Naar ziekenhuis of nog ff wachten....???

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kari37, 16 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hopelijk is er nog iemand on-line om me te helpen bij deze:
    Al vanaf vanmiddag krampen, eerst om het half uur, toen om de 20, 10 en nu momenteel om de 5 minuten.
    Verlies ook een beetje roze achtig bloed na het plassen.
    Zit erg in twijfel of ik nu wel of niet naar het ziekenhuis moet gaan, het is bijna half drie in de nacht en het is zo´n 45 minuten rijden (de verloskundige kan je niet bellen hier in spanje)
    Heb net even gekeken op verschillende sites en daarin wordt gezegt dat wanneer de weeën korter duren dan een minuut het nog geen bevallingsweeën zijn maar voor- of oefenweeën.
    Maar komen deze dan ook met regelmaat??
    Pfff weet het ff niet meer, de weeën doen wel zeer maar duren niet zo lang.

2. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Owh ik kan je geen advies geven maar ik wil je wel heel veel succes wensen :D!!

Ik hoop dat je al lekker je kindje in handen hebt!

Liefs!

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Toch besloten om niet naar het ziekenhuis te gaan, alhoewel het pijnllijk was denk ik dat de echte ontsluitingsweeën toch wat zeerder doen.
    Om een uur of 3 naar bed gegaan, nog verschillende pijnlijke weeën gehad die me weer uit mijn slaap haalde maar tenslotte toch een beetje kunnen slapen.
    Nu de volgende ochtend is de regelmaat afgenomen, nog wel weeën maar heel onregelmatig, wel pijnlijker.
    Afwachten maar weer.

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Kari, hier zeiden ze tegen mij dat als de weeën om de 4 a 5 minuten komen en zeker 1 minuut aanhouden, het dan om goede ontsluitingsweeën gaan. Als dit gaat gebeuren, zou ik naar het ziekenhuis gaan.

Mocht je zelf twijfelen, bel dan met het ziekenhuis of je verloskundige voor advies. Heel veel succes in ieder geval!

5. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Moeilijk he!

Wij hadden hetzelfde eergisteren. Uiteindelijk s'nachts toch maar ff heengereden maar is hier tien minuten vandaan en toen bleek 1 cm ontsluiting en verder niks...
    Sindsdien ook kramp maar zet niks door.

Denk dat we het wel echt weten wanneer het serieus is.
    Succes!!!

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

lastig ja zeker omdat je niet even een verloskundige kunt bellen voor advies!

Wat ik gelezen heb is inderdaad dat echte weeen minimaal een minuut duren en oefenweeen vaak 30-40 seconden, misschien heb je daar nog iets aan. En als je een warme douche neemt, nemen oefenweeen ook weer af (en echte niet).

Succes!

7. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mij werden ze dus onder de douche ook erger en ze duurde gewoon bijna een minuut...Echt heel misleidend hoor soms...Lastig...
    Is gewoon gestopt hier na een tijdje.

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Thanx meiden voor jullie antwoorden.
    Vandaag is het weer rustig, op een enkele verkramping na en mezelf wat in de weg zitten.
    Heb nog steeds een beetje roze/bruin verlies in de vorm van kleine velletjes na het plassen... zouden dit stukjes van de slijmprop kunnen zijn?
    Pfff ik zou willen dat het doorzette en dat ik in ieder geval een gegronde reden had om naar het ziekenhuis te gaan, gewoon voor een beetje zekerheid.
    Jullie ook allemaal succes met de komende bevalling!!

9. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Die heb ik niet maar dat lijkt me echt deeltjes van de slijmprop...Is het slijmerig?

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lastig hoor als je niet iemand daar kan raadplegen en zo lang moet rijden!

Bij de bevalling van Lisa begon het bij mij om 3:15u met weeen om de 5/6 minuten, maar de weeen duurden korter dan een minuut, meestal een halve minuut ongeveer en ze waren helemaal niet zo pijnlijk. Ik dacht ook dat het misschien oefenweeen waren, omdat ze dus zo kort duurden en niet zo pijnlijk waren. Rond 7:30u werden ze wat krachtiger toen ik ging douchen en begon ik te vermoeden dat het toch wel echt begonnen was, omdat je wel vaker hoort dat het dan krachtiger kan worden en ze begonnen ook echt als weeen te voelen (ik was al eens eerder bevallen, dat scheelt ;)). Om 11 uur was Lisa er al. Maar alleen de weeen op het eind (het laatste uur, de laatste 4/5 cm) duurden ongeveer een minuut, alles ervoor beduidend korter.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En succes natuurlijk!

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Niet echt slijmerig, het zijn meer kleine vlokjes oud geronnen bloed.
    Heb nu echt spijt dat ik toch gisterennacht niet naar het ziekenhuis ben gegaan.......

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het is ook niet makkelijk om het te herkennen, indalingsweeën, oefenweeën, ontsluitingsweeën,??? als je het allemaal zo leest dan lijkt het duidelijk, totdat je ervoor staat.
    Het verloopt ook bij iedereen anders.
    En dan is het ook nog eens bij iedere zwangere en zwangerschap anders.......
    Gaat het allemaal goed met je dochtertje? En gaat het goed samen met Eva?

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is inderdaad lastig dat het bij iedereen anders loopt en het hoeft ook niet volgens het boekje te lopen (want dan waren mijn weeen oefenweeen). Nu wilde ik toch graag thuis bevallen, dus bij mij maakte die twijfel niet uit en je kan in Nederland toch ook altijd je verloskundige bellen, maar voor jou is dat heel anders en dus lastiger. Kan je anders morgen niet even langs gaan?

En hier gaat alles prima! En Eva vindt haar zusje erg lief :)

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    licht roze bloed kan ook spotting zijn omdat je baarmoedermond zich opend.

Misschien toch wat voorwerk al wat nog niet echt wil doorzetten.
    Ik mocht de vk bellen als mijn weeen om de 5 minuten kwamen en een minuut aanhielden en dat een uur lang.
    Uiteindelijk heb ik gebeld omdat ik twijfelde of er al wat gebeurde en toen bleek ik al 6cm te hebben.

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Afgelopen nacht kwamen de weeën weer om de bocht, heel onregelmatig, wel wat pijnlijker soms, om vervolgens om twaalf uur vanmiddag weer op te houden.
    Ik baal ervan want zit echt op het juiste moment te wachten om naar het ziekenhuis te gaan, want ik kan daar moeilijk aankomen met het verhaal dat ik om de 20 minuten een krampje heb......maar wil ook wel graag weten of mijn beebje het nog goed doet.
    Wel een deel van of de slijmprop verloren inmiddels....afwachten maar weer op wat regelmatigere weeën.

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Jeetje joh als je echt gaat twijfelen en de baby minder voelt zou ik gewoon gaan hoor...

Deel Deze Pagina