Zelf tipi tent maken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Paardenbloem, 2 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Wie heeft dit al gedaan?
    Met welk patroon? En is het goed gelukt?
    En stort hij niet telkens in?:|
    Voor mijn dochtertje haar verjaardag wil ik dit graag doen. Ik kan naaien, heb een naai- en lockmachine in huis.

    Evt. tips of ervaringen met gewoon gekochte tenten zijn ook welkom.
    En of het al dan niet een succes was bij je kind:)
     
  2. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.838
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Op pinterest kun je veel "how to's" vinden. Wij hebben er zelf eentje van Xenos, die met de alpaca's/lama's. Ideaal ding, hij staat in elkaar gevouwen naast een kast en als de kinderen er mee willen spelen staat hij in 5 seconden klaar. Hij is echt goed stevig.

    https://www.xenos.nl/tipi-speeltent-lama-120x120x160-cm
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    deze hebben wij ook. Word veel mee gespeeld en is idd erg stevig
     
    Lief of Stoer en Paardenbloem vinden dit leuk.
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Wij hebben een mega grote gemaakt voor buiten. Lussen gemaakt voor de tentstokken. Boven in gaten geboord. Touwtje er door en klaar. Het was een groot project met meters stof. Volwassene kan er in staan. Ruim genoeg voor 4 kids en kussens. Heerlijk schaduw in de zon. Zou voor buiten in volle zon een lichte stof nemen. Betreft maken; teken een driehoek, knip er een aantal uit stof en die aan elkaar naaien. En bedenk of je een deur wil. Je kunt en vanbinnen versieren.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  5. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Heb je toevallig een foto ? Klinkt leuk !
     
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat wilde ik ook vragen inderdaad!
    En ik ben benieuwd wat voor stokken je gebruikt hebt.
     
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Die is ook leuk! En dat geld ben ik aan materiaal ook wel kwijt als ik hem zelf maak, denk ik:o:
     
    Lief of Stoer vindt dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.450
    4.879
    113
    Vrouw
    Wij hebben die van de Xenos in het wit! Ideaal en indd stevig! De kids vinden het leuk :)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik heb die van de Action. Hij is stevig, maar de stokken schuiven wel makkelijk over mijn vloer, waardoor die toch onhandig is, omdat hij dan uit zn vorm gaat. Zo jammer.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik heb een aantal jaar geleden zelf een tipi gemaakt. Gebroken witte canvas stof gebruikt. Op zich wel fijn zo stevig maar ik had een hele slechte naaimachine dus hier en daar is het naaiwerk gescheurd. Ik weet niet meer waar ik het patroon vandaan had, ergens van internet. Er zijn er genoeg te vinden.

    Voor de stokken gebruikte ik bamboestokken van de intratuin. Heb een tipi met 5 stokken gemaakt maar 4 had ik achteraf wat praktischer gevonden. Deze kan ik niet tegen een muur aanzetten omdat achterin een hoek zit, daardoor neemt het veel ruimte in. Heb het in 1 middag gemaakt.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.164
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij hebben deze in het grijs. Er zelf een maken kan vast maar is wel veel werk. De stokken zijn de dikte van een bezemsteel. En het is een canvas achtige stof.
    deze is wel zn geld waard. Ik heb hem nu 3,5 jaar en er wordt bijna dagelijks in gespeeld.

    https://www.ilovespeelgoed.nl/roommate-hippie-tipi-wigwam-rose.html?utm_source=Google&medium=CPC&campaign=Shopping&kwd_id=15630-AGI-31948382143-ASI-41477300408-12990&gclid=CjwKCAiAg9rxBRADEiwAxKDTuup0hhROKdViXPC4RDUbqVnub2o3Zly4liVMVA9iGquwv1fwUl16LBoCKLwQAvD_BwE
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh wauw die vind ik erg mooi! Alleen moest het een cadeautje voor ‘erbij’ zijn;) Dus ik hoop voor max. €40 ongeveer klaar te zijn..
    Als ik nog niks voor haar had, zou ik deze zo kopen:D
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Daar was ik ook bang voor inderdaad! dus als ik hem zelf maak, moet ik daar even iets op bedenken..
     
  15. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Leuk om te horen dat er veel mee gespeeld wordt bij jullie. Ik vroeg me een beetje af of het niet iets was wat 1 x leuk is en dan op zolder verdwijnt ofzo;)
     
  16. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja daar ben ik ook bang voor. Ik zou wel een grote willen voor bij onze stacaravan. Ik wil daar boompjes plaatsen voor schaduw maar die zullen nog moeten groeien. Dit lijkt me wel handig.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ja ik had er nog niet zo over nagedacht maar voor ‘s zomers in de tuin zou hij hier ook wel van pas komen!
     
    spruitjes vindt dit leuk.
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik heb er net zelf 1 gemaakt. Canvas stof van de Kwantum, ik was 12,50 voor de stof kwijt. Dan 2 pakjes bamboe stokken van Praxis er bij.
    Ik heb de maten van de Dromenfabriek gebruikt. Verder gewoon zelf genaaid, met tunnelsvan boven tot beneden voor de stokken. Het werk viel wel mee, door die tunnels was het iets meer werk, maar je kunt het ook simpeler doen, dan ben je in een uur of 2 a 3 wel klaar.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  19. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Leuk! Heb je toevallig een foto?
    En zou canvas ook fijn zijn om voor buiten te gebruiken of zou het dan erg heet/broeierig worden?
     
  20. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    En @Paardenbloem
    ja hoor
    Hier staat hij binnen. Daar kan hij net niet vol uit staan. stokken zijn van de gamma. Rond en waren 3M hoog. We hebben er een stuk afgezaagd anders kon hij niet naar binnen haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    spruitjes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina