hoe lang mag een baby s nachts doorslapen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by fantasy, Jul 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fantasy

fantasy Actief lid

Jul 24, 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Liam is nu 2 maanden oud en hij slaapt 's nachts best wel lang door sinds een aantal weken. Hij krijgt om 23.30 uur zijn laatste voeding en hij komt dan pas rond 7.00 uur voor zijn flesje, vanmorgen zelfs pas om 7.30 uur! Zelfs dan huilde hij nog niet, maar lag smakkend en wapperend in bedje en werd gelijk wakker toen ik naar hem toeging en wat tegen hem zei. Als hij dan wakker is, is hij wel superhongerig, maar na het geven van de fles, kan ik hem ook weer terugleggen in zijn bedje. Hij gaat dan even spelen en gaat weer slapen. Daarna komt hij ongeveer na 2 1/2 a 3 uur voor zijn flesje en halen we hem eruit, want dan is hij zijn bedje echt zat.
    Ik vroeg me dus af hoe lang zulks jonge baby's doorslapen 's nachts, want toen Liam pas was geboren, mocht er 's nachts niet langer dan 6 uur tussen zijn voedingen zitten. Mmm, misschien wel een rare vraag en moet ik gewoon superblij zijn dat hij zo goed slaapt s avonds en s nachts (we brengen hem s avonds na zijn flesje van 20.00 uur naar bed en dat vind hij prima). Overdag slaapt hij overigens niet veel, hooguit s middags een middagdut in zijn ledikant en verder wat hazeslaapjes tussen het spelen en eten door. Ik weet dat er veel baby's zijn met slaapproblemen en dan kom ik met zo'n vraag... Hoe lang slapen/sliepen jullie baby's door rond deze leeftijd?

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Kim sliep met die leeftijd ook al door....maar....dat veranderde daarna weer. Ineens kwam ze 's nachts weer voor een voeding. Ze gooide het ineens weer om allemaal. Nu slaapt ze weer van 20.00 uur tot 08.30 uur met een voeding rond 23.30 uur (half slapend). Dus het kan nog veranderen, maar gelukkig kwam het daarna ook snel weer goed :D

3. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe is ongeveer even oud, en slaapt ook door.
    ze krijgt om half 10 a 10 uur de laatste fles, moet eigenlijk 11uur maar dat red ze niet.
    en dan slaapt ze tothalf 7.
    dus dat is ook wel erg goed.
    ik maak haar niet wakker. ze komt wel als ze honger heeft.

4. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    deed ze bij mij ook al vrij vlot hoor.
    toen we met eten begonnen was alles ineens van slag.
    maar nu krijgt ze zelfs geennachtfles meer.en ligt ze om 8 uur in bed.en slaapt ze tot een uur of 07.30.en hoef ik alleen een keer of 3 eruit voor dr speen.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Eva sliep vanaf 6 weken zo'n 8 uur achter elkaar, vanaf 10 weken zo'n 10 uur en vanaf 12 weken 12 uur achter elkaar en dat doet ze nu nog steeds :). Wij hebben haar nooit wakker gemaakt voor een voeding.

6. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland

Hoi,

Nou het lijkt mijn dochtertje wel.....lekker van genieten....
    Mijn meisje slaapt in de middag heel weinig, maar de nachten,ochtenden en avonden zijn super....Als die kleintjes goed drinken kunnen ze die paar uur wel zonder.....ik heb wel eens gelezen niet langer dan 10 uur achter elkaar op deze leefdtijd ( ik weet niet waar :oops: dus wie weet sla ik de plank helemaal mis :oops: )...

lekker van genieten.....ik doe het ook...zometeen komen de tandjes eraan en wie weet zijn we dan wel de "klos"hahahah

gr veer

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik heb Amy ook nooit wakker gemaakt voor een voeding.
    Geloof dat ze met een week of 6 ook al redelijk lange nachten maakte.

Heb er wel altijd op gelet hoe ze was als ik haar ging halen of ze alert, wakker was enzo.

