Hoe ziet jullie avondeten eruit?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cowgirl80, 26 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees hier dat boven eten sociaal onaangepast is, dat is ook meteen de reden waarom onze dochter met ass soms boven eet ;). Soms is ze compleet overprikkeld en over haar toeren dat ze boven mag eten. Beneden eten lukt haar dan echt niet. Dit gebeurt zo'n 3 keer per maand en ze eet dan gewoon in haar kamer en niet bij de pc.
    Maar in principe eten we de avondmaaltijd altijd samen, beneden. Soms bij de tv. Ontbijt en lunch ieder voor zich, aangezien iedereen op een ander tijdstip wakker wordt.

bosi333 en cowgirl80 vinden dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Altijd aan tafel, buiten het feit dat het zeer onhandig eten is op de bank vind ik eten samen enorm belangrijk. We eten ook bijna altijd samen ik wacht dan op mijn man met eten.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ik denk dat het samenvalt met de gewoontes binnen je gezin en het ene gezin is hierin flexibeler dan het andere.
    Uitzonderingen zijn er altijd, maar hier zijn sommige dingen wel altijd zoals ze zijn. Slapen doe je in bed, poepen doe je op de wc en eten doen we aan de eettafel.

Of er echt een goed of fout in is dat denk ik niet, denk wel dat het binnen 'normaal' valt om in principe aan een tafel te eten en met elkaar.

4. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn kinderen zijn 12 en 15 en eten gewoon aan tafel. Eten achter hun pc is absoluut not done hier.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.359
    30.650
    113
    Vrouw
    Gewoon samen aan tafel.
    Als hij sport heeft dan eet hij later. Maar ook gewoon aan tafel. Eten op zijn kamer vind ik echt onzin. (Behalve tussendoortjes).

De situatie die @Snoopy1979 schetst is ook totaal anders dan een puber die online wil blijven. Dat is gewoon de beste keuze binnen hun gezin voor dat moment.

Kinderen zijn 10 en 15. Er is ook nooit gedoe over geweest dat ze in hun kamer willen eten. Komt gewoon niet in ze op.

Oh. En het komt ook steeds vaker voor dat hij met vrienden ergens heen gaat en ze daar eten (pizza of kebab).

Snoopy1979 en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Nefkens81

Nefkens81 Actief lid

15 aug 2024
    349
    317
    63
    Vrouw
    En dat is dan toch helemaal prima! Ik was degene die het sociaal onaangepast noemde, maar in het voorbeeld van Ts wordt nergens gesproken over kinderen met een diagnose. Gewoon kinderen die liever gamen en achter de pc eten, blijft in mijn ogen bizar.

Neuzeke en Snoopy1979 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina