Idem hier. Altijd gezamenlijk eren lukt niet meer maar eten is aan tafel zonder scherm. 2 uitzonderingen, van jongs af aan betekent patat en pizza voor de tv eten
Wij eten zes dagen in de week aan tafel met iedereen die met etenstijd thuis is. Wie moet sporten of werken, eet vooraf of achteraf, maar ook gewoon beneden aan tafel. Heel soms staat er bij een heel late eter wel eens een filmpje aan of kijken ze tv mee. Op vrijdag rommelen we met eten, een pizza uit de oven of een kliekje uit de magnetron of een boterham met ei. Iedereen mag dan zelf kiezen wat hij pakt, wanneer en waar hij dat opeet. Ooit begonnen omdat we allemaal na een werkweek/schoolweek/kinderopvang etc te moe en te overprikkeld waren om nog gezellig aan tafel te zitten, nu gewoon 'traditie' en vindt iedereen het gewoon relaxed.
Haha serieus, achter de computer? Nog nooit over nagedacht dat dat een optie zou zijn. En mijn kinderen gelukkig ook niet. Hier wordt er altijd aan tafel gegeten, ontbijt, lunch en diner. Niet altijd gezamenlijk, want zoon werkt 3 dagen tijdens het avondeten en dochter traint 3 (andere) dagen, waardoor we niet met z'n allen tegelijk kunnen eten. We eten overigens 1x in de maand "hapjes" op de bank en kijken we ondertussen televisie.
Hier gewoon aan tafel met degenen die op dat moment thuis zijn. Compleet zijn we bijna nooit tijdens het eten i.v.m. werk en sporten. Maar boven aan tafel eten gaat in ieder geval niet gebeuren.
Wij eten sws aan tafel. Nu zijn de oudste kinderen vaak niet thuis ivm werken/ sporten etc maar er wordt niet achter een pc gegeten. Ook nooit gedaan. Eten doe je aan tafel. Als ik weleens alleen ben met de jongste eten we weleens makkelijk op de bank en dan met een leuke serie of film.
Ontbijt, lunch en diner wordt hier altijd aan tafel gegeten, zonder uitzondering. Eten op de bank vind ik echt helemaal niks. In je eentje boven eten vind ik geen optie.
Iedereen die thuis is moet beneden aan tafel komen eten, tegelijk. Degene van 15 ook. Soms is hij laat uit zijn werk, dan eet hij alleen, maar wel aan tafel. En dan probeer ik er ook even bij te gaan zitten en te kletsen, als er meer dan een 'hmm' uitkomt. Als hij niet wil kletsen, ook prima, maar eten moet hier aan tafel.
Wij eten avondeten altijd samen (al komt man doordeweeks vaak net binnen als we begonnen zijn) aan tafel, passen onze eettijden aan aan het trainingsschema van onze dochter (zoon sport en werkt niet) dochter traint 3 keer in de week en is dan van half 8 tot half 10 of van 7 tot 9 uur weg, en dan eten we uiterlijk 6 uur (voor ons doen vroeg) zodat het kan zakken. Andere dagen rond een uur of 7, half 8. Ontbijten en lunchen vaak op de bank
Avondeten 6x pw aan tafel. 1x pw op de bank, maar wel met z'n allen Ontbijt: ip aan tafel beneden(uitzonderingen vakanties) Lunch: in de vakantie hoe het uitkomt, mag gerust boven(is slaaptijd van de jongste, dus heerlijk als de oudsten ook even boven zijn) Heeeeeeel soms(2x per jaar ofzo) mogen ze gameavond boven en bestellen we pizza. 2x per jaar zal nog overdreven zijn. We laten wel eens de kinderen eerst eten, dan boven een film kijken en wij samen eten beneden, ook leuk
Wij eten altijd samen, in ieder geval ontbijt en avondeten. Lunchen doet niet iedereen hier thuis dus dat is soms apart. Maar alsnog aan de eettafel. Ik denk niet dat mijn kinderen er iets in zien om apart te gaan eten, maat dat zouden wij sowieso niet accepteren. Eten doen we gewoon samen, daar valt niet over te discussiëren wat mij betreft.
Bijna altijd aan tafel en gezamenlijk. Soms op vrijdag of zondag eten we een 'plankje' (hapjes, stokbrood, gehaktballetjes etc), tijdens de F1 of WK voetbal. Dan eten we in de woonkamer voor de tv, maar wel samen. En we eten regelmatig in de tuin, we hebben een grote tafel bij de buitenkeuken. Maar de slaapkamer eten? No way! De beste vriendin van mijn dochter eet vaak alleen en moet regelmatig ook zelf koken. Gameverslaafde broers en moeder die voor de tv eten, vaak Domino's ofzo... Ik vind het heel sneu dat zij geen doosnee avondeten routine met het gezin heeft. Ik nodig haar daarom vaak bij ons uit.
Wij eten, voor zover lukt, gezamenlijk aan tafel. Degene die sport of werkt eet soms eerder/ later, maar wel aan tafel. Heeeeel af en toe voor de tv, maar ook dan met z’n allen, voor zover mogelijk.
Wij eten 's avonds altijd aan tafel, zonder schermen erbij, behalve op zaterdagavond, want dan eten we patat op de bank en kijken we naar Funniest Home Videos (ja, ik weet het, heel erg). Niet iedereen is er altijd bij, een van mijn kinderen werkt in de horeca en moet regelmatig werken onder etenstijd, de andere heeft een andere bijbaan, maar werkt ook vaak tot 18 of 20 uur en is dan niet op tijd thuis. Maar wie er is en mee-eet, zit aan tafel en de schermen moeten weg. Op zondagochtend ontbijten we ook samen, de rest van de week moet iedereen op verschillende tijden beginnen en opstaan, dus dan doen we dat niet.
Ook dan niet! Hier zijn de oudste drie 23, 21 en 19 jaar. Maar het gaat echt niet gebeuren dat ze hun bord meenemen naar hun kamer. Gewoon aan de eettafel. Het gebeurd regelmatig dat er een apart eet door werk, studie of iets dergelijks, maar dan nog gaat diegene aan de eettafel zitten. En degenen die thuis zijn tijdens het eten eten dus gelijk met de rest mee.
Mijn dochter vertelde dat bij haar vriendin dus wel door de broers op de kamer gegeten wordt. Maar dat vind ze echt heel raar en ongezellig. Moeder kookt, de jongens scheppen hun bord vol en vertrekken weer naar boven.