Mijn kindje is nu bijna 15 maanden en heeft tot bijna 13 maanden geen nacht doorgeslapen. Tot 3,5 maand door nachtvoeding, maar daarna voor ons in eerste instantie onverklaarbaar. Ging hier altijd vroeg naar bed. Meestal om 18.00 uur. Ze werd dan gemiddeld 4x per nacht wakker. Soms ook wel 7 of 8 keer. Verschrikkelijk. We waren zooo moe. Vanaf 10-11 maanden wilde ze ineens weer nachtvoeding. Na haar eerste verjaardag besloot ik haar speen af te pakken omdat het mij opviel dat ze 's nachts na het terugstoppen van het speentje gewoon verder sliep. 2x lang gehuild erom en daarna nooit meer om gezeurd! Gelijk de eerste nacht sliep ze aan 1 stuk tot 6 uur. Daarna weer een kleine fase van wakker worden door spanning/ziek zijn en honger. Maar ze slaapt nu eigenlijk altijd door. Wel onrustig, maar heeft niks meer nodig om in slaap te vallen. Echt een verademing. Nu is ze overdag aan het keten met slaapjes en is ze 's avonds vaak heel moe, maar wordt na een uurtje weer wakker en kletst dan nog een uur. Ik ben allang blij dat ze het keten nu overdag doet en niet meer 's nachts!