Doorlekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gul, 17 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Mijn mannetje krijgt borstvoeding en wanneer hij ontlasting heeft is die zo dun dat we 2 op de 3 keer van de ontlasting een vieze rompertje/broek krijgen.
    We gebruiken nu pampers baby-dry nr 3, maar ook andere luier merken (waar bovenaan een soort elastiekje is) helpen niet.
    Ik vind dit niet erg, maar was wel benieuwd of andere (borst) voeding krijgende kinderen ook zo'n dunne ontlasting hebben met 4 maanden dat het uit het luier (aan de zij en bovenkanten) druipt.
    Ze zeggen wel dat het met vaste voeding dit minder zal zijn, maar was er gewoon benieuwd naar.
     
  2. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hier ook zo!
    Tja, ik neem het maar voor lief (ze poept inmiddels maar een keer per dag) en zorg dat ik altijd een schoon setje kleding bij me heb.
    Er bestaan wel een soort plastic lekbroekjes volgens mij, heb ze wel eens bij het Kruidvat zien liggen.
    Misschien die eens proberen?
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik gebruik meestal etos luiers en heb daar nooit problemen mee... misschien eens switchen van merk. Ik vind pampars ruk, niet alleen bij bv poep maar in het algemeen... gewoon ff uitproberen wat werkt.

    Hier wel eens ongelukjes maar niet dagelijks of wekelijks...
     
  4. robentes

    robentes Actief lid

    25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik had het ook altijd met de pampers! Overgestapt op andere merken, en nooit meer zoveel last gehad (op een enkel ongelukje na dan...) Kruidvat, etos, da, alles beter dan Pampers! Ook een grotere maat kan wel eens helpen. En het gaat over hoor, de spuitluiers!
     
  5. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb ook verschillende luiers geprobeerd. Het is denk ik ook verschillend per kindje welke luiers het beste passen. Ik heb gehad pampers (bagger) etosmerk (beter maar niet met een flinke poepbroek) Ah-merk (als ik even snel luiers nodig heb omdat ze op zijn) maar de beste voor Sven zijn die van de Lidl. Die passen goed en nooit lekkages gehad. Kwestie van uitproberen denk ik.
     
  6. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Bij Mick lekten de Pampers ook altijd. Zo sneu, dan zat hij helemaal onder de poep, het zat vaak helemaal onder zijn oksels.
    We hebben heel wat merken geprobeerd, maar die van de kruitvat werken nog het beste. Die lekken ook nog weleens door, maar in elk geval het minst vaak. En waar wij heel veel profijt van hebben is het naar binnen vouwen van het bovenste randje van de luier bij zijn ruggetje. Dat voorkwam dat de poep verder loopt.
    En inderdaad, het wordt steeds minder op den duur. Sowieso wat minder poepluiers, bij Mick nu nu 2 ipv 7 per dag :confused: En in de loop van de tijd wordt de ontlasting ook wel ietsjes dikker.

    Groetjes en succes,
    Emma
     
  7. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    maar het is dus bij jullie ook nog heel erg nat na 4 maanden?
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tot een week of 5-6 gebruikte ik altijd pampers, maar rond die tijd lekten ze opeens door. Ben van alles toen gaan proberen. Voor de prijs vind ik bumblies het beste, lekken ook zelden door. Die van het kruidvat vind ik ook prettig, ook weinig problemen mee. Jelte heeft nu Huggies, die zitten hem ook goed. Sinds anderhalve week heeft hij opeens mostergele vladikte poep. daarvoor had hij 3 weken hele dunne groene ontlasting die erg zurig rook. Nu dus een stuk dikkere ontlasting.
    Hij is nu ruim 3 maanden .
     
  9. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Ik had het ook die weken dat ik borstvoeding gaf. Vele merken geprobeert maar hier kwamen we uit op pamper baby dry andere merken en Daan heeft dan gepeopt of geplast dan gaat het echt stinke naar urine en op 1 of andere duistere reden blijft zijn ontlasting daar wel in zitten en andere merken niet. De gewone pampers werken hier ook niet hoor.
     
  10. kristel

    kristel Niet meer actief

    Ik ben het meest tevreden over de etosluiers. Zelden problemen met doorlekken. Maar moet wel zeggen, dat ze wat ruimer vallen. Mijn dochterje van 5 maanden heeft nummer 2 (wel een tenger meisje) en mijn zoontje van 2 en half heeft nummer 3 :confused: .

    In ieder geval zijn de maatjes 2 lekker breed nog in het kruis, dus minder kan op doorlekken. Maar als jouw kleine een erg bolle buik heeft dan weet ik niet of nummer 2 past (bij mijn dochter zit die nog erg ruim).
     

Deel Deze Pagina