hoe ziet jullie dag eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 6 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi hoi dames!

ik vroeg mij af hoe de dag er bij jullie zoal uitziet?
    hebben jullie al een beetje regelmaat met een jong kindje?
    zoals hoe laat sta je op en dergelijke?

dit vraag ik omdat ik zelf wil proberen wat meer regelmaat te krijgen met de flesjes rond het zelfde tijdstip enzo... dit is nog wat moeilijk omdat mijn kleintje snachts onregelmatig zich meldt...

ik vroeg me dus af hoe hebben jullie dat?

2. Niet meer actief

regelmaat heeft ook niet zo heel veel te maken met eten geven rond hetzelfde tijdstip, maar meer dat de volgorde waarin je dingen doet ongeveer hetzelfde blijft.

Ik heb astrid nooit steeds om dezelfde tijd eten gegeven. Doordat er wel een regelmaat was in onze handelingen gebeurde het wel vaak dat ze om dezelfde tijden kwam. Maar dat kon net zo goed ook een uur later zijn!

ik zou vooral kijken naar je kindje en genieten.

3. mijn dagbegint meestal rond een uur of half 7...
    hij word dan wakker om te eten.
    sochtends komt hij om de 2/2,5 uur meestal 1 tot 2 keer...
    vanaf de middag gaat hij om de 3 uur dat hij wakker word .. en vaak vanaf een uur of 5 slaapt hij wat langer bv 4-5 uur ertussen... dus in de ochtend eet hij wat meer als in vaker en savonds wat minder vaak.,..
    gister was het zo dat hij om 9 uur een fles had en hij pas vannochtend om 8 uur wakker werd, althans ik ging kijken en hij was slapend aan het duimen maar wel op punt van wakker worden..

iedere voeding eet hij ong. 10/15 min de fles en dan is hij meestal incl voeden een uurtje wakker, dan verschonen en te bed

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

dat klopt ook wat je zegt!
    regelmaat heeft ook nix met tijd te maken! :oops:

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Britt krijgt wel elke dag op ongeveer dezelfde tijden de fles maar dit doe ik omdat ik het zelf heel prettig vind.....

Ik ben nu hele dagen aan het genieten, mijn man geeft de eerste fles van een uur of zeven. Zelf sta ik een uur of negen op, en ga een beetje in huis klungelen. Rond tien uur haal ik Britt uit bed en geef haar de fles.

En dan gaan we lekker wandelen of ergens koffiedrinken, of lekker thuis zitten nixen..... :)

ik neem het er echt van nu ik nog verlof heb.... :)

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Voorbeeld dagje van mij (Ilias krijgt ook op redelijk vaste tijden de fles).
    7.30 Ilias de fles geven
    8.30 Ilias terug in bed of als hij goed wakker is mee naar beneden, dan in de box of wipstoel.
    Ik zelf ga dan ontbijten en douchen. En de vaatwasser uitruimen, flessen steriliseren enz.
    9.00/9.30 Ilias in bad.
    10.00/10.30 samen met Ilias met de hondjes wandelen (drie kwartier).
    11.30 Ilias de fles geven
    12.30 Ilias ligt met een vol buikje en schone luier in zijn bedje (als het meezit :) )
    Ik ga zelf wat aan het huishouden doen, stofzuigen enz. Als ik het niet vergeet eet ik een boterham.
    15.00 uur Ilias wordt wakker, verschonen, knuffelen en om 15.30 zijn flesje. Rond deze tijd komt er ook meestal de visite als die komt.
    Rond 16.30 Ilias weer in zijn bedje of mee boodschappen doen.
    19.30 krijgt Ilias weer zijn flesje, daarna leg ik hem op bed na hem ook nog even te hebben voorgelezen. Ik ruim dan ook meestal de was van die dag boven op zodat ik boven nog wat aan het rommelen ben, dan valt hij sneller in slaap.
    We proberen meestal voor die tijd gegeten te hebben maar soms is het ook daarna.
    Dan krijgt Ilias om 23.30 weer een fles en 's nachts tussen 3 en 4.

Niet iedere dag is hetzelfde natuurlijk maar dit is een beetje een uitgangspunt zeg maar ;)

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    07.00 fles1, daarna weer naar bed, of als hij niet meer wil slapen de box.
    8.30 badje (om de dag)
    9.15- 09.30 fruithapje
    11.00 fles 2
    daarna evt lopend nd winkel
    12.00-14.00 bedje
    15.00 fles 3
    daarna wandelen, hondje ook mee
    16.30 groentehapje
    18.30-19.00 naar bedje

Zo ongeveer is de indeling, natuurlijk ga ik ook wel eens op visite of krijg ik visite, de rest speelt Steven in de box of wipstoel,
    of zit hij bij mij op schoot.

8. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Lynn krijgt om 8.00u eerste fles, daarna terug naar bed.
    Rond 10.00u wordt ze wakker en gaat ze mee naar beneden. Wipper of box. Fruithapje.
    Om 12.00u tweede fles. Daarna in box of wandelen of met de auto mee.
    Om 16.00u derde fles. Wakker tot 17.00u, dan groentehap. Om 17.15/17.30u naar bed tot 18.30/19.00u.
    Dan rond 19.30 laatste fles en om 20.00u naar bed.

Tussen 10.00 en 16.00u bepaalt ze zelf een beetje wanneer ze een dutje doet.

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

vindhet zelf ook fijn om een beetje vastigheid te hebben!hihi
    maar ze komt sinds gisteren om de vier uur \:D/
    dus heb ik al een beetje regelmaat in het flesjes geven enzo
    ik vind het erg lastig om iedere keer verschillende tijden te hebben
    maa rhet gaat nu lekker
    ze heeft net om 1 uur de fles gehad en ligt nu heerlijk op bedje ta slapen en dan krijgt ze om vij fuur weer de fles en dan leg ik haar in de box neer meestal is ze dan wakker en voor de fles van negne uur doe ik haar in bad en krijgt ze de fles en dan leg ik haar weer in bed
    dan slaapt ze totaan 1 uur krijgt ze flesje en dan komt ze weer om fijv uur
    het bevalt me wel zo hihi
    ik geniet er ook super van heb geen zwangerschapsverlof ik ben huisvrouw :)

10. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hier volgt een dagindeling van ons:

06:00: vriend geeft Ferron zijn 1e fles vd dag!
    09:00: ik eruit, douchen, aankleden etc.
    09:30: Ferron eruit, badderen (om de dag)
    9:45/10:00: Ferron 2e fles, knuffelen,spelen etc.
    10:30: Ferron naar bed. Ik tijd voor mezelf,
    huishouden etc.
    12:00: broodje eten.
    13:00 Ferron 3e fles. knuffelen, spelen etc.
    13:30: Ferron naar bed, of deze tijd wandelen
    of bij iemand op visite, winkelen etc.
    of als ik erg moe ben, dan duik ik er ook
    nog even in!
    16:00: Ferron flesje nr 4! knuffleen en spelen.
    16:30: Ferron naar bed. ik tijd voor mezelf.
    17:00: beginnen met eten koken.
    17:30: vriend thuis, en eten.
    18:00: alles opruimen,afwassen etc en daarna op
    de bank zitten.
    19:00: Ferron flesje nr 5. knuffelen en spelen.
    19:30; Ferron naar bed. Pap en mam tijd voor
    hunzelf.
    22:00: flesje nr 6. knuffelen en spelen.
    22:30 ferron naar bed.
    22:45/23:00: wij naar bed.
    02:00: ferron zijn laatste flesje van de dag.
    Die geef ik aan hem.
    06:00: nieuwe dag begint weer....

dit is zo'n beetje onze dag, en hij loopt vrijwel iedere dag hetzelfde qua regelmaat. prettig voor ferron en hel prettig voor mij ook. Kunnen we precies alles eromheen plannen.
    We mogen vd kinderarts nu 6 flesjes gaan geven, en meer inhoud in de flessen.
    Eerst mocht dat nog niet omdat Ferron te vroeg geboren is, en hij qua gewicht niet ineens teveel mocht gaan wegen.
    Nu gaan we as weekend proberen de nachtvoeding eruit te halen, en krijgen we vast een iets ander schema van de dag.
    Moeten we maar even bekijken hoe het gaat lopen.
    Hoop wel dat hij door slaapt op het moment dat ik weer moet gaan werken, over 6 weken!

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    En huilen jullie kids nooit tussendoor? Ik kan namelijk nooit eten koken omdat Esmee na de fles van 4 uur niet wil slapen en zich verveelt. Ik moet dan steeds naar boven om de speen erin te doen, of ik heb haar in de kinderwagen beneden en moet haar vermaken... Als ik dit zo lees begrijp ik ervan dat jullie kinderen erg veel slapen..

12. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Nou op de ideale dag wel, maar hij heeft ook dagen dat hij veel huilt tussendoor hoor. Soms laat ik hem liggen en valt hij na een half uur/drie kwartier alsnog in slaap. Soms neem ik hem op de arm. Soms leg ik hem in de wandelwagen. Soms neemt mijn man hem.
    En soms til ik hem even uit zijn bedje op en dan laat hij een boer; dan zat die dwars. Of hij heeft wat krampjes en als hij dan na een half uur zijn luier volgepoeot heeft is het over.
    Kortom het was maar een voorbeeld dagje, ik zou willen dat het iedere dag zo vlekkeloos verliep ;)

Deel Deze Pagina