Na al een aantal dagen niet gegeten of gedronken te hebben ligt mijn meisje nu in het ziekenhuis. Een sonde gekregen (stoere meid!!), maar o wat vind ik het moeilijk. Ze krijgt nu vocht met ORS om weer aan te sterken. Morgenochtend vroeg wordt alles afgekoppeld, en krijgt ze gewoon weer de fles als altijd. Nu maar hopen dat het dan binnen blijft! Als het meezit hoeft ze gelukkig maar 1 nachtje te blijven, afhankelijk van hoe het eten en drinken morgen gaat. Maar mijn moederhart breekt als ik haar zo zie liggen met het slangetje in haar neus En de hele nacht mag ik haar gelukkig in de gaten houden, ik mag ook blijven. Daar zie ik dan weer een beetje tegenop, stom he? Vriend wilde ook wel blijven anders maar volgens mij heeft ze op zulk soort momenten toch het allerliefste haar mama...... Nu maar duimen dat ze morgen naar huis toe mag!
Heel veel sterkte komende nacht en hopelijk mag ze morgen weer lekker mee naar huis! Fijn dat je bij haar mag blijven!
Ze is gelukkig heel rustig, slaapt veel. Ik heb ze nu te slapen gelegd voor de nacht, slaapzakje aan.....hopen dat ze slaapt. Ze houd wel steeds in de gaten of ik er nog ben, elke keer even de oogjes open en als ze me ziet slaapt ze weer verder Ik ben allang blij dat ze zo rustig is, en het vocht van het infuus niet uitspuugt. Dat geeft me goede hoop dat ze morgen de flessen ook weer binnenhoudt. Ze was gelukkig al even wat wakkerder, lekker aan het spelen met een tube tandpasta en wat lachen als deze viel, dus dat geeft hoop. Dat klinkt wel erg dramatisch, zo erg is het gelukkig niet, al voelt dat wel zo
Beterschap met je meisje! Vreselijk als je kind ziek is... Hoop dat ze morgen lekker weer mee naar huis mag. Knuf!
Het schiet niet op hier, en ik begin me toch eigenlijk wel echt zorgen te maken. Nu de derde dag in het zkh en nog altijd houd ze niks, maar dan ook niks binnen. De ors via de sonde wordt uitgespuugd, gewoon de fles, of wat fruit alles komt er weer uit. Ook als ze een hoeveelheid melk via de sonde inhebelen terwijl ze slaalt is ze 10 minuten later aan het spugen. Vannacht 4 keer haar bed verschoond!! Tja, buikgriep kan heftig zijn zeggen ze hier, en dat is natuurlijk ook zo, maar je zou toch op zijn minst een verbetering moeten zien? Wij dus niet, het lijkt af en toe wel of het alleen maar erger wordt. En ik (wij) beginnen ons knap zorgen te maken..... ze hadden het erover om dan vandaag een ph-meting te doen om te kijken voor reflux, maar dat is toch iets wat niet zomaar ineens op komtzetten met 14 maanden? Daar had ze dan toch al veel eerder klachten van moeten hebben? Of zie ik dat verkeerd? Ze ligt nu nog in bed, alleen maar wat apathisch voor zich uit te staren, als het levendige en vrolijke is bij mijn meisje verdwenen..... Iemand ervaring hiermee? Zoals gezegd maak ik me behoorlijk zorgen nu........
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt Mijn zoontje heeft een pemanente sonde dus ik weet er het eea vanaf. Misschien doen ze dit al in het zknhuis hoor maar ik neem aan dat ze een voedingspomp de voeding/ors aansluiten op de sonde? Dit zodat het gelijkmatig en langzaam in loopt. En dan op een hele langzame stand. Misschien niet een volledige voeding proberen maar veel meer water dan voeding? Beterschap in ieder geval.
Het is idd wel iets beter gegaan ja. Ze heeft weer de hele dag infuus gehad met ors, en binnengebleven dit keer. Ze hebben een rontgenfoto buikoverzicht gedaan en bloed geprikt. Bloed was allemaal goed, rontgen ook. Het enige wat ze op de foto zagen was dat de sonde er te diep in zat, zon 3 cm, dus dat hebben ze bijgesteld. Dat kan nl de maag irriteren waardoor ze blijft spugen. Sinds die tijd heeft ze ook niet meer gespuugd Daar zijn we dus erg blij mee. Morgen weer langzaam beginnen met zelf drinken en eten en hopen dat het goed gaat!!! Vanavond slaap ik een nachtje thuis, en dan hopelijk ook wat beter, en als de oudste morgen dan naar school is ga ik weer naar het ziekenhuis... Nu maar hopen dat ze gauw weer thuis is...