Ik zou hem gewoon lekker laten slapen tot ie wakker wordt sóchtends.
    Is ook voor jezelf ook lekker doorslapen snachts.

8. Soraya

Soraya Bekend lid

Dec 30, 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik heb hierover contact gehad met mijn CB, toen Nova 10 weken was sliep ze van 21.00 tot rond 07.00. Dat was te lang volgens hen, ze mogen dan 8 uur zonder voeding. Toen zijn we haar om 23.30 al slapende een fles gaan geven, doen we nu nog steeds.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    alyssa slaapt vanaf dat ze 7weken is snachts door. eerst van 23.00 tot 5.30 en dat heeft ze steeds verder uitgebreid. nu is ze 3maanden en slaapt ze van 22.00 tot 6.30 (en dan moet ik haar wakker maken anders kom ik te laat op mn werk). ik zou zeggen. geniet er van. zolang je kindje happy en allert is is er niks aan de hand. dat er in het begin niet meer dan 6uur tussen mag zitten heeft te maken met het gewicht van je kindje en volgens mij zitten alle kindjes er na een maandje wel boven (weet het niet helemaal, maar heb zoiets gehoord).

geniet van je nachtrust.

liefs doris

10. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    Daimy slaapt al vanaf haar geboorte door.
    Nu heeft ze meestal de laatste fles rond 11 uur en als we haar niet wakker maken slaapt ze rustig tot 10 uur sochtends :confused:

maar mijn vriend geeft altijd een flesje voordat hij naar zijn werk gaat, zo rond 7 uur. Hij maakt haar dan dus wel wakker, maar van het cb hoefde dat niet hoor! Het is alleen dat ik het anders niet red met de voedingen, ze zit nog op 5 flessen en die komen precies goed uit als ze de 1e om 7 uur krijgt.

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

Jun 24, 2007
    1,643
    51
    48
    Female
    België
    Ian krijgt een flesje om 20u... En nog eentje (half slapend) rond 23u30-24u00. Daarna slaapt hij door tot 6u30-7u00.

Dus da's ook helemaal niet slecht :)

12. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Zegen je dagen en geniet ervan zou ik zeggen :D Ons zoontje is op zijn 10de maand begonnen met gemiddels drie keer per nacht wakker te zijn en pas rond de 16de maand laat 'ie zich 1 keer even horen....
    Lekker laten slapen, en bedenk maar dat de slaap de beste manier is om te groeien ;)

Groetjes, vonneg-

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    vanaf 2 maanden sliep jay van 23.30 tot 8 uur

14. madelief

madelief Fanatiek lid

Mar 18, 2006
    3,125
    204
    63
    Female
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Laura sliep met 7 weken vanaf 19.00 tot 07.00 in de ochtend. en nooit problemen mee gehad, dus gewoon lekker laten slapen :)

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Ik zou me ook niet te veel zorgen maken, als hij zo lang slaapt en hij is niet suf als hij wakker word dan is het toch goed.. Hij geeft het zelf wel aan wanneer hij honger heeft.

geniet er maar lekker van!

16. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Alleen baby's die te klein zijn mogen een beperkt aantal uren zonder voeding, maar een baby van 2 maanden kan al heel goed een flinke nacht zonder eten.
    Jesse hier sliep met 2 maand ook al van 10 tot de volgende ochtend acht uur. Nu zelfs al tot negen uur/half tien. Als ik hem vroeger wakker maak, vind hij dat niet prettig en is dan een beetje jengelig, dus ik laat hem lekker slapen tot hij uit zichzelf wakker word.

17. Debbieee

Debbieee Lid

Oct 11, 2007
    29
    0
    0
    Almere
    Demy is nu 3 maanden, en krijgt om 9 uur de laatste fles, en ze word stipt om 9 uur 's ochtends weer wakker.
    Als ik Demy nog wakker zou maken, word ze gewoon chagarijnig.. Haha.

Maar zoals zovelen hier al zeggen, als ze echt honger hebben laten ze wel van zich horen.

Share This Page