Hallo mijn zoon van 2 heeft al een tijdje pijn met ontlasting en houd het ook op.. nu heb ik van de huisarts microlax gegeven, ik heb hem dat om half 6 gegeven hij begon daarna heel erg te gillen en had er echt last van.. Nu ligt hij gewoon heel rustig en "lijkt" er geen last van te hebben hij ligt tv te kijken bij mijn man op schoot.. Maar het is nu 3 kwartier verder en in de bijsluiter staat dat de ontlasting zon 5 a 20 minuten daarna op gang komt..heb op internet gezocht maar daar staan allemaal verhalen van moeders die het hun kind gegeven hadden en hoppa daar kwam de "lading"staat er.. Nu maak ik me dus zorgen is dit wel gewoon? heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou die 20 minuten afwachten, hoe vervelend ook! Mocht er dan geen verandering komen dan zou ik ook de HA of de SEH bellen voor advies. Veel sterkte ermee! [EDIT] Sorry ik zie nu dat die 20 minuten al voorbij zijn
Even de HAP bellen. Ik heb mijn zoontje ook ooit microlax moeten geven en het kwam gelijk na 5 minuten
Soms komt het voor dat je geen resultaat hebt op microlax. Het kan n.l zijn dat de verstopping dan hoger zit, dan waar het tuitje van de microlax komt. Die maakt alleen zacht wat vooraan zit.
inderdaad.. heb hem om half 6 gegeven.. had eigenlijk gehoopt dat iemand het hier zou herkennen.. maar dan toch maar even ha post bellen? hij is nu gewoon aan het kussen en lachen met mijn man af en toe wijst hij even naar zijn billen en zegt auw,, maar kust daarna vrolijk verder of er niks aan de hand is... vreemd... dacht echt toen die krampen kwamen net na de microlax nu komt het zo.. maar inmiddels is het half 7 dus een uur verder.. lijkt me niet zo horen.. ofwel ben zo bezorgd..
Als je zoontje het bewust ophoudt kan het lang duren. Mijn dochter de dit nl en haar heb ik (heel sneu) met haar knieën onderhand in haar nek stevig vast moeten houden om de poep te laten komen. Leuk is het echt niet maar de poep moet er nou eenmaal uit. Mijn dochter ging ook rustig liggen om het op te houden en zo kom ze het rustig lange tijd volhouden om niet te poepen. (inmiddels gaat het poepen beter dmv forlax van de kinderarts maar weer zin nu wel v ruim een jaar verder)
Zelf ooit een microlax gehad en bij mij duurde het ook wel zeker 1,5 uur voordat er iets kwam.. Schijnt wel vaker voor te komen! Maar bij zo n kleintje zou ik wel even overleggen!
Ik ben iemand met een hele onregelmatige stoelgang, soms met heel veel obstipatie en een wisselend patroon. Soms kan ik wel 2 weken niet - soms kan ik wel dagelijks gaan. Na de bevalling kreeg ik ook microlax toegediend van de kraamzorg om de boel op gang te krijgen en zou het binnen 5 tot 20 minuten moeten werken. Ik zei al tegen haar dat dit niet het geval zou zijn (ik maakte vaker gebruik van laxeermiddelen). Nou ja, zo gezegd zo gedaan - de microlax werkte pas de volgende dag...
Microlax is wat dat betreft niet een heel sterk middel. Soms moet men meerdere dagen achtereen dit gebruiken voor resultaat. Soms is een klysma al dan niet hoogopgaand nodig om de boel eerst op gang te krijgen. Verder is het raadzaam om ook oraal lacatie middelen te nemen om het van boven af ook zacht te houden. Als hik nu gewoon eet niet braakt, lacht en geen pijn heeft. Kun je eventueel wachten tot morgen voor vedere actie.
Herkenbaar, mijn dochter heeft ook enorme obstipatie problemen en heeft met regelmaat een microlax gehad, soms heb ik daar te 'lang' mee gewacht dat een eerste microlax ook geen effect heeft en ik dus de volgende dag een 2e moet geven. Mijn huisarts schrijft er ook altijd 2 voor.
hey meiden contact gehad met de ha post zolang hij vrolijk ws was er weinig aan de hand, zo gauw hij pijn krijgt moet ik terug bellen later kreeg hij tog wel veel last liep hier door t huis auw auw auw hij heeft net voordat hij naar bed ging nog een beetje gepoept dit was hard en hij had veel last zo zielig naderhand zij hij nog wel auw dus heb het idee dat nog niet alles eruit is.. maar dat weet ik niet zeker, hij ligt nu wel lekker rustig te slapen, gelukkig maar hopen datdit zo blijft arme kerel...
Wat zielig Als het hard is dan is het waarschijnlijk het er nog niet uit. Hoe lang heeft hij al niet meer gepoept? En wat je morgenvroeg kan proberen is hem wat warm water laten drinken (is een soort stimulans voor de darmen) Lust hij pruimen? Geef hem wat extra pruimensap of laxans. Overleg morgenvroeg nogmaals met de ha, misschien mag je nogmaals een microlax geven en desnoods wat hoger inbrengen met een slangetje. Maar als je zoontje het bewust ophoud dan kan het morgen nog n "gevecht" worden denk ik zo. Succes
Arm ventje. Als hij het ophoudt moet je echt proberen te achterhalen wat hem kan prikkelen om wel te poepen. Dit klinkt heel makkelijk. Maar ik heb een zoontje die zeker twee jaar lang met alle ellende van dien het poepen tegenhield. Ik geloofde niet dat het psychisch was, zoveel pijn had hij. Maar we zijn er inmiddels achter dat hij het zelf ophield uit angst. Hij krijgt nog steeds een poeder want hij heeft wel ec t harde ontlasting maar nu gaat het eindelijk beter. Mijn jongste heeft nu ook al vier weken obstipatie en ben als de dood dat hij dezelfde weg op gaat. Ik geef hem nu twee theelepels olijfolie in de ochtend en het lijkt erop dat het beter gaat. Pruimen etc wil hi niet. Goed dat je gebeld hebt en fijn dat hij nu slaapt. Hier heb ik het bi mezelf toegediend en toen kwam het indd binnen vijf minuten. Maar blijbaar kan het ook anders. Hopelijk is hij morgen alles kwijt.
Wat sneu. Mijn dochter heeft ook snel obstipatie en 2x microlax gehad. Ze krijgt nu Forlax, wat haar ontlasting zacht houdt. Dat zijn vezels en kunnen geen kwaad. Ik zou met je huisarts overleggen of hij dat niet kan krijgen. Zo kan hij opnieuw leren dat poepen niet altijd pijn doet. Sterkte!