Hebben jullie dat ook wel eens? Van die momenten dat je ineens denkt: Hmm, waarom ....(op de puntjes een of andere stompzinnige vraag over van alles en nog wat, wat met je baby of dreumes te maken heeft). Zo vroeg ik me van het weekend ineens af waarom Nijntje in het engels toch Miffy heet... (Weet iemand dat toevallig LOL?)
LOL geen idee waarom Nijntje op de rest van de wereld Miffy heet Ik vroeg me vanochtend af wie toch die liedjes inzingt voor Fisher Price (koekjestrommel, zingende theepot), en of die mevrouw er ook helemaal knetter van werd 8)
waarom baby's altijd met een kaarsrechte rug zitten... wanneer gaan ze uitgezakt zitten??? en wanneer zou je dan moeten ingrijpen om te verkomen dat ze een verkeerde houding aanleren en je die later weer moet afleren???
Ik vroeg me gister af waarom er in godsnaam in elk V-Tech ding hetzelfde irritante deuntje zit? En waarom ze geen nieuw irritant deuntje gebruiken dan? En waarom ze van de ene op de andere dag besluiten om niet meer te luisteren naar NEE en ipv daarvan gaan lachen en doorgaan? En verder veel vragen als: hoe moet ik hem dat gaan leren? (kleuren, vormen, kleren aandoen echt de meest uitlopende dingen) Of gaat hij dat vanzelf doen?
Volgens Dick Bruna: ''Waarom nou Miffy? Vroegen we licht verontwaardigd. Ik heb haar natuurlijk Nijntje genoemd. De eerste vertaling was in het engels en dat konden ze daar niet uitspreken. De mevrouw die de vertalingen deed, die heeft het er met mij over gehad en zij vond Miffy wel een goed idee. En nu heet Nijntje (in x talen) overal Miffy. Maar vroeger heette Nijntje in Duitsland nog Ninchen, in Frankrijk Le petit Lapin en in het Japans Usako.' (jojo-nice) Dit is het relevantste wat ik over Miffy/Nijntje heb gevonden.
Waarom hebben ze het opmaken van bedden voor babys zo ingewikkeld gemaakt? En waarom ligt mijn zoontje elke avond heel rustig te wachten totdat ik me in zweet gewerkt heb om hem lekker glad en strak in te stoppen (met deken en laken strak onder het matras e.d.), om vervolgens binnen 5 tellen uit de dekens te kruipen en te gaan staan
Ik heb me heel vaak afgevraagd waarom we niet eerder aan een kind 'zijn begonnen' omdat het zo ontzettend mooi en leuk is om mee te maken. Mijn man zegt dan altijd: als we eerder waren begonnen was C. nooit bij ons gekomen...
Hahaha, dit vroeg ik me gisteren af maar dan voor de V-tech! Viel me op dat twee speeltjes precies hetzelfde stemmetje hadden...
ik heb een dekbedhoesje om mijn deken gedaan.. veiligheid van een deken met laken, en het gemak van een dekbed(met hoes) ik was op het idee gekomen omdat meneer hier altijd smorgens met zijn laken in zijn hand lag, en was bang dat ik ooit bij hem zou komen dat hij hem om zijn nek had gedraaid (hij draait zich zovaak snachts..dan buik, dan rug enz enz) misschien ideetje?
Ik vraag me af hoe het kan dat baby's ineens een dag- en nachtritme hebben. Hoe weet hun "systeem" dat ze 's nachts langer moeten slapen dan overdag. Mijn dochter (5 maanden) slaapt overdag slaapjes variërend van een uur tot 3 uur. Maar altijd wordt ze daarna wel wakker. Maar 's avonds na 7 uur, dan wordt ze niet meer wakker tot de volgende morgen... (Ik weet trouwens ook wel redelijk zeker dat ze nog niet kan klokkijken) Ik vraag me dus serieus af, hoe baby's zoiets doorhebben, aangezien ze dat in het begin niet weten....
Ik weet het niet zeker of het er mee te maken heeft maar Nijntje is buiten Nederland moeilijk uit te spreken.
Ja, dat vind ik inderdaad ook zo knap! En ik vraag me soms af hoe het toch kan dat er zo'n compleet mens uit het 'niets' in mijn buik heeft kunnen groeien met alles erop en eraan (nagels, haar, tanden... het hele rataplan!)
Ik vroeg me tijdens de zwangerschap af, waarom baby's gewoon weken ondersteboven hangen zonder hoofdpijn te krijgen, terwijl je dat na je geboorte binnen een paar minuten al gek wordt in die houding. Oke, na een uitleg over de bloedsomloop begreep ik het, maar om het nu even begrijpelijk aan een ander uit te leggen, krijg ik ook niet voor elkaar .
Haha, ik had gewoon steeds van die zwartwit/gelige beelden van wat ik op de echo had gezien in mijn gedachten, kon het gewoon niet voorstellen dat er zo'n compleet, roze, klein mensje uit mijn buik kwam. Natuurlijk weet je dat het zo is, maar beseffen deed ik het niet.
Ik vraag me weleens af hoe het komt dat ik elke ochtend wakker word (terwijl ik best wel diep slaap) als mijn dochter wakker is? Terwijl ze niet huilt of zo..... Ze is dan gewoon in haar bedje aan het spelen. Terwijl mijn man vrolijk door blijft slapen....
Ga je soms zwemmen? Ga dan eens op je hoofd staan onder water; je zal er geen last van hebben. (of je kan ondersteboven kan blijven staan, is iets anders natuurlijk )
Ik vraag me af waar je eierstokken heen gaan als je zwanger bent.............................................................
over het dag/nachtritme; heeft dat niet met het hormoon melatonine te maken? volgens mij maakt je lichaam dat aan als het donker is. en daar wordt je slaperig van. dacht ik.....
........eeeh, nergens?? hihi, die zullen wel een tijdje in de verdrukking leven Ik vraag mij af waarom sommige kindjes met veel haar geboren worden, en andere niet....