32.4 weken baby geschat op 2500 gram!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daantje889, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje889

22 okt 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi

Ik kom net terug van het ziekenhuis voor een groeiecho
    Hoofdje was keurig op de middenlijn
    beentje iets aan de korte kant maar prima

toen heeft ze 4x het buikje opgemeten, en het buikje lag ruim 3 weken voor op groei, dit steeg nog ruim boven de bovenste lijn uit!
    Toen ik vroeg of ik me zorgen moest maken zei ze, hooguit voor een grote baby maar alles ziet er verder prima uit! (geruststelling)

dochterlief woog bij de geboorte bijna 8 pond, en ze hebben haar schouder moeten breken in mijn buik omdat ze er niet uitwilde, dus zorgen maak ik mij nu wel..

Ik vind 3 weken voor op groei ook wel erg extreem.. ben zelf nog maar 6 kilo aangekomen..

Wie herkend dit? en hoe liep de rest van de zwangerschap? en het uiteindelijke gewicht??

2. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Hier vandaag de 20 weken echo gehad.
    mijn meisje is 575 gram en lag daarmee op 24 wkn en 5 dgn.
    met lengte op 23 wkn en 5 dgn.
    ben nu 21 wkn ver.
    ligt hier dus 3 wkn en 5 dgn voor in gewicht (bijna 4 wkn dus)
    En lengte 2 wkn dn 5 dgn.

hier wordt ook de groei goed bijgehouden ivm erg grote kindjes.

mijn oudste geboren met 36 weken woog ook dikke 10 pond en was 63 cm.
    met de uitgerekende datum was hij op het cb 7 kilo en 68 cm.
    ben zo blij dat ik hem die dag op de uitgerekende datum er niet heb uit hoeven persen ;)

Dit kindje in mijn buik word met 37-38 weken gehaald en zou dan rond de 9 pond zijn.
    netjes vind ik zelf :)

ik ben trouwens 11 kilo afgevallen tot 20 weken zwangerschap en nu 1 week later een kilo aangekomen.
    dat klopt dus mooi met uk ;)
    En het meerdere bloed en alles wat zwaarder wordt.
    dus nu - 10 kilo op de teller.

3. daantje889

22 okt 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey Lovemykids4,

bedankt voor je reactie,

hier liep het buikje ook met de 20 weken echo al voor op groei, dus ze gaat in gestaagde lijn door hahaha.
    nu ik ga google kom ik met 2500 gram op 36 weken uit :$ nouja het zijn gemiddelde natuurlijk, maaaaar toch!

heb wel een mooie 4d echo gekregen in het zh! wist niet eens dat dat kon joh

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Mijn ervaring: Die schattingen die ze maken kloppen vaak niet eens.

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    onze kleine meid werd met 34,4 op 3kilo geschat. Die metingen van onderdelen apart is heel misleidend. Zo waren de beentjes van onze kleine schijnbaar zo lang dat t niet binnen de lijntjes kon. Zat al over de 40 weken,,,,,
    Buikje op 39 weken en de rest op 35-36 weken.

Met een beetje ongerust gevoel dus aan de vk uitleg gevraagd. Zij zei meteen dat ik me niet druk hoefde te maken want de verhoudingen (de laatste dingetjes waar die puntjes in staan) waren prima!

Ook die 3 kilo is maar een schatting. Qua verhouding zat t allemaal goed want mijn 2 dochters zijn ook beide 4kilo +

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Hier nu 29.4 weken zwanger en 1 van mijn 3 baby's is op 2000 gram geschat (ze kon alleen beentje niet meten, maar 1800 gram zal ie zeker zijn, alleen zonder been meting dus 2000). Ook een reuzebaby dus. Bij mij zullen ze nog maar 4 weken in mijn buik zitten en gehaald worden met een keizersnede ik kan je dus niet vertellen hoe het verder loopt. Ik weet wel dat de schattingen niet altijd kloppen.

Ik kan me wel voorstellen dat je niet wilt dat ze net zoals bij je dochtertje gaan doen, vreselijk lijkt me dat als ze dat bij je kind doen.
    Zou je niet een keizersnedr willen overwegen, mocht deze echt ook zo groot zijn?

7. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje woog op 32 weken 2600gram, woog op 39.4 weken 4315gram / 53cm

8. daantje889

22 okt 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey natasjee,
    Wauw joh! maar voor jou is het juist heel erg goed nieuws dat 1 van je babys al zoon mooi gewicht heeft.. en wat een prachtig iets, een 3 ling ;)!
    Een kennis van mij heeft jaren geleden ook een 3ling gekregen.. zie haar nog zitten met de flesjes,en vertellend.. Volgens mij heb ik ze alweer in het verkeerde bedje gelegd! haar jongens hebben in het begin volgens mij alle 3 10x van naam verwisseld ;)

Mag ik vragen waarom ze je inleiden over 4 weken?

Het klopt dat de schrik er bij mij behoorlijk inzit, door dochter haar bevalling, het gevoel van haar botje brekend onder mijn schaambeen, zal ik nooit vergeten! al dank ik god op mijn blote knieen dat ze dat gedaan hebben.. anders had het heel anders met haar kunnen aflopen natuurlijk.

2 sept. mag ik terug naar de gyn. en ga een keizersnede heel zeker met haar bespreken, ik zeg gisteravond nog tegen mijn man.. Ik durf helemaal niet meer te bevallen van zoon groot kindje

9. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Fijn dat de baby het zo goed bij je heeft, altijd een fijn begin.

Maar uhm...ik twijfel niet aan je woorden, maar bedoel je misschien het sleutelbeen ipv de schouder breken? Dat heb ik idd wel vaker gehoord, maar schouder, pfiewww

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn beide kindjes waren 6 pond met 32 weken.
    De een is met 36 weken geboren en was ruim 8 pond, de ander is met 38 weken geboren en was ruim 10 pond.

Ik neem aan dat ze je in de gaten houden en dat je met 36 weken nog een groeiecho zal krijgen?

Ik zou gezien je geschiedenis zeker een keizersnede bespreekbaar maken.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bij mij is het zeker heel erg goed nieuws dat ze zo goed groeien, want veel drielingen worden aan het eind nog niet eens met het gewicht geboren wat de andere 2 zijn (1500 en 1600 gram). Dus ben er heel erg blij mee! Waarschijnlijk worden ze over 4 weken gehaald, maar mocht het nog zo goed met de baby's en mij gaan dan mag ik eventueel nog wel even doorlopen, maar ik hoop eerst die 34 weken te halen. 30 Is al een mijlpaal en dan ga ik voor de 32 en dan 34! Wordt trouwens een keizersnede.

Haha, zo een muts zou ik ook zijn wat dat verwisselen betreft! Is dat een 1 eiige drieling? Hier namelijk 3 eiig dus waarschijnlijk zullen ze niet zoveel op elkaar lijken dat ik ze verwissel, hoop ik. Hoop dat ze niet al te veel op elkaar lijken.

Ja dat blijft je natuurlijk de rest van je leven bij staan dat gevoeo, ookal is het gelukkig voor haar het beste geweest!
    Ik denk dat als je de gyn het verhaal uitlegt, nouja ze weten het verhaal waarschijnlijk wel, dat ze er vast niet moeilijk over doen en wel voor een keizersnede gaan ook.

Deel Deze Pagina