Hoe ziet jullie dagindeling eruit? :)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door roever, 28 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Op werkdagen:

    07:00 opstaan kinderen, naar beneden en gaan eten.
    Het eten staat al klaar in de koelkast en kunnen ze zelf pakken.
    07:30 aankleden, L krijgt voeding
    07:45 jassen en schoenen aan
    07:55 richting kdv
    08:15 C in de klas brengen
    16:00 ophalen uit kdv/bso
    16:30 mogen ze op de tablet
    17:30 eten
    18:30 douchen
    19:00 bedtijd C&N
    21:00 L op bed

    opvang/bso en school zitten in hetzelfde gebouw.
     
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.167
    495
    83
    Ik onderneem niet heel veel op mijn mama dag of in het weekend. Ik werk in de ochtend en avond, en vaak in het weekend. Mijn dochter gaat vijf dagen naar school, maandagmiddag gymles, vaak op donderdag een speelafspraakje en zaterdag zwemles. Rest van de dagen rustig aan. Mijn zoon gaat maandag, dinsdag, vrijdagochtend naar de opvang, woensdag naar oma. Donderdagochtend helpt hij mij mee poetsen en boodschappen doen. Ik probeer wel altijd even met ze naar buiten te gaan en doen vaak een spelletje met ze. Maar verder ga ik niet allerlei dingen organiseren als ze thuis zijn, dan leren ze zichzelf ook vermaken haha.
     
  3. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    #23 Maslov, 1 feb 2020
    Laatst bewerkt: 1 feb 2020
    Op werkdagen:
    Ik sta op om 7:00 en zit om 7:45 in de auto naar mijn werk. Man haalt kind uit bed en brengt hem naar school en haalt hem ook weer op uit school. Hij werkt onder schooltijd.
    Rond 17:00 ben ik terug in de stad, doe boodschappen en ga naar huis.
    17:30 Gedag zeggen tegen man en kind, koken, eten, opruimen, spelen.
    19:15 Ik neem ons kind mee naar boven, we douchen samen en ik leg hem op bed. Ondertussen laadt man de vaatwasser leeg/vol, stofzuigt of legt de was weg.
    20:00 Chillen.

    Op schooldagen dat ik niet werk (wo+vr):
    Ik sta op rond 8:30, man heeft dan ondertussen ons kind weer uit bed gehaald en naar school gebracht.
    Meestal doe ik op mijn vrije dag wat huishouden (stofzuigen boven, alles dweilen, keuken poetsen, een kast opruimen). Ik ga ook wel eens in mijn atelier zitten, beetje creatief zijn. Als het nodig is, doe ik zorgadministratie en beantwoord ik mails.

    Woensdag 12:30 Kind ophalen, lunchen. Vanaf 14:00 therapie aan huis tot 16:30. Daarna wat moeder-zoon-tijd: nog een uurtje of wat samen spelen of een fietstocht maken.

    Vrijdag 15:00 Kind ophalen en samen spelen/fietsen etc. tot etenstijd.

    In het weekend geven man en ik elkaar om beurt een paar uren of een dagdeel voor onszelf. 1 vd 2 blijft dan thuis of gaat iets sociaals doen met vrienden, terwijl de ander een uitstapje doet met zoon. Op zondag doen we meestal iets met zijn 3-en en/of hangen we een beetje thuis rond.

    Man haalt standaard ons kind uit bed en kleed hem aan en geeft hem eten, drinken en medicatie. Ik doe dan het avondritueel van douchen, tandenpoetsen en op bed leggen. In het weekend laat ik hem, minimaal 1 dag, maar soms ook 2 dagen uitslapen. Dan doe ik het ochtendritueel.

