Ik ben op zoek naar leuke, grote kringloopwinkels met normale prijzen in Zuid-Holland (denk aan omgeving Zoetermeer - Rotterdam - Den Haag - Alphen a.d. Rijn), waar je makkelijk kunt parkeren. Ik zie door de bomen het bos niet meer, op internet staan hele lijsten met winkels, maar daar zitten ook al die piepkleine winkeltjes bij waar je amper tussen alle spulletjes door kunt lopen en waar je zéker niet met een kinderwagen naar binnen moet gaan Dat is dus níét wat we zoeken, haha. In Zoetermeer komen we graag bij de Pelgrimshoeve en we gaan ook wel eens naar Stichting Kringloop Alphen in Alphen a.d. Rijn. Naar zulke winkels ben ik dus op zoek. Ik las dat de kringloopwinkel aan de Mariniersweg ook leuk en groot is, heeft iemand daar ervaring mee? Hebben zij een eigen parkeerterrein? Tips zijn heel welkom!
Ik weet dat er in Moerkapelle , vlakbij Zoetermeer , een vrij grote zit. Toen ik er nog woonde tenminste. Maar weet niet of het je smaak is want het is nogal christelijk daar. Weet de naam er niet van hoor, misschien staan ze ook op internet, Ger. Idee.
Bedoel jij deze? Tweedekanswinkel.nl Zal vast wel, gezien het in handen is van de 'hervormde gemeente' Gaan we onthouden, ze zijn nu alleen al dicht helaas, haha.
In het stadshart in zoetermeer zit ook een 2ehands winkel. Ben er nog nooit geweest, dus weet niet hoe groot het is. Zit vlak bij de brandweer. Je hebt daar een parkeergarage, daar zit de winkel onder. (Europaweg 5)
Ik vind de winkel van Dorcas in Aalsmeer erg goed. Groot, goed georganiseerd, spullen netjes geordend, enz. Edit: Maar ik ken die winkels die jij noemt niet, dus weet niet of het qua grootte ook aan jouw verwachtingen voldoet.
Ik denk het wel. Ben er al zelf 6 jaar weg en weet niet of er ondertussen iets weggegaan of bijgekomen is. Eerlijk gezegd heb ik nooit op de naam gelet. Maar zover is zoetermeer niet daarvandaan dus kunt het altijd proberen
Jaaa, dat ziet er goed uit! Alleen is Dordrecht nét een beetje te ver weg, dan zitten we 3 kwartier in de auto voor een kringloopwinkel en is tweedehands ineens niet meer zo goedkoop Hetzelfde geldt voor Aalsmeer helaas.. MB2; Die kennen we ook inderdaad! Is vergeleken met de Pelgrimshoeve niet zo denderend. Je hebt er hier ook nog een paar op verschillende industrieterreinen, maar dat stelt ook niet zoveel voor..
Dan maak je er een dagje van! Want eenmaal in Dordrecht sta je ook (al terugrijdend) in Papendrecht, Zwijndrecht of H.I.Ambacht
Ja hier in Alphen maar daar kom je dus al! we hebben ook nog een 2de hier in Alphen en dat is de big bazar niet heel groot maar hebben regelmatig bij hun opslag thema verkopen erg leuk!
Bedoel je Grand Bazar? Big Bazar is die winkelketen Grand Bazar kan ik wel vinden online. Zouden we wel eens langs kunnen rijden als we weer bij de andere in Alphen zijn! DubbelGeluk; Er zitten wel een paar vestigingen van Rataplan in de buurt, maar ik wil graag van anderen horen of het wat is en of je er kunt parkeren. Er zijn er zoveel in Den Haag bijvoorbeeld waar we heen reden en wat dan aan een enorm drukke weg zit, waar in geen velden of wegen een parkeerplekje te bekennen is, haha.
Maar wat zoek je precies aan 2e hands goederen? Ik kijk vnl naar meubels, en op MP of de diverse koopjeshoeken is meer te vinden (en vaak voor een leukere prijs) dan in zo winkel. Aparte koopjes, daar ga ik wel eens naar een rommelmarkt
Op dit moment voornamelijk speelgoed voor de feestdagen Bij de Pelgrimshoeve en de Kringloop in Alphen, ligt bijvoorbeeld Vtech-spul voor 1. Daar vind ik het op marktplaats niet (of zelden) voor.. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om dingen tegen te komen waar we eigenlijk helemaal niet naar op zoek waren (en die ik dus ook niet tegenkom op MP omdat ik er niet naar zoek ) en om rond te snuffelen. Het Goed gaat op het lijstje!
Als je speelgoed zoekt dan moet je echt even naar de Kinderkringloopwinkel in Wassenaar. Het is niet ruim, het is krap, je kunt er niet met een kinderwagen naar binnen maar ze hebben veel (merk)kleding, speelgoed, boeken etc. En sommige dingen nog helemaal nieuw in de verpakking met plastic erom heen of met de oude kaartjes nog aan de kleding.