hoe ziet jouw kolfplek eruit?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tasje, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    ik ben benieuwd hoe jullie kolf plek op het werk eruit ziet :)

    Ik werk als leerkracht op een basisschool en ik kolf of in een verlaten klaslokaal, of in het materiaalhok van de gymzaal.
    Het was dit of het invalide toilet ;)
     
  2. schoentje24

    schoentje24 Bekend lid

    6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ik ga ook kolven op het werk en ben benieuwd waar ik moet kolven, er was niemand die kolfde, dus zemoeten speciaal voor mij weer een ruimte beschikbaar stellen. Ik meen toch echt dat ze wettelijk verplicht zijn om voor een fijne sfeer, temperatuur enz te zorgen! Jouw plekken lijken me daar niet echt aan te voldoen.

    Leea het CAO maar eens. Ik werk op het VO, dus ga er vanuit dat deze niet veel van elkaar afwijken.

    Tenzij je natuurlijk happy voelt bij deze ruimtes
     
  3. MamaMaya

    MamaMaya Fanatiek lid

    6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Mijn kolfplekje is een kleine studeerruimte aanpalend aan de bibliotheek. Er staat een tafel, enkele stoelen en een antieke recliner. Pluspunten zijn de absolute rust die je er hebt en de warmte. Minpunten zijn de afstand tot mijn werkplek (15min h/t), geen stromend water en geen koelkast. Maar ik prijs me gelukkig, want eerder was er geen ruimte en ik ben indertijd bij mijn jongste dochter begonnen met kolven in een klamme kelderruimte die ik niet kon afsluiten en waar matig licht was.
     
  4. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Bij ons op het werk een kamertje met twee stoelen en een laag tafeltje. Een plankje met wat tijdschriften, een koelkast en een wastafel. Ze hebben erg hun best gedaan.
    Bij mijn oudste zat ik in een opslagkamer tussen de opgestapelde stoelen en dozen.
     
  5. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Ben voor mijn werk veel onderweg. Kolf meestal in de auto. Kolfrecht is inmiddels al een tijdje afgelopen, maar op deze manier kolf ik nog 1-2 keer per dag. Ik heb er helemaal geen problemen mee. Kan ook gebruik maken van een kantoor, maar dan moet ik daar wel in de buurt zijn en dan moet het kantoor vrij zijn.
     
  6. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zit in een speciale kolf- en rustruimte. Dat is een hele kleine ruimte, met een bed, een stoel, en een koelkastje. Ook is er een wastafel met warm en koud water. Het is een rustige, afsluitbare ruimte, waar veel gebruik van gemaakt. Daardoor staan mijn tijden helemaal vast, en moet het ver van te voren worden gereserveerd. 5 minuten afwijken van schema is daardoor vrijwel onmogelijk, dat is nog wel eens lastig met afspraken die er tussendoor lopen.

    Ik mis wel een tafeltje. In het begin was het toch wel wat prutsen, zonder een tafel in de buurt van de stoel. Maar inmiddels heb ik daar ook handigheid in.

    Maar het is zeker een nette ruimte, die voldoet voor het kolven :)

    Als ik extern ben, kolf ik in iedere ruimte die maar voor handen is. Ik heb in een invalide wc gezeten, in een artiesten kleedruimte, in een ehbo ruimte, en op een zolderkamertje. ;)
     
  7. Gigi85

    Gigi85 Fanatiek lid

    8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kolf in het kantoor van een van onze secretaresses, die maar halve dagen werkt. Daarvoor hoef ik alleen maar de gang over te steken :) In ons gebouw is ook een officiële kolfruimte, dat is eigenlijk gewoon een hok met een stoel en een bureau. In ons hoofdgebouw is wel een mooie kolfruimte, met relaxstoel, bed en koelkast, maar dat is voor mij ruim tien minuten lopen dus dat vind ik te onhandig.

    Overigens is mijn kolfrecht ook allang afgelopen, ik kolf nu nog één keer per dag, direct na mijn lunchpauze. En soms sla ik het ook helemaal over.
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    ik kolf in de ruimte van de arbo-arts (die is er alleen op mijn mamadag toevallig) de ruimte heeft een wastafel en kan op slot. Er is een buro met computer en er is een ligbank. Ideaal behalve dan dat de ruimte toch regelmatig gebruikt wordt voor vanalles en nog wat en dat je hem tijdig moet reserveren.

    De koelkast staat alleen wel helemaal aan de andere kant van het pand, maar die is dan wel exclusief voor de bv en staat onder scherp toezicht, dus dat is dan wel weer prettig. Ik wil mijn melk niet naast de zalmsalade van de kerstborrel uit 2012 ;)
     
  9. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik kolf in een leeg kantoor. Niet afsluitbaar, plenty ramen, maar ik ga met mn rug wel naar de overburen zitten.
    Ach, men weet wat ik daar doe. Een keer kwam er iemand binnenlopen (niet van ons eigen personeel), terwijl ik nog zo had gezegd dat ik daar even een tijdje zat en dat storen niet gewenst was. Tja, je snapt t of je snapt het niet.
    Ik maak me wel zorgen over de situatie in het nieuwe kantoor... we gaan bijna verhuizen en daar is geen extra ruimte besschikbaar. Maar goed, misschien kan ik de kantine dan even inpikken (bordje op de deur), of de vergaderruimte, of krijg ik een kantoor alleen waar ik even een bordje op de deur kan hangen... Tis maar 15 min per dag, direct aansluitend de lunchpauze. Ik werk dan iets langer door of begin wat eerder, en dan heb ik mn tijd al ingehaald.
    Het komt vast goed!
     
  10. Bambix

    Bambix Lid

    24 jul 2013
    29
    0
    0
    Heerlen
    Ik kolf in de EHBO ruimte, ik kan deze op slot maken en er staat een keukentje met waterkoker, magnetron, koelkast, wastafel, EHBO bedje die ik als tafel gebruik,prullenmand, stoel en afschermgordijn dus wat dat betreft ideaal. Het enige dat jammer is is dat het er meestal vrij koel is.
     
  11. Catnip

    Catnip Actief lid

    28 nov 2013
    399
    0
    0
    @Micera, wat bijzonder zo'n kolf/rustruimte.. ben benieuwd waar je werkt dat dit zo vol geboekt is?

    Ik werk alleen en kan dus in alle rust op eigen kantoor kolven wanneer het uitkomt. Ons meisje is nu 3 maanden oud en vandaag voor het eerst weer op reis,vandaag was mijn kolfruimte het vliegtuigtoilet! Weer eens wat anders :D
     
  12. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Bij de oudste zat ik in het onderzoek en gebruikte ik de kolfruimte: een veredelde bezemkast direct naast het herentoilet, bedompt maar redelijk adequaat met twee stoelen type vergaderruimte, een tafeltje met wat oude oudertijdschriften (wij, kek mama etc) en stromend koud water. Er was geen reserveringslijst maar wel een behoorlijk aantal gebruiksters, dus je kwam regelmatig voor niks de sleutel halen bij de receptie. Het was best omslachtig. Als ik alleen of met 1 bepaalde collega in het kantoor zat kolfde ik ook wel gewoon achter mijn bureau (even iets omslaan was genoeg om de dames aan het zicht te onttrekken, en ik plakte een plaatje van een koe met de tekst "do not disturb" op de deur)

    Volgende week begin ik weer met werken na nummer 2, aangezien ik met name poli doe trek ik dan gewoon de deur dicht, een spreekkamer is een prima kolfplek en de assistentes weten wat ik aan het doen ben.
     

Deel Deze Pagina