    Favoriete activiteiten:
    Fietsen
    Naar schepen kijken bij de sluis
    Speeltuin (binnen of buiten)
    Op bezoek bij grootouders
    Samen boodschappen doen
    Wandelen in het bos/in de stad
    Kinderboerderij
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    even aanpassen want dat haal ik niet meer :roflmao:
    Maandags
    06:00 ik sta op en ga douchen, aankleden, opmaken en mijn haar doen
    06:30 C en N wakker maken en naar beneden sturen.
    Ontbijt zet ik s avonds al klaar en kunnen ze zo pakken.
    06:45 L wakker maken en aankleden
    07:00 koffie naar binnen gieten en L bv geven
    C kleed zich ondertussen zelf aan
    07:15 C der haren doen, luier verschonen van N en hem helpen aankleden
    07:25 schoenen/jassen aan
    07:30 in de auto richting mijn moeder
    08:00 terug rijden om C op school te brengen
    08:15 naar mijn werk
    15:00 klaar met werken
    15:30 thuis. Mijn moeder heeft C uit school gehaald en gaat dan naar mijn huis
    16:00 nog even spelen
    16:30 eten maken
    17:15 eten en daarna afwassen
    18:30 douchen
    19:00 kids op bed, opruimen, spullen klaar zetten hoor de volgende dag
    21:00 laatste voeding L
    22:00 naar bed

    op woensdag en vrijdag schuift smorgens alles een half uur op en gaan ze naar het kdv/bso.

    op dinsdag en donderdag ben ik vrij maar gaat het vanaf 16:00 hetzelfde als hierboven.

    mijn vriend is van maandag tot vrijdag van huis dus ik doe dan alles zelf.
     
    roever vindt dit leuk.
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier geen vast ritme eigenlijk in de zin van iedere dag dezelfde tijden.
    Ik ben door de weeks altijd alleen met hem thuis dus is ook niet iedere dag hetzelfde.

    Het opstaan gebeurd vaak al tussen 7 en 9 uur (afhankelijk van hoelang hij blijft slapen) en ik geniet dan ook daar van door te blijven liggen.
    Stel hij komt om 7 uur dan gebeurt het met regelmaat dat hij tussen 11 en 12 weer moe is en vaak ipv om 12 uur zijn broodje krijgt al om 11 uur krijgt en dan half 12 op bed gaat.
    Komt hij om 9 uur dan krijgt hij vaak om 12 uur een broodje en gaat tussen half 1 en 1 uur naar bed.
    Meestal slaapt hij tussen de middag zo'n 2 a 3 uurtjes en plannen we vaak voor het slapen dus in de ochtend een wandeling naar de winkel of lopen naar het speeltuintje zodat hij even lekker buiten is en iets anders ziet dan alleen het huis.
    De tijd tussen het wakker worden van het middag dutje en het avond eten moet hij zich van mij zelf vermaken binnen en als hij dat niet wilt heeft hij ook gewoon pech want ik wil dan het avond eten op hebben staan zodat we altijd tussen 17.00 en 18.00 uur eten.
    Vaak gaat hij na het eten onder de douche en tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed.

    Op woensdagmiddag gaat hij naar het kdv en op vrijdagochtend ook.
    Woensdagochtend laat ik hem dan eigenlijk altijd zelf komen wanneer hij wakker wordt, dan gaat hij vaak na zijn ontbijt onder de douche zodat hij fris en fruitig naar het kdv gaat. Daar eet hij dan een broodje en vaak slaapt hij dan geen middag dutje.
    Dan eten we wel tussen half 5 en half 6. Vaak rond 6en wordt hij moe en zet ik hem nog een halfuurtje voor de tv en leg hem dan op bed. Dan is zijn lampje ook echt uit.
    Vrijdagochtend moet hij er wel vroeg uit om 7 uur. Ontbijt dan en kleed hem aan en breng hem weg naar het kdv. Hij krijgt daar zijn lunch nog en haal hem rond 12 uur weer op en kan hij direct naar bed en slaapt dan vaak tot 3 uur.
    Wanneer hij wakker wordt gaat hij over het algemeen spelen met zijn speelgoed en bereid ik het eten voor. Vrijdag ligt hij tussen half 7 en 7 uur op bed. Omdat hij dan echt moe is van een ochtend bij het kdv.

    In de weekenden hebben we geen vast ritme nog, we ontbijten wanneer we wakker worden en lunchen vaak tegen 1 uur. In het weekend gaan we regelmatig weg naar een indoor speeltuin of visite etc. Dan hebben we gewoon een vrij schema. Eten dan vaak ook wat later 's avonds en ligt hij vaak tussen half 8 en 8 uur op bed.

