Ik wil wel, vriend nog niet..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DitBenIk, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi allemaal!

Mijn vriend (31) en ik (26) zijn 5,5 jaar bij elkaar en wonen dik 3,5 jaar samen. In januari vertelde mijn vriend dat ik kon stoppen met de pil en dat we dan wel zouden kijken wanneer we voor een kindje zouden gaan. We wilden zeker eerst een aantal maanden mijn cyclus afwachten, voordat we echt voor een kindje zouden gaan.

Nog geen week later kreeg ik te horen dat ik full-time kon gaan werken. Super goed natuurlijk! Mijn vriend werkt al jaren full-time met vast contact en ik werk nu dik een jaar bij een super leuk bedrijf waar ik zeer waarschijnlijk begin volgend jaar een vast contact krijg. We besloten dat we nog eventjes zouden afwachten zodat we wat meer konden sparen nu we allebei een leuk salaris hebben.

Het probleem is alleen, het kriebelt enorm bij mij! Ik wil zó graag een kindje met hem. Ik onderdruk dit gevoel al zeker 2 jaar en de laatste maanden wordt dat alleen maar moeilijker. We praten er geregeld over en hij vind het ook prima om het erover te hebben (gelukkig!). Hij begrijpt me goed, maar hij heeft zo iets van: we zien het wel, het komt zodra het komt. Eerst nog wat sparen en mijn contract afwachten.

Toen kwam de zomer. Toen hadden we het er weer over en toen zei hij dat hij liever eerst wilde trouwen en dat vond ik opzicht wel prima. Daarna ging ik even 'rekenen'. Stel hij zou me dit jaar nog vragen (wat tot nu toe nog niet is gebeurt ;) ) dan redden we het niet meer om in de zomer 2014 te trouwen. Dat is niet erg hoor, maar dat betekend dat we pas in de zomer van 2015 trouwen en dan ook pas aan kindjes beginnen. Dat vind ik wel erg moeilijk, want dan moet ik nog zeker 1,5 jaar lang mijn verlangens wegstoppen en negeren. Dat kan ik denk ik niet en dat wil ik eigenlijk ook niet..

Daar bovenop kwam nog eens dat mijn vriend twee weken geleden te horen heeft gekregen dat zijn bedrijf heel slecht loopt. Hij wordt nu vanuit zijn bedrijf ergens anders gedetacheerd. Hierdoor heeft hij nu helemaal zo iets van: we stellen alles nog even uit en we zien wel hoe het loopt.

Pff wat moet ik hier toch mee? Hoe kan ik hier nu het beste mee om gaan? Ik bedoel, financieel gezien staan we er goed voor, we zijn gek op elkaar en we willen allebei graag kindjes..?

2. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi hoi!

Pffff ja begrijp wat je bedoelt. Steeds weer uitstellen in afwachting van wat er de komende tijd gaat gebeuren en zo ben je weer een jaar verder. En die gevoelens zijn zo sterk dat je ze nauwelijks in bedwang kan houden. Heel lastig is dat. Maar helaas ook weinig aan te doen want je moet er met zijn 2en voor kiezen.

Snap dat je het moeilijk hebt hiermee. Wat ik doe is vooral proberen te focussen op het hier en nu met dat kindje in je achterhoofd zodat je als het zover is optimaal kunt genieten en alles 'perfect' kan doen. Dat kindje gaat het echt wel komen toch?! ;)

Veel sterkte!

Liefs Amelie

3. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Hoi Amelie,

Dank je wel voor je reactie! Je hebt ook helemaal gelijk hoor, want we willen samen een kindje en ik vind het echt heel erg belangrijk dat mijn vriend er ook klaar voor is. Ik geef hem alle tijd die hij nodig heeft, want ik zou het heel erg vinden als hij zich gedwongen zou voelen ofzo.

Nu probeer ik er inderdaad niet te veel over na te denken, alleen is dat zo moeilijk. Ik kan die gevoelens niet langer meer helemaal uitschakelen. Gelukkig begrijpt mijn vriend dat ook :)

4. Amelie

Amelie Fanatiek lid

8 okt 2013
    3.652
    3.240
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dat is in ieder geval heel fijn. Mijn vriend noemt het wel eens 'ongezond' hoe graag ik wil maar ja, 'dat is gewoon de natuur' zeg ik dan.. ;) Stiekem vindt ie het ook heel leuk en wil hij ook heel graag.

5. Leanna

Leanna Actief lid

12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem ten huwelijk vragen :D.

6. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Haha slim gezegd Amelie en het is ook gewoon de natuur! Die ga ik onthouden voor mijn vriend haha!

Leanna: whaha ja misschien wel ja hihi! Maar wat dat aan gaat ben ik misschien wel wat ouderwets, ik vind het leuker als hij mij vraagt :D

7. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Er is weer een kleine update :)

Afgelopen weekend heb ik weer fijn met mijn vriend erover kunnen praten en hij zegt nu ook dat we het trouwen maar op de lange baan schuiven. Hoe leuk zou het zijn als onze toekomstige kindjes er dan bij zijn om ons de ringen te geven? Ik vroeg hem of we volgend jaar misschien voor ons eerste kindje konden gaan, en toen zei hij JA!!! Dus eindelijk heb ik een periode om naar uit te kijken! Goed, volgend jaar is natuurlijk een heel ruim begrip, maar ik weet nu wel dat ik niet nog jaren hoef te wachten!!!

Daarbij zei hij wel dat we wachten totdat ik mijn vast contract heb (zeer waarschijnlijk januari/februari) en dat we daarna wel verder zouden kijken. Ik ben zo blij!!!

8. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Gefeliciteerd! Nu heb je in ieder geval een tijd om naar toe te leven. Dat maakt het allemaal wat echter en het wachten wat makkelijker denk ik..
    En dan is nu de tijd aangekomen om de dingen te doen die je nog graag wilt doen maar wat lastig word met kleine kids ;) succes met nog even wachten! ;)

9. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Readhead: wat lief, dank je wel! En inderdaad, nu de tijd om dingen te doen die je met kleine kindjes niet kunt doen.. alleen weet ik nu even nog niet wat haha! Ach het is nu een stuk makkelijker om alles op me af te laten komen :)

10. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Gister hebben we er weer een fijn gesprek over gehad. Ik heb mijn vriend gezegd dat als hij volgend jaar echt voor ons eerste kindje wil gaan, dat hij dat nog voor het einde van het jaar moet laten weten omdat we dan moeten gaan kijken welke zorgverzekering we nemen. Daar reageerde hij heel positief op, zo van: we gaan eerst nog een weekje op vakantie (volgende week!) en daarna zien we wel verder! Dus dat is al dichterbij dan januari/februari :D

Ook begon hij zelf over de spulletjes van de babykamer enzo, dat we ook zelf allerlei leuke meubeltjes op konden knappen en maken. Hij is erg handig. Ik ben wel redelijk creatief dus ik ben al meteen allerlei dingen aan het bedenken die ik nu eventueel al kan maken :D zoals een mobiel, dekentjes, klerenhangertjes, decoraties enzo.. ook ben ik aan het denken voor een leuke manier om het tegen de familie en vrienden te vertellen dat we een kindje verwachten! Haha maar wat dat aan gaat loop ik misschien nog wel een beetje te hard van stapel :D

Ohh ik kan niet wachten tot we er echt aan gaan beginnen!!! Nu komt het echt steeds dichterbij!!!

11. Liezze

Liezze Lid

25 sep 2013
    29
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi DitBenIk,

Ik ken het gevoel :) Ook ik ben al een tijdje gestopt met de pil, om alvast te 'ontpillen'. Ben heel blij dat ik dat gedaan heb omdat mijn cyclus nog wel wat onregelmatig is (beetje vergelijkbaar met jou, behalve die 23 dagen ;))
    Mijn vriend was in het begin ook nog niet zo happig, vond het prima dat ik stopte maar wilde het wel veilig doen. Daar is uiteindelijk weinig van gekomen, maar heb toch geprobeerd om mijn vruchtbare dagen te omzeilen... Hoewel dit erg lastig was omdat ik nog niet echt een idee heb wanneer mijn eisprong was haha!
    Heb het er met mijn vriend over gehad en we hebben nu besloten om er vanaf januari echt voor te gaan, en daar ben ik heel blij mee!! Merk dat ik er toch steeds meer bezig ben, helemaal nu er (hopelijk) wat meer regelmaat komt in mijn cyclus. Heb bedacht dat ik tot januari ook nog geen ovulatietesten ga doen en/of temperaturen maar het gewoon even op z'n beloop laat. Het is gewoon fijn om duidelijkheid te hebben idd, dan kun je ook ergens naartoe leven :)

12. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow er zijn dus meer meiden al mij, ik wil het ok zooo graag! er gaat geen dag voorbij dat niet aan denk! leef soms in me eigen fantasie leven! Haha ik begin in november met foliumzuur! en dec beginnen! Wow! ik ben vorige jaar oktober al gestopt met de pil! maar ik wil liefst tegen iedereen zeggen,en weet niet hoe moet reageren als iemand vraag of Wy het al willen? jullie tips! ook ben ik erg jaloers op anderen? hoe gaan jullie daar mee om! leuk om zo te kletsen! bedankt

13. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Liezze: wat fijn dat jullie er vanaf januari echt voor gaan! Dan heb je een echte datum om naar uit te kijken! En zo'n onregelmatige cyclus is echt irritant he? Ik hoop zo erg dat hij steeds korter en regelmatiger wordt. Ik zit nu op een gemiddelde van 42 dagen. Ook zou ik niet weten wanneer mijn eisprong is. Dat ga ik vanaf de volgende cyclus beter in de gaten houden kwa symptomen. Ovulatietesten en temperaturen ga ik ook pas doen als we er echt voor gaan :)

Meisje9: ja leuk he, om zo te kletsen met meiden die er hetzelfde voorstaan! jaloers zijn op anderen, daar heb ik ook best last van! vorig jaar kregen we te horen dat een vriendin van onze groep in verwachting was.. het leek alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. Ik vond het zo erg! Natuurlijk gunde ik het haar en ik was ook blij voor haar maR ik wil het zelf ook zo graag..

Wel fijn dat je al zo lang van de pil af bent, dan heb je fijn de tijd gehad om te ontpillen en je cyclus door te krijgen! Ik weet nog niet wanneer ik met foliumzuur ga beginnen.. Misschien vanaf november ofzo? We zullen zien haha!

14. Liezze

Liezze Lid

25 sep 2013
    29
    1
    3
    NULL
    NULL
    @DitBenIk Zo'n onregelmatige cyclus is heeeeel irritant!! Ik vind het vooral ook erg vervelend dat je gewoon niet weet wanneer je ongesteld wordt (en het vaak dus ook niet uitkomt haha;)) Aan de andere kant ben ik wel blij dat ik überhaupt een cyclus, en dus hopelijk een eisprong, heb.. Lees nu ook veel van meiden die echt heel lang niet ongi worden, dat lijkt me helemaal vreselijk :( Die symptomen ga ik nu ook nauwkeuriger bijhouden idd, wel handig met zo'n app! Fijn als het allemaal een beetje inzichtelijk is, zodat je straks ook precies weet wanneer je aan de bak moet :)

@meisje90 Ik heb gelukkig nog niet echt last van jaloerse gevoelens, ben ook een van de eerste van m'n vriendinnen die er mee bezig is... Ik merk wel dat ik er meer op gefocust ben! Dan zie ik opeens overal zwangere buiken lopen en denk ik: wow, dat wil ik ook :) En hoe zou dat zijn/voelen etc. hihi...

Zeker gezellig om er zo met anderen over te kletsen :D

15. meisje90

meisje90 Lid

4 sep 2012
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    idd het voordeel is dat ik er nu een jaar eraf ben! maar in het begin was ik het heel onregelmatig soms 3maand niet! maakte me heel erg zorgen in die tijd! maar gelukkig is het nu netjes! tussen de 32 a 38 dagen! ook krijg beetje inzicht qua afscheiding wanneer ik vruchtbare ben! hoe gaan jullie met jullie man vriend om? soms word mijn man gek omdat zoveel over heb! willen jullie mannen net zo graag als jezelf? mijn man vind et wel mooi ma ik vind het super zeg maar! Haha Wy beginnen denk ik ook eind november foliumzuur!
    vind deze site erg leuk, mensen die zelfde denken! want tja met wie kun je dit anders delen dan je eigen man vriend

