Mijn man heeft nu sinds ongeveer 2 weken jeukende bultjes verspreid over zijn hele lichaam. Ze zijn niet in groepjes, maar individueel. Het wordt langzaam erger. Nou is hij bang dat het door onze pup komt (nu 3 weken in huis) maar ik vermoed zelf toch meer het weer? Zelf heb ik na 2 jaar spontaan mijn eczeem weer terug. Ben jaren terug getest met huidpriktest en ik vermoed dat hond er standaard bij zat en er kwam toen niks uit de test. Dus zou niet van de hond moeten komen. Maar de uitslag van mijn man is wel heel anders. Een andere oorzaak is veel aannemelijker toch?
Kan het zijn dat het van de processie rups komt? Daar heb ik nu last van. Het lijkt een beetje op kleine muggenbultjes .
Daar is hij jaaaaren geleden wel mee in aanraking gekomen. Zou dat het zijn ja? Afgelopen 3 jaar heeft hij geen last gehad, maar nu dus best heftig. Zou het dan combinatie van de eikenprocessierups en het weer zijn?
Kan. Heeeeel veel mensen bij mij in de omgeving hebben er last van. Ff naar de huisarts en dan krijg je zalfje tegen de jeuk.
Dat is een geruststellende gedachte! Voor hem niet fijn natuurlijk, maar gelukkig is dit veel aannemelijker dan dat het door de hond komt.
Ik kree vorig jaar na de vakantie allemaal kleine jeukende bultjes op mijn handen. Bleken vlooienbeten te zijn Misschien dat. Gingen bij mij gelukkigmthuis gauw weg.
Oh jakkes! Ik heb vroeger vlooien in huis gehad door een logeerhond en die gingen zelfs na bestrijdingsdienst niet weg. Vloerbedekking moest er helemaal uit. Ik werd ook aangevallen door die beesten, terwijl anderen zeiden dat ik gek was. Gelukkig heeft de hond echt geen vlooien.