Soms krijg je van die mailtjes. Nou trap er niet in mensen Good Day, Mijn naam is Melanie, werd ik gevraagd door mijn baas om u de betaling factuur eerder gemaakt Vandaag sturen. Vriendelijk bekijk de bijgevoegde slip voor betaling bevestiging. Doe een bevestiging van ontvangst van de betaling is gedaan. Melanie Hoffmann Is hij niet geweldig
Eigenlijk moet je terugsturen: Beste Melanie, Ik heb de bijgevoegde slip bekeken, maar mijn baas vond het geen betaling waard. Good day, Tjilpje
Haha je moet terugsturen dat je je slip uitvoerig bekeken hebt, maar dat er echt geen factuur in zit. Of dat dat klopt?
Ik kreeg laatst een mail of ik voor 800 euro aan gereedschap wilde betalen een mail met een bevestiging voor de ledenvergadering van de hockey-club (?!) en foto's van een kinderverjaardag. Die laatste heb ik netjes teruggemaild dat ik toch echt geen familie ben. De mail van de ledenvergadering mailde terug (nadat ik hem heb gemaild dat ik geen lid ben). Jaaa wie ben jij en waar woon je? Heb ik toch even teruggemaild dat ik zijn adresgegevens heb + naam van de club en dat ik hem zo kan aangeven wegens stalking. Het was ineens over, jammer...
Hahaha ja ik kreeg een rekening van 4800 euro, die zou worden afgeschreven van mijn ABN amro account. Moest ik even snel inloggen zodat ik het tegen kon houden.... Wahahaha sure.
Hoe zou je het tegen kunnen houden dan? Niet. Dus niet inloggen. Kwestie van je gezonde hollandse verstand gebruiken! (zeg niet dat jij dat niet gedaan hebt ) Snap eigenlijk niet waarom mensen er dan intrappen. Da's weer een andere discussie hoor, maar serieus: waarom zou een bank zo'n mail sturen? Even inloggen want we denken dat er iets staat te gebeuren? Ze waarschuwen al enkele jaren: zulke mails sturen wij niet! En tóch trappen er mensen in.
Ik krijg altijd geld, echt miljoenen! Mensen die een loterij hebben gewonnen of een erfenis hebben gekregen en het willen delen met mij... Wel eerst even gegevens sturen, haha!
Ik snap nooit dat dit soort lui niet iets meer werk maken van het taalgebruik in hun mails . Zeker die mails van banken enzo, kom op niemand gelooft toch dat er bij ABN-AMRO iemand niet even checkt of je een woord met een d of een t spelt. Je ziet dat sommige van die mails over tijd best wat 'professioneler' zijn geworden, maar taalvaardigheid is kennelijk niet de forte van de gemiddelde internetoplichter... Volgens mij zouden ze echt veel meer mensen geld afhandig kunnen maken als ze meer werk zouden maken van hun grammatica en spelling (om maar niet eens over die hilarische vertaalprogramma's te beginnen). En wat ook altijd leuk is een officiële mail van een bank ofzo, die dan afkomstig is van 561dannyG561@yahoo.com ofzo .
Mijn zusje heeft haar zeilboot op marktplaats staan. Gewoon een mooi houten zeilbootje wat een 1000 tot 1500 euro moet opleveren. Krijgt ze een mail van een of andere Amerikaanse officier die haar 16 miljoen wil betalen voor de boot. Ook wil ze geld bij mijn zusje onder brengen voor enkele jaren want mijn zusje kwam betrouwbaar op haar over (op basis waarvan????). We hebben er samen eens hard om gelachen maar er verder maar niet meer op gereageerd want dit klopt voor de meter niet natuurlijk. Zou wel mooi zijn even 16 miljoen krijgen (dan wil ik ook wel wat).
Zo krijg ik en op FB en in mijn mail berichten dat mijn oom blabla Lelieveld zijn erfenis aan mij heeft achter gelaten. Laat Lelieveld nou niet mijn meisjes naam zijn
Ik heb een goed spanfilter geloof ik, want ik krijg dit soort mail niet. Ik ga het bijna jammer vinden, als ik deze teksten zo lees.