16. Memories

Memories Niet meer actief

ik herken het zeker, ik wilde vlak na de bevalling alweer hihi.
    ben zelf een jonge moeder , altijd al willen zijn .
    door de bevalling was ml even genezen en wilde er niks meer van weten .
    dus ik had me er al op voorbereid dat het waarschijnlijk nog wel jaren zou duren, droomde stiekem over een 2e kindje enz

en toen plotseling kwam hij met het idee om voor een tweede te gaan een paar weken terug ! , meteen..maar dat ik vond ik een beetje te vroeg dus nu hebben we afgesproken dat we volgend jaar opnieuw stoppen met de pil.

dus nu leven we allebei naar het moment toe , en we vinden t weer ontzettend spannend !

17. Liezze

Liezze Lid

25 sep 2013
    29
    1
    3
    NULL
    NULL
    Wat leuk Behappy, dat jouw man/vriend nu alweer voor een tweede kindje wil gaan! En inderdaad, heel spannend weer lijkt me..
    Ik ben zelf 29 en 7,5 jaar samen met m'n vriend, dus ben er nu wel echt klaar voor. Op zich wilde ik het al wel wat langer, maar eerst studie/huis/reizen... En nu is het dan toch zo ver :)

Meisje90, m'n vriend wil het ook heel graag maar ik merk wel dat hij het er niet constant over wil hebben.. Daarom vind ik dit forum echt ideaal om er lekker over te kletsen!

Ben trouwens wel superblij dat ik die stomme pil al een tijdje de deur uit heb gedaan, heb 'm 12 jaar geslikt maar wat een rotzooi eigenlijk :( Echt veel klachtjes gehad in het begin en volgens mij is m'n cyclus nog steeds bezig om goed op gang te komen.. Vind het wel een fijn idee eigenlijk dat m'n lichaam nu weer zelf aan de slag moet.

18. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Liezze: inderdaad heel vervelend dat je niet weet wanneer je ongesteld wordt... Volgens de app die ik gebruik, moet ik ongesteld worden als ik op vakantie ben (vertrek komend weekend een weekje naar Turkije), zo vervelend! Eerder kon je nog wel smokkelen met de pil haha :D ach we zullen zien.

Meisje90: mijn vriend gaat er op zich wel goed mee om, hij vind ht wel leuk om het erover te hebben. Ook zegt hij elke keer als ik er weer over begin dat hij het niet vervelend vindt, als ik weer vraag: 'vind je het iet erg dat ik het er weer over heb?' Dus dat is wel fijn!

Maar minder fijn is dat hij nog steeds niet heeft gezegd wanneer we er ècht voor gaan ;) ik hoop zo erg dat hij na de vakantie zegt dat we er vanaf januari voor gaan!

Behappy: wat leuk dat jouw man er ineens mee kwam! Maar ik kan me wel voorstellen dat je dan wel even schrikt. Mag ik vragen wat jouw leeftijd is?

Ik wilde ook altijd jong moeder worden. Het liefste nog voor mijn 25e! Maar dat plannetje ging uiteraard niet op.. Ik ben nu 26, in februari wordt ik 27.. Natuurlijk nog niet 'oud' hahaha :)

19. Memories

Memories Niet meer actief

Ik schrok erg idd haha nooit verwacht.
    Maar ook omdat mijn lichaam pas net weer de oude is wilde ik het even de tijd geven.
    Ik ben 21 !

20. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Liezze: Ja daar ben ik inderdaad ook heel blij om, weg met die smerige pil! Je krijgt er zo veel rotzooi van binnen.. het enige fijne van de pil vond ik dus dat je soms een keer kon doorslikken als de menstruatie niet uit kwam haha! Ik heb ook wel het idee dat mijn cyclus nog bezig is met goed op gang te komen. Ik hoop echt dat er bij mij wat meer regelmaat gaat komen. Volgens mij heb ik verder niet veel klachten gehad van het ontpillen gelukkig!

Behappy: Ik kan me wel voorstellen dat je inderdaad eerst je lichaam even de tijd wil geven. En je bent inderdaad nog best jong, leuk zeg!

Deel Deze Pagina