Even mn frustratie van mij af schrijven. 2 weken geleden zijn er mensen naar ons huis komen kijken, klonk meteen heel positief. Alleen de vrouw in kwestie moest nog even overtuigd worden. Nu hebben ze vorige week donderdag laten weten dat ze na het weekend definitief een beslissing zouden nemen, of niet of een bod doen. Nu is het dus weer donderdag, en heeft onze makelaar zelf contact opgenomen met die mensen. De situatie is nog steeds hetzelfde, en volgende week laten ze iets weten. De makelaar heeft ook aangegeven dat ze ons niet langer aan het lijntje kunnen houden. Maar eigenlijk duurt het mij nu al te lang. Dit is toch niet eerlijk dat het zo lang moet duren, ze moet toch nu wel weten of ze het hebben wil??? Het is niet om de prijs te drukken, want ze weten al (ook door de staat van het huis) dat we er geen hoofdprijs voor hoeven. De moed zakt mij echt in de schoenen nu.
misschien zijn ze nou aan het kijken of ze de hypotheek kunnen rondkrijgen bij de bank? Dat kan soms ook wel even duren. Sterkte ermee, snap goed dat het frustrerend is
Tja, het klinkt mij toch een beetje alsof ze niet echt enthousiast zijn. Je schrijft ook dat alleen de vrouw nog overtuigd zou moeten worden. Ik persoonlijk zou nooit overtuigd hoeven worden met de aankoop van een huis; of je bent enthousiast en je gaat ervoor, of je bent niet enthousiast. Het lijkt me dat als een van beiden niet enthousiast is het onverstandig is om tot aankoop over te gaan. Je kan je geld maar 1x uitgeven, toch!? Wel balen voor jullie hoor! Ik hoop dat je je huis toch nog snel verkooopt!
Eén pluspuntje.... ze hebben het huis niet direct afgewezen. Misschien hebben ze wel meer wensen mbt verbouwen oid en dat ze daardoor idd naar hun hypotheekmogelijkheden aan het kijken zijn. Kijk er trouwens ook niet vreemd van op dat ze nog een tweede bezichtiging willen!
o vergat nog een detail, en daarom geloof ik er al niet meer in. Die mensen liggen in scheiding, wel een goede scheiding als je dat zo kan zeggen en daarom zoeken ze samen naar nieuwe woonruimte voor haar. penk, de reden dat zij twijfelt is omdat er een en ander gedaan moet worden wat die man geen probleem vind en voor haar doet en zolang kan ze ook in hun huis blijven. Maar zij ziet de verbouwing niet helemaal zitten geloof ik. Haar budget weten ze al.
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met aan het lijntje houden. Zolang zij geen bod doen, zijn jullie vrij met het huis en houdt niemand iemand aan het lijntje. Voor jullie is die onduidelijkheid vervelend..maar ze overwegen het tenminste. Als het helemaal niks was geweest had je helemaal niks gehad. Ze hadden ook niks kunnen zeggen, dat ze het overwegen...dan had je nu dit gevoel ook niet gehad. Ik vrees dat ze het niet gaan kopen...heb er zelf dan nooit zo'n goed gevoel bij maargoed, onze kijkers (de eerste) deden ook heel langdradig en hebben het wel gekocht. Niet mokken...DUIMEN! Succes Edit: had je laatte bericht gemist Scheiding, ze zoeken iets voor haar maar zij moet nog over de streep getrokken worden....whahaha Hij wil echt wel van d'r af Nee flauw, maar klinkt mij niet handig in de oren.
dat laatste heb ik ook al meteen gezegd. dat van het lijntje houden vond de makelaar ook overigens. ze hoeven het niet te kopen, maar ze kunnen op zn minst een beslissing nemen, je houdt mensen wel in onzekerheid zo.