    En dat tussendoor de huiselijke taken nog worden gedaan spreekt voor zich.:D
    Als het straks beter weer is zullen we ook vaker overdag er op uit gaan, met regenachtige dagen of koud weer spelen we vaak binnen.
    En hij vindt het bijvoorbeeld ook leuk om te helpen was in de wasmachine te stoppen ipv te spelen en dat vind ik dan ook geen probleem. Zolang hij maar niet vervelend is wanneer ik bezig ben. De wekelijkse boodschappen haal ik vaak wanneer hij op het kdv zit en manlief doet vaak de zwaardere boodschappen vanuit zijn werk mee nemen. Dus als ik hem mee neem naar de winkel is het vooral voor tussen de middag een lekker broodje te halen. En de kleine voorraad aan te vullen.

    Het zal straks natuurlijk wel anders worden qua ritme met nog twee babies erbij en wanneer hij naar school gaat, maar voor nu vind ik het wel lekker dat er geen strak schema is met opstaan etc maar er wel regelmaat is met het eten en de bedtijden. Wat daar tussen verandert vind ik niet zo'n probleem. :)
     
    roever vindt dit leuk.
  6. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Ik leef erg met de dag en heb weinig vaste indeling. Ik zorg ervoor dat ik op tijd op mijn werk aankom en mijn kind op tijd op school. Het is belangrijk dat we genoeg slaap en genoeg te eten hebben. Mijn zoon gaat regelmatig in bad, er is eten in huis en ons huis is netjes en opgeruimd. Wij zijn maar met zijn tweetjes en ik ben best wel relaxed. Ik doe het allemaal, maar wanneer er tijd voor is/ ik (wij) er zin in hebben.

    Het is februari, het regent veel en het is nog best vroeg donker. Dan onderneem ik ook minder samen buiten. Wij spelen regelmatig spelletjes, bouwen lego maar mijn kleuter kan ook prima alleen spelen.

    Ik vind jou dagindeling trouwens helemaal niet lui @roever !
     
    roever vindt dit leuk.
  7. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    6:00 jongste word wakker, opstaan, fles geven, koffie drinken, aankleden
    7.00- 7.30 de andere 2 worden wakker en maak ontbijt voor ze
    7.45 -8.00 aankleden, tanden poetsen, haren doen etc
    8.15 richting school


    daarna rondje stofzuigen, vaatwasser legen, boven de boel openzetten, wasje draaien
    rond 10.00 de jongste fruit geven en voor mij koffie
    daarna even blokje fietsen, park, wandelen, boodschappen etc
    daarna slaapt de jongste

    14.00 kinderen ophalen
    kinderen spelen buiten, of bij vriendjes, thuis
    rolschaatsen, fietsen, gamen, knutselen etc

    dan ga ik eten voorbereiden, was ophangen,
    18.00-18.30 komt mn man thuis dan eten we, kinderen douchen etc

    rond 19.30- 20.00 ga ik languit op de bank
     
    roever vindt dit leuk.
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Op dagen dat ik de kinderen naar school moet brengen (andere dagen rijden ze met iemand mee)
    07.10 wekker, oudste 2 zijn dan al aangekleed naar beneden (ik leg kleding avond er voor voor ze klaar), man dekt de ontbijttafel als hij op is gestaan om 6 uur
    07.20 ben ik beneden nadat ik jongste zoon wakker heb gemaakt en aangekleed ben. Ontbijten, tassen klaarmaken voor de kinderen, ontbijtboel opruimen
    08.00 schoenen en jassen aan, ondertussen haal ik baby uit bed
    08.10 in de auto zitten
    08.45 weer thuis
    Dan doe ik van alles, meestal opruimen, poetsen, even op de laptop, naaien, dochter fles geven en weer in bed leggen of naar de stad
    14.30 naar school
    15.15 weer thuis, wat drinken met de kinderen, daarna hebben zij om beurten computertijd, de rest vermaakt zichzelf of ik doe een spelletje of puzzel met ze
    16.30 koken
    17.30 eten
    18.30 kinderen douchen, vaak nog even spelen met ze
    19.00 jongste zoon naar bed
    19.30 oudste dochter naar bed
    20.00 oudste zoon naar bed

    Baby heeft haar eigen ritme, dat volg ik vooral, omdat ze zich daar het prettigste bij voelt. Soms slaapt ze om 20,00 uur en ga ik naaien of kijk ik tv als ik verder geen afspraken heb. Anders slaapt ze om 21.00 uur, en dan ga ik best snel zelf ook naar bed, omdat ze dan vaak nog voor 1 of 2 nachtvoedingen komt.
     
    roever vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina