Grazing table

Discussion in 'De lounge' started by Devilschase, Dec 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hoi zonnestraaltjes,

Ik wil met kerst dus een grazing table maken. Voor de mensen die niet weten wat dat is: een mega uitgebreide borrelplank.

Heeft iemand dit ooit wel eens gemaakt? Ik ben op zoek naar tips voor leuke aankleding, lekkere soorten kaas en andere ideeën zoals leuke potjes voor dips en chutneys etc. Ik heb al iets in mijn hoofd maar ben benieuwd naar suggesties van anderen :D

grazing-table-6.jpg

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Pinterest! :)

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,657
    27,305
    113
    Female
    Wat gaaf! Ik kende dat niet :D heb je nog een verdwaalde zus nodig voor de kerst? Ik schuif wel aan :D

Kolibrie2, Zeebra, Iertje81 and 7 others like this.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Leuk hè! :D Voor schaaltjes en potjes; Ga al je kasten even bij langs en kijk wat je al hebt en leuk kunt combineren. Of even langs de hergebruik, daar hebben ze ook vast genoeg. En voor een leuke prijs ;)

Devilschase likes this.
  5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hahaha sorry, max 4 personen he :roflmao:

De tafel is voor de middag, in de avond hebben we een kerstbbq hahaha

GroeneBomen likes this.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,006
    113
    Verdorie...doe je aan bezorging?

Ziet er verdraaid lekker uit. Ik maakte altijd salsa met tomaten en gecarameliseerde ui, beetje peper en zout.

Mix met zongedroogde tomaten is ook errug lekker.

Vers (af)gebakken rustiek brood. Roomboter met zeezout, italiaanse kruidenboter (kruidenboter met italiaanse kruiden en wat paprika)

Aspergerolletjes (in een bakje anders wordt alles kleddernat)

Zalmrolletjes

(ik krijg wederom mega trek in sushi...doh!)

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,953
    113
    Female
    Ik heb ooit deze in het voorjaar gemaakt. Verschillende soorten spaanse en Italiaanse vleeswaren, Verschillende soorten kaas waarvan ik sommige plakken geprobeerd heb om in een bloemvorm neer te leggen (zou je ook met vleeswaren kunnen doen). Voor de kaas zijn we gewoon naar de markt gegaan en heb ik wat soorten gekocht die je normaal niet of weinig koopt. Normaal gesproken zou ik ook wat soorten vis neer leggen, maar daar hield het bezoek niet van. Kijk met vis wel uit waar je het tegen aan legt. Zelfde geldt voor vochtige dingen zoals komkommer.
    Nadeel van zo'n plank is dat het lastig is om fatsoenlijk een stukje kaas af te snijden.
    Onze borrelplank is (ondanks dat het ding een meter is) standaard te klein. Dus dips doe ik apart in losse bakjes.
    Het principe is heel simpel leg de dingen erop die je er op wil leggen en vul de gaten met kleine dingen, druiven, tomaatjes, sla of stukjes stokbrood.
    Als het diner langer gaat duren, dan leg ik er altijd van die koelplankjes uit de diepvries onder. Vooral met rauwe vleeswaren vind ik dat een fijn idee.
    Mocht je echt gek willen doen, maak dan ook nog een toetjes plank.
    Screenshot_20211215-085800_Gallery.jpg

Luna86, Fennec, einad and 2 others like this.
  8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben een plank van 2 meter dus kwa ruimte komt het wel goed hahaha. Ik doe een aparte ronde met vis zoals zalm, tonijn etc dus dat ligt apart.

Thanks voor je reactie:thumup::D

owly and Cin85 like this.
  9. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,493
    13,953
    113
    Female
    Oh gaaf zeg! Waar koop je zo'n grote plank? Of gewoon een plank van de gamma ofzo?
    Volgens mij zou je een wat dikkere dip ook rechtstreeks op de plank kunnen leggen, maar dan moet je geen kinderen hebben die geen zeuren als er een halve spetter dip op hun kaas zit.

10. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Lekkere soorten brood. Wraps met verschillende dingen.

Nootjes.

Blokjes kaas als brie of als je wel avontuurlijk bent schimmelkaas.

Bruschetta is ook altijd erg lekker.

Kruidenboter (blijft lekker)

Italiaanse worst, chorizo is ook lekker. Bij de Aldi hebben ze vaak wel een Italiaanse vleeswaren schotel.

Olijven (Aldi heeft een bakje met knoflook er in die is heel lekker)

Druiven, tomaatjes.

Misschien nog iets warms. Kleine gehaktballetjes in tomatensaus.

Witlof ham kaas

11. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Adje likes this.
  12. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,273
    25,745
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Het ziet er heerlijk uit, maar ik geloof niet dat het iets voor mij is.
    Ik ben al een enorme chaoot, dus maak ik juist alles om me heen extra gestructureerd. Allemaal eten door elkaar op een tafel zou ik nog te veel aan moeten wennen :roflmao:

Geen nuttige tips dus :oops:

nizzie86 and Iertje81 like this.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou wij hebben van die grote planken gehaald bij een houthandel, van die schaaldelen. Voor de overkapping. We hadden 3 planken over van 3 meter en die hebben we dus gebruikt om borrelplanken van te maken hahaha.

Iertje81 and Cin85 like this.
  14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,156
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben net naar de winkel en groothandel geweest en heb nu dus 4 verschillende soorten schimmel kaas (blue stilton, roquefort etc) 3 soorten harde kazen en 3 soorten zachte kazen. Kruidenboter en roomkaas. Van die bruschetta dingen in verschillende smaken, soort knoflook rozemarijn stokjes oid:roflmao: anti pasti in de vorm van vlees. Dus soorten ham, soorten salami, carpaccio. Fuet en droge worsten maar ook chorizo en gerookte salami en ossenworst. En alvast een vijgrnchutney en walnoten peer chutney. Alles is houdbaar tot half januari A begin februari dus dat is geen probleem.

Volgens mij ben ik al een heel end hahaha. Druiven en van die mini tomaatjes haal ik pas vlak voor de kerst omdat het anders verrot.

Warme dingen zijn voor de bbq, die doe ik niet op de plank denk ik.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    De jumbo bij ons heeft vanaf volgende week woensdag blue stilton Port te koop!

4BEE7F26-D651-45F9-B79C-36383B7E2EA7.jpeg

Bij ons op de borrelplank hebben we ook vaak paprika en komkommer met heksenkaas, carpacciorolletjes, zoute stengels, vijgenbrood en nacho chips.

Als dip bij oude kaas heb ik vaak vijgenchutney!

Devilschase likes this.
  16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,329
    10,295
    113
    Jammer dat je maar 4 gasten mag hebben:D:roflmao:

Loufoque likes this.
  17. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,804
    4,585
    113
    @tuc doet dit ook geregeld volgens mij.. Beetje Monkey-platte idee...?!

18. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    Ik zet t regelmatig in elkaar zo leuk om te doen!

*Ik vind kleine bakjes van palmbladeren met koude pasta salade altijd een leuke toevoeging

* Bladerdeeg besmeren met groene pesto beetje parmezaanse kaas en wat pijnboom pitjes. Plakje bladerdeeg erop 3 lange reepjes van snijden en draaien. Hop in de oven en je hebt een leuke twist op kaasstengels

* Zoiezo gedroogd fruit!

*vleeswaren die veel plakken aan elkaar draai ik vaak om mini soepstengeltjes.

einad and Devilschase like this.
  19. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,179
    10,724
    113
    Ik was ooit op een babyshower waar ze letterlujk de salontafel in folie hadden ingepakt en alles erop gelegd. Superleuk maar dat is ook gelijk véél eten!

20. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Tip voor ronde vleeswaren: deze om rand van wijnglas vouwen, over elkaar rond en rond. Aantal plakken doen en dan er 1x afhalen. Heb je mooie roos!

Devilschase likes this.

Share This Page