Hoe ziet jullie dag eruit? Continu 'babytijd'? (nu 8mnd)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleine vogel, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    k heb echt heel erg geluk als ik dit zo allemaal lees!
    fay word om 8 uur vaak wakker ongeveer en dan gaat ze eten en dan heb ik de tijd voor me zelf, zespeelt ook heel goed alleen dus als ik tijd nosig heb voor me zelf is het geen probleem!
     
  2. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik ga niet slapen hoor. Ik ga gewoon even liggen en houd haar zo in de gaten. En ik laat haar bij mij in de slaapkamer rondkruipen met haar speelgoed. Ik laat haar echt niet alleen.... Ik bedoelde met kamer, mijn slaapkamer.

    Ow ik zie dat er meer reacties op mij waren....
    Ja ik ben echt uren per dag bezig met haar... spelen, voorlezen, samen lekker tutten. Ik laat haar inderdaad mij ook helpen met het huishouden. Ik neem haar altijd met me mee... naar iedere kamer.

    Maar Estelle is dus gewoon 14 uur achter elkaar wakker... en ik voelde me schuldig omdat zij dus ook uren alleen moet spelen. Daarvoor noemde ik het voorbeeld van dat ik even ging liggen en haar alleen liet spelen. Ik zei dat ik me schuldig voelde omdat ik dat gewoon doe, omdat ik dan echt even niet meer weet wat te doen met haar ( omdat ik dus al uren met haar bezig geweest ben).

    Ik probeer haar altijd om 22:00 naar bed te doen. Als ik dit niet zou doen dan zou ze gerust tot 23:00/ 23:30 lekker doorspelen. Ik doe haar dus al eerder naar bed dan ze zelf aangeeft.

    Ik baal er echt van dat ik commentaar van jullie krijg. Want geloof me ik heb alles geprobeerd om haar eerder of meer te laten slapen. Ik ben echt heel de dag met haar bezig. pppfff ik zit er echt even doorheen.
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    jeetje meid ik denk gewoon dat de andere meiden je verhaal een beetje anders begrepen..die dachten (net als ik toen ik het las) dat je je kind alleen liet in de huiskamer en zelf gaat slapen.
    Het lijkt erop dat je een beetje oververmoeid bent en met zo'n actief kindje kun je natuurlijk ook niet een keertje bijtanken. Is het niet mogelijk voor je dat je haar een keertje een nachtje uit logeren doet zodat jij en je partner even lekker bij kunnen tanken? Waarschijnlijk heb je dan weer wat meer energie voor je dochtertje en met een nachtje logeren doe je haar echt niet tekort hoor! En ik zou jezelf aanwennen om je wat eerder aan te kleden en tussendoor even lekker met haar naar buiten te gaan (kon niet opmaken uit je verhaal dat je dit doet). Al ga je maar even lekker een stukje lopen met haar...frisse lucht doet een hoop goeds...ook voor jezelf! En met een beetje geluk valt ze dan misschien wel een beetje in slaap in de buggy?
     
  4. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    @manouk meid, ik probeer je geen commentaar te geven hoor....maar je had het gewoon een beetje verwarrend opgeschreven,

    En als jij ff lekker wil gaan liggen en je dochter moet zich even een half uurtje vermaken, kijk dan wordt het een heel ander verhaal hé...

    ik denk wel dat je nu echt toe bent aan wat rust, en inderdaad als jij haar eens lekker een nacht en een dag uit logeren doet, kun je zelf helemaal bijtanken en kun je weer veel meer hebben.

    Doen hoor meid! ff aan jezelf denken, is voor je dochter ook beter!
    Maar je dochter slaapt ook echt wel weinig hoor, kan me voorstellen dat je wel eens ff wat tijd voor jezelf wil!
    Is ze niet helemaal kapot om 22.00/23.00 uur?
    En misschien moet je haar inderdaad maar leren dat ze zich af en toe ook alleen leert te vermaken....

    Succes meid!
     
  5. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    mmm... volgens mij ben ik een beetje overspannen. Ik ben extreem moe, vergeetachtig en ik ben blijkbaar ook al niet meer in staat om een duidelijk verhaal te vertellen.

    Maar bedankt dat jullie met me meedenken. Helaas hebben wij allebei bijna geen familie. Wij hebben allebei alleen ouders die allebei nog meer dan fulltime werken. Dus een keertje oppassen in t weekend of uit logeren gaan zit er niet echt in. Vrienden zijn allemaal nog jong en hebben denk ik geen flauw idee wat ze met een baby aanmoeten. Ik ben sinds de geboorte van Estelle dan ook nog geen avondje weggeweest. Bij een betaalde oppas zou ik geen goed gevoel hebben. Dan blijf ik net zo lief thuis.

    Ja ik ga natuurlijk wel naar buiten met Estelle. Ik probeer er iedere dag wel even uit te gaan. Maar dan nog, Estelle is 14 uur wakker en dat is veel. Ow en nog iets onduidelijks... toen ik zei dat ik me pas om 4/5 uur aankleedde. Toen bedoelde ik niet dat ik tot die tijd in mn pyama rondloop haha. Maar met aankleden bedoel ik meer opmaken etc. Ik heb wel gewoon kleren aan hoor overdag.

    En ik wil eigenlijk ook helemaal niet klagen/ zeuren. Ik reageerde alleen op dit topic omdat ik inderdaad heel de dag met mn meisje bezig ben en daar ging dit topic over. Dus hier wil ik het graag bij laten.

    Manouk
     
  6. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Ik werk 3 dagen dus ik zal de dagen dat ik niet werk beschrijven:

    7:30 eerste fles op bed, hierna even doorspelen op bed en na een uurtje leg ik Sofie weer in bed. Dan ga ik meestal zelf ook weer even slapen.

    10:00 Sofie wordt wakker, ik leg haar in de box en ga zelf rustig douchen en aankleden en ontbijten. Om 11:30 uur geef ik Sofie de fles. Hierna ga ik meestal de stad in voor koffie en de boodschappen, dit deed ik altijd lopend en sinds kort met de bakfiets. Als we weer thuis komen gaat Sofie weer haar bed in, dan doe ik meestal de afwas en de was.

    15:00 fles, dan spelen in de box, rond een uurtje of 17:00 wordt ze moe en gaat ze nog een uurtje slapen
    18:00 fles en 1/2 potje groente
    19:00 naar bed

    Nou moet ik zeggen dat ik dus verder niet zo veel in het huishouden doe, vind ik niet belangrijk. Als Sofie in de box ligt ga ik af en toe naar haar toe om haar te knuffelen of een liedje voor haar te zingen, ze vermaakt zich prima in de box. Ik heb met dit schema heel veel tijd over, ik lees zeker een boek per week (ben nu alle Harry Potters weer aan het lezen).

    groetjes Lisette
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Jij werkt zeker niet :) ;)
     

Deel Deze Pagina