Pakketje wat door de brievenbus kan, ideeën?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Noxe, 2 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Bij mij in de straat woont een ouder echtpaar, waarvan de vrouw nu terminaal ziek is (kanker). Gisteren sprak ik de man en hij is heel alleen in zijn verdriet en angst, want niemand mag op bezoek komen.

Ik blijf ermee in mijn hoofd zitten en wil graag iets doen, al was het maar dat zij weten dat we aan ze denken. Wij hebben goed contact met dit echtpaar, en normaal gesproken zou ik gewoon bij ze langsgaan, maar dat durf ik in deze tijden niet aan (zij lopen tegen de 80 jaar).

Nu bedacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om een klein pakketje samen te stellen wat ik door de brievenbus zou kunnen doen. Wij hebben wel goed contact met ze, maar ook weer niet zoveel dat ik weet wat hun hobby's zijn of wat ze verder leuk vinden. Ze fietsten wel vaak en veel. Hebben jullie misschien ideeën voor dit pakketje?
    Mijn oudste heeft al een tekening gemaakt.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    puzzelboekjes, of een weekblad
    een doos merci

3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Brievenbus rozen of tulpen
    Bonbons
    Lief kaartje

Zou regelmatig iets van een knutsel/tekening/verfwerkjes door de bus doen of voor de deur zetten.

Ik werk in de wijkverpleging en heb van mn zoon en kids van collega's ook allerlei gemaakte kaartjes enz uitgedeeld mensen fleuren er echt van op.

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.475
    6.089
    113
    Vrouw
    Bloemen voor de helden, initiatief om tulpentelers te helpen met hun handel.

Wat boven genoemd is is ook leuk, tijdschrift, puzzelboekje, chocoladereep/merci. Je kan anders altijd ook nog iets aan de deur hangen als het niet past in de brievenbus en wachten tot ze open doen. Kun je ze gelijk even begroeten.

5. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor alle ideeen! Zeker een goed idee om vaker iets kleins door de brievenbus te doen.

Syane vindt dit leuk.
  6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Misschien ook een idee om je zoon met stoepkrijt wat tekeningen op de stoep voor hun huis te maken?

Hebben hier meerdere kinderen bij het verzorgingstehuis gedaan, vonden die mensen ook erg leuk!
    Het zien van de kinderen (af en toe even zwaaien :)) die bezig zijn en als je naar buiten kijkt wat fleurigs!

Syane vindt dit leuk.
  7. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou een bos bloemen met een kaartje langsbrengen :)

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Misschien iets koken/bakken samen met jouw kind(eren)? Ik weet niet hoe de eetlust van die mevrouw is.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    misschien kun je hun voortuin een beetje opfleuren, paar potjes met bolletjes halen en die misschien iets hoger plaatsen zodat ze dat vanaf de bank kunnen zien. vetbolletjes ophangen zodat de vogeltjes lekker rondvliegen in de tuin. misschien de kinderen wat laten krijten op de stoel.
    wanneer ze dit niet zien vanaf de voorkant misschien even vragen of ze in de achtertuin mogen zonder hun erbij maar met jou als toezicht?

Deel Deze Pagina