Blijf erbij dat ze dan beter kunnen blijven wikken en wegen dan dat ze direct nee zeggen. Er is immers geen bieding gedaan, dus geen onderhandeling. Als er vanvond of morgen een bod wordt gedaan door een andere partij, kan je daar gewoon mee in zee gaan. Ik hoop dat hij zijn bitch gedumpt krijg...in jouw huis
Ik heb destijds ook zoiets gehad bij de verkoop van mijn flat. Mijn makelaar heeft toen alle vergelijkbare flatjes afgebeld, om te vragen of 'mijn' kopers misschien niet toevallig ook op een andere flat aan het bieden waren. Misschien kun je je makelaar vragen of hij ook eens op die manier bij zijn collega's wil informeren? (Heb je meteen door of je makelaar er eentje is die werkt voor zijn centen.) Trouwens, mijn flat is toen wel verkocht. Achteraf nooit achter kunnen komen waarom het zo lang duurde. Succes.
dat is ook zo en als er een ander bod komt dan gaan we daar ook opin, maar de huizenmarkt is op het moment niet zo dat er nog 30 mensen om je huis staan te springen. Dus ben ik ook wel heel blij dat er uberhaupt iemand kwam, maar ik geloof niet dat het iets wordt, dus dan hoor ik het liever nu dan dat ik nog een week in spanning zit. De eerste paar maanden is het leuk, maar als het al 14 maanden te koop staat gaat de lol er een beetje af.
Ik snap je gevoel ook helemaal hoor! Wij hebben het vorig jaar feb.verkocht. Stond pas sinds november te koop maar nog helemaal niemand gehad... De eerste kijkers kwamen...lieten er zeker 2 wk overheen gaan en kochten het toen alsnog. Heb nooit meer gevraagd waarom dat nou zo lang moest duren, was allang blij dat het verkocht was (onze aankoop hing af van de verkoop...en we wilde dit huis zo graag). Soms..?
ik weet dat de makelaar goed werkt voor zn centen hoor, het is een goede bekende. Ze hebben zelf al aangegeven dat ze rond gekeken hadden, maar ze heeft gewoon niet veel budget als alleenstaande mama van 2. Als ze dit huis koopt moet er sowieso een dakkapel komen om van een heel klein kamertje een slaapkamer te maken. De makelaar heeft hen ook al duidelijk gemaakt dat er met haar budget weinig te kiezen is. Ons huis heeft veel uitbouwmogelijkheden op den duur maar moet nog wel wat afgewerkt worden. Als ze een huis wil dat af is, dan is het of duurder of kleiner. Die man ziet dat ook heel realistisch en heeft ook al een paar keer eerlijk tegen onze makelaar gezegd dat hij enorm enthousiast is. Hij ziet ook dat ze met haar budget niet ver komt. Maar ze is zelf nog niet helemaal overtuigd denk.
we hebben in die tijd ook nog niet naar andere huizen gekeken om onszelf niet te verlekkeren. Maar toen we hoorden dat die man zo enthousiast was zijn we toch gaan speuren, we hebben een leuk huis gevonden, maar bellen pas voor een bezichtiging als we een 2e bezichtiging hebben of een bod.
Bekijk het eens van de andere kant.... Een paar jaar geleden stonden wij op het punt een huis te kopen. Alles was rond en we hadden het voorlopig koopcontract al in handen, maar de bank deed moeilijk, we werden voorgelegd aan een speciale commissie, heeft wéken geduurd, in die periode overleed mijn vader ook nog waardoor het ook even stil heeft gelegen - uiteindelijk wisten we pas na anderhalve maand geloof ik dat het niet doorging. Ja het zal best vervelend zijn geweest voor de verkopende partij, maar voor de kopers is het net zo goed stressvol en uiteindelijk hadden (en hebben) we nog steeds geen huis. Dus....ga niet altijd van het slechtste uit. Soms kun je als koper ook niet meer doen dan afwachten. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
o dat weet ik ook wel, maar ze zijn al bij de bank geweest, weten al wat ze kunnen besteden en hij is ook al om. Dus daar ligt het denk niet aan.
Helaas meer dan afwachten kun je niet doen maar ik begrijp je wel. Het is sowieso frustrerend als je je huis graag wil verkopen maar het erg lang duurd. Ons huis staat alweer bijna 17 maanden te koop en bij iedere bezichtiging heb je toch weer hoop. We hebben 2 weken geleden ook weer kijkers gehad,man was enthousiast vrouw ook wel maar die had ook bij een ander appartement een goed gevoel. Intussen nog niets gehoord maar soms wil je zo graag wat weten
ik hoop voor jullie dat het ook snel verkocht wordt. Ik baal ook gewoon van de beloften die hij doet. Na het weekend zou hij bellen, nou donderdag noem ik niet meer na het weekend.