Slapen met gordijnen open?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door me mama, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me mama

me mama Lid

3 nov 2008
    68
    0
    6
    Hier hebben we nog steeds niet echt een ritme ontwikkelt met onze zoon.
    's Nachts is hij vaak nog wakker en overdag huilt hij veel.
    Ik heb verduisteringsgordijnen die eigenlijk dag en nacht dicht zitten.
    Hoe doen jullie dit?
    Geven jullie duidelijk aan jullie baby aan dat het dag is en dat het nacht is?
    Laten jullie hem bijvoorbeeld overdag slapen met gordijnen open?
    (Dit was overigens van de week met het warme weer niet te doen...)

2. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi,

Ik heb bij beide meiden overdag de gordijnen open gelaten en s'nachts de gordijnen dicht.
    Geef je borstvoeding? Dan kan het namelijk sowieso wat langer duren voordat er een echt dag en nachtritme ontstaat.
    Als je s'nachts voedt moet je geen of minimaal licht aandoen en je kleintje zo min mogelijk activeren.
    na het voeden en evt verschonen gewoon terugleggen en dan kun je hem rustig even laten huilen.
    op een gegeven moment leert hij dan dat s'nachts is om te slapen en dat je overdag tijd hebt voor de knuffels en het spelen.

Het klinkt misschien wat hard maar duidelijkheid hebben kindjes veel aan.

Succes

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij Malou en Ruben hadden wij bij elk slaapje de gordijnen dicht (tenzij we het vergaten) en dat nu nog steeds.

Benthe heeft nog nooit met de gordijnen dicht geslapen. Ze slaapt bij ons op de kamer en wij hebben de gordijnen en ramen altijd dag en nacht open (ook met warm weer, wel witte doorschijnende gordijnen tot op de vloer voor het raam hangen maar geen overgordijnen bedoel ik). En ze slaapt gewoon prima zowel overdag als snachts!

Dus bij Benthe geven we wel aan of het dag of nacht is, nouja wij geven het niet aan maar gewoon de zon geeft het aan ;)! En bij Malou en Ruben gaven we het niet aan omdat we het net alsof deden. Als ze om 11 uur naar bed gingen werd het donker gemaakt, dus nacht, maar das natuurlijk niet zo!

4. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Bij Niek hebben wij overdag idd. de gordijnen open en 's avonds gaan ze dicht zo weet hij dat avond/nacht is.

En idd. wat Elmo zegt bij de nachtvoeding, zo min mogelijk licht aan doen, geen contact maken, niet praten, evt. verschonen, voeden en weer lekker in bed verder slapen.

Werkt bij ons goed.

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Overdag hebben wij de gordijnen van Madelief open en s'nachts dicht. Bij Jasmijn hebben we dat ook de eerste maanden gedaan tot ik op een gegeven moment het idee had dat het veel te licht was op haar kamer overdag en ben ik bij ieder slaapje ook haar gordijn dicht gaan doen. Ze slapen er allebei prima op.

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb in het begin alle gordijnen opengelaten overdag, nu laat ik de verduisterende rolgordijnen nog maar een klein stukje open.

Vanaf een maand of 3-4 heb ik ook er op gelet dat we 's avonds een ander ritueeltje kregen voor het naar bed gaan.........

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Wij hebben van begin af aan overdag de gordijnen open gehouden met slapen. Was veel te bang dat ze anders nooit met licht (ergens anders, of in de wagen ofzo) zou kunnen slapen

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier bleven overdag gewoon de gordijnen open (maar toen was de zon niet zo sterk als nu) en sliep Kylian ook regelmatig een slaapje gewoon in de box.

Voor de nacht heb ik vanaf het begin een vast en herkenbaar ritme aangeboden.
    - eerst verschonen en pyama aan
    - lekker met elkaar op de stoel zitten voor de voeding (had stoel in de babykamer)
    - na de voeding nog even de dag doornemen (gewoon kletsen dus) en dan naar bed met altijd hetzelfde afscheidszinnetje (die ik dus overdag niet gebruikte)
    Weltrusten, I love you, bye bye.

S'nachts tijdens de voeding had ik op de babykamer nooit het licht aan meer voedde in het schemerlicht die de lamp op de gang mij bied.

Maar echt het ritme werd door Kylian pas met 3/4 maanden echt opgepakt.

Groetjes Anita

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kindjes hebben de neiging om in het begin het dag- en nachtritme om te draaien. Ik zou overdag de gordijnen open laten en inderdaad een duidelijk bedritueel toepassen.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook overdag ook rolgordijn niet helemaal dicht. En tijdens de nachtvoeding zaten wij altijd helemaal in het donker en praten wij nooit tegen hem. Hij heeft toen heel snel dag- nachtritme gekregen.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben de rolgordijn in eerste instantie open gelaten overdag, maar nu begint het warmer te worden en dan staat de zon van s'morgens tot s'middags een uur of 2 bij haar op het raam. Dus nu is overdag de rolgordijn ook dicht. Maar ze heeft er geen last van, ze weet zelf volgens mijn wanneer ze de nacht ingaat.

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Als het nacht is zijn de rolgordijn (verduisterend) en gordijnen dicht. Wij fluisteren dan tegen hem, maar wel zo min mogelijk.
    Overdag had ik eerst alles open en praat ik gewoon tegen hem. Nu doe ik wel het rolgordijn dicht, zodat hij beter kan slapen.
    Ik moet er wel bij zeggen dat Thijs al vanaf 4 weken doorslaapt. Ik doe altijd "samen" met hem de gordijnen dicht en wens iederen welterusten en ook weer open en wens iedereen een goedemorgen en kijk wat voor weer het wordt. Misschien een beetje raar, maar het is een ritueel geworden en hij moet er erg om lachen, dus blijf ik dit maar doen!

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik doe overdag alleen het gordijn dicht naast haar bedje, 's nachts gaan ze allebei dicht. Maar volgens mij maakt het niet zoveel uit, wanneer ik ga wandelen ligt ze ook te slapen in de wandelwagenbak en is het ook volop licht...

Deel Deze Pagina