Pyjamapapje biscuit

Discussie in 'Voeding' gestart door Konijnhangoor, 10 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Van de week wilde ik onze 9 maanden oude dochter even een ander papje geven dan normaal. Normaal krijgt ze 180/6 en twee schepjes rijstebloem voor het slapen gaan. Dat gaat al tijden goed en ze slaapt to 6/7, heerlijk.

Maar afgelopen keer :-0. Pyjamapapje gegeven, helft ongeveer opgedronken. Dat is al vreemd, want ze drinkt altijd alles op. Oké, geen ramp ze was vrolijk. Lekker naar bed en slapen.

Om 3 uur snachts ineens onbedaarlijk huilen, gillen en woelen. Ze huilt normaal nooit, ja bij prikjes en als ze een speeltje op d'r hoofd laat vallen... Dus lekker bij ons in bed genomen, maar het mocht niet baten. Tot de volgende ochtend veel windjes, huilen, niet kunnen slapen. Kortom drama. Om 11:00 lekker in bad gedaan om te relaxen, buikje gemasseerd, hoop lucht kwijtgeraakt. Na het aankleden luier vol!

En ons meisje was weer terug! Vrolijk, lachen en lekker spelen en rollen op d'r kleed. Bizar toch?!

Zou dit nou echt komen door dat papje? En wat er in zou het getriggerd hebben? Iemand ervaringen?

2. tuc

tuc Niet meer actief

In de pyamapapjes die ik ken zit heel veel suiker. Maar weet niet of dat bij die van jou ook is.
    Ik zou het dan weer gewoon bij rijstebloem houden of melk zonder iets erin.
    Want als je er goed over nadenkt...pap met bisquit voor je naar bed gaat is best een beetje gek toch;)

3. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou het ook bij de gewone rijstebloem geven. Je hebt ze volgens mij ook nog met 'vanille'. Dat gaf ik ook nog wel eens als 'afwisseling'.

Pyjamapapje heb ik nooit gegeven omdat degene die ik vond allemaal VOL zitten met suikers..

4. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben bekend met de voor- en nadelen, maar als je de hoeveelheid suikers uit de opvolgmelk vergelijkt met de suikers uit de pap valt het wel mee.

We zijn weer terug op rijstebloem!

Zijn er geen mama's die dit ook hebben gehad? Waar kan het aan liggen?

5. Veera

Veera Niet meer actief

Je zou denken dat ze van de rijstebloem dan ook last zou krijgen van haar buikje omdat dat meestal ook tot verstopping ed leidt
    Misschien heeft ze last van de gluten? Die zitten niet in rijstebloem..

Edit: kan ook nog toeval zijn dat ze die dag misschien wat anders aan avondeten of fruit heeft gehad? Roep maar wat hoor ;)

6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde gehad, maar dan juist bij rijstebloem. Dat zorgde voor ontzettende verstopping bij mijn zoontje. Zodra dat eruit was, was alles weer goed. Maar wel een nacht en ochtend vol huilen gehad, zo zielig!
    Wij gebruiken nu biologische speltgranen van de AH. Voor het ontbijt en soms (als hij weinig eet 's avonds) in de avondfles.

Deel Deze Pagina