Ik eet regelmatig vis, bijvoorbeeld paling filet op een broodje, of tonijnsalade, ik haal dit bij de visboer, maar mag je dit ook eten tijdens de zwangerschap? Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Alvast bedankt!
ja hoor alleen geen rauwe vis. Zolang de vis gebakken, gerookt, gegrild enz is mag het. Van de visboer is als het goed is ook nog vers. Ik heb nl gelezen dat je geen vacuumverpakte vis mag hebben.
Hallo, Ook mag je verse haring (hollandse nieuwe) eten. Deze dan wel kopen bij de visboer dus niet bij de alberthein of op de markt. Groetjes Karin
Bedankt voor de tips, nou zal met de zalm maar uit kijken dan, of helemaal niet meer nemen! Ik ga meteen even op voedingscentrum kijken. Gelukkig koop ik de vis altijd bij de visboer, vind bij de ah of andere supermarkt niet lekker.
Ik vroeg gisteren aan mn verloskundige of ik zalmolie mocht gebruiken. Dit mocht zei ze. Maar vroeg ze 'wil je dan niet iedere dag vis eten?' Ik zei 'nee hoor, dat hoeft van mij echt niet!' Zo af en toe wel maar niet iedere dag. Je mag bijna vanalles eten hoor bij de visboer vandaan. Makreel, kabeljauw, paling mag allemaal.
en het is tijdens de zwangerschap heel goed voor je kleintje. Het blijkt goed te zijn voor de motoriek... das ook lekker meegenomen!
Gerookte zalm mag niet omdat dit vaak lang verpakt in de koelkast heeft gelegen en daarom kans op listeriebacterie (net als sla dat lang in de koelkast heeft gelegen). Heeft dus niet zozeer met "gerookt" te maken. Daarom mag verse haring van de visboer wel, omdat "vers" is.
Haring mag omdat het gepekeld is! Gerookte zalm mag, mits deze dagvers is, dus van de visboer. Zeker geen verpakte zalm uit de supermarkt nemen..
Ook oppassen met roofvissen (zoals tonijn) omdat hier relatief veel zware metalen in kunnen zitten. Tonijn uit blik schijnt geen kwaad te kunnen, een verse moot weer wel.
Hoe zit het dan met (WARME) gerookte zalm bij een restaurant? Kan je ervan uitgaan dat dat vers is? Tot nu toe laat ik het maar staan
Mij werd visolie aangeraden omdat ik maar ca. 1x in de week vis eet... Nou blijven die capsules dus steeds in mijn keel hangen en heb ik dus de hele dag zo'n enorme vissmaak in m'n mond waar ik dan weer errrug misselijk van wordt.... ZUCHT... ik eet dus maar wat meer zalmfilets enzo... Alle vis wat 'verhit' is geweest mag je trouwens gewoon eten want dan is de bacterie vernietigt zei mijn VK! Groetjes, José
dus je mag ook gewoon zoute haring eten bij de boer vandaan? wist ik dat maar eerder!ik dacht dat dat niet mocht,omdat het rauw was!