Dilemma kinderfeestje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door giebel, 29 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Onze zoon is in de zomervakantie 10 geworden en we moeten nog het kinderfeestje organiseren.

Ik hoopte op een drumfeestje, maar dat is 24 euro pp en moet vanaf 10 personen.

Lasergamen vind hij leuk maar vind ik wel kort, 2 x 12 minuten... Wel een hele gave ruimte dan waar ze het doen.

En er zijn veel leuke dingen, maar alles is met minimaal 10 personen. En hij komt met zijn vrienden en zus op 6 kinderen...

Wat lastig! Als we wel voor het lasergamen gaan, inclusief patat eten. Is het feestje dan niet te kort?
    Of moeten we dan thuis nog verder iets bedenken.
    Lastig hoor!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    IS er bij dat lasergamen nog iets anders mogelijk? In hetzelfde pand?

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Je kunt ook lasergame sets huren om thuis te lasergamen. Dan kun je naar een bos oid gaan om lekker te gaan lasergamen.
    Is dat niet wat?

Dubbelgeluk en Sopje1234 vinden dit leuk.
  4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    Karten in de buurt Of een klimpark
    Glow in the dark midgetgolf oid
    Hebben ze geen kinderfeestje arrangement bij het lasergamen?

Oudste heeft 3 x een lasergame feestje gehad vorig jaar maar duurde wel langer dan 12 minuten vind dat echt weinig
    en dan deden ze 1 reeks en daarna cadeautjes uitpakken en een taartje en daarna nog een reeks en daarna nog snacken

5. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Kinderpaintball?
    Survival feestje?
    Stuntstep feestje?
    Freerun feestje?
    Escape room?

Lasergamen is leuk maar erg kort. Met cadeautjes en eten kun je er misschien 1,5 uur van maken?

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Lasergamen is bij ons uiteindelijk wel 2 uur als je het een beetje oprekt. Eerst moet je wachten tot je opgehaald wordt en wat drinken. Dan instructie nog enzo… tussendoor drinken en chips en kadootjes uitpakken en uitgebreid de uitslag bespreken, fotos maken. En dan de tweede sessie en friet eten en dan laat je ze nog een beetje rondrennen enzo.

7. Wensvoor4

Wensvoor4 Actief lid

10 mrt 2019
    243
    134
    43
    Vrouw
    Dat zou ik dus nooit doen. Veel te kort.
    Ik heb afgelopen jaar voor mijn zoon een wie is de mol feestje gegeven. Kinderen waren 9-12 jaar. Hadden 15 kinderen en het was geweldig. Met minder kinderen had het ook gekund.
    We gingen eerst taart eten, erna het spel en daarna nog BBQ. Het was van 1430-1930 en de tijd vloog voorbij en de jongens hebben een geweldige dag gehad. Je bent zelf alleen wel steeds actief bezig, maar ik kreeg er alleen maar energie van. Mocht je meer willen weten, pm me maar. Groetjes

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Of je doet wel een activiteit voor 10 personen, dan betaal je dus voor 4 teveel, maar als het echt een leuke activiteit is is dat misschien niet zo erg?

9. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Kun je niet lasergamen en dan thuis bijvoorbeeld patat eten of zelf pizza's maken?

Mijn ervaring is overigens dat een feestje echt geen hele dag hoeft te duren voor de kinderen om een leuk feestje te hebben gehad. Wij gingen laatste verjaardag zoon disco bowlen, de kinderen werden om twee uur gebracht, toen taart/cadeau/spelen (wij hadden van die piepschuim vliegtuigjes gekocht en ze gingen er eigenlijk gelijk mee naar buiten en hebben zich daar ruim een half uur mee vermaakt) en om vier uur bowlen. Daarna nog naar de McDonalds en alle kinderen waren tussen kwart over zes/half zeven weer thuis. En toen waren ze ook echt wel moe en voldaan.

10. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik had zelf lasergame gehuurd. De hele middag hebben ze ermee gespeeld in het bos! Kleedje mee en eten en drinken en je hebt een topfeestje.

zz Armadillo vindt dit leuk.
  11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb trouwens allebei ooit gedaan, lasergames gehuurd en spelen in een bos en lasergamen binnen bij een feestlocatie. Als je wat oudere kinderen hebt vind ik bij een feestlocatie wel echt veel leuker (mits het een goede is) dat ze echt in een soort bunker met lampen en geluid achter elkaar aan kunnen rennen. 12 minuten is dan ook prima, net zoals karten is ook meestal maar een kwartier.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Kijk eens op Groupon of Social deal voor zulke dingen als je toch een kleiner groepje hebt. Die hebben vaak leuke acties en heel betaalbaar.
    Hier eens een lasergame + bowlen feestje gehad, was 12 Euro p.p., omdat het een openingsactie was.

Veel dingen kun je prima gewoon met een veel kleiner groepje doen, alleen moet je dan niet onder kinderfeestjes zoeken, want dat zijn vaak arrangementen en dan moet je inderdaad een minimaal aantal deelnemers hebben.

Zou gewoon los iets boeken en een schaal bittergarnituur en wat te drinken erbij. Ben je relatief misschien iets meer per persoon kwijt, maar het is vaak geen enorm verschil.

13. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    670
    113
    Utrecht
    wat ook leuk is:
    - klimbos
    - escaperoom
    - karten
    - bowlen
    - midgetgolf

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    wij hebben met lasergamen, bowlen gecombineerd.
    Was op 2 locaties, maar wel enigszins bij elkaar in de buurt.
    alles gewoon los, geen verjaardagspakket gedaan.

verder zijn:
    Klimmen
    Boulderen
    Klimbos
    jump park

zijn vaak ook wel te organiseren met minder dan 10 kinderen.
    wij hebben namelijk altijd minder dan 10 kinderen anders krijg ik ze niet vervoerd.

Deel Deze Pagina