hoe ziet jullie huishoudschema eruit??

Discussion in 'De lounge' started by tulip, Mar 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    8,023
    6,767
    113
    zuid-holland zuid
    ik heb wel een vrij strak schema. Ik werk di/wo/do en dan doe ik niks
    maandag: strijken
    woensdag: man stofzuigt
    vrijdag: wc/badkamer
    zaterdag: wassen en bedden verschonen

maar als de kleine gaat kruipen dan zullen we wel vaker moeten stofzuigen :)

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,057
    885
    113
    Op ma, di en vrijdag werk ik.
    Op woensdag doe ik alles in huis en waar ik niet aan toe ben gekomen, doe ik op donderdag.
    We hebben een driekamer appartement dus dat is wel wat anders dan een huis van 2 verdiepingen natuurlijk.
    Ook de boodschappen en het bed verschonen doe ik op donderdag. Verder stofzuigen we (bijna) elke dag en haal ik eigenlijk ook elke dag een doekje over de wc-bril en doe ik wc-eend in de pot.
    De was doe ik tussendoor, gewoon wanneer dat nodig is want ik heb een hekel aan overvolle wasmanden hihi!
    Op zondag haal ik vaak nog eens een stofdoek over alles heen en zo probeer ik het een beetje netjes te houden.
    Soms is er ook weleens een week dat ik de badkamer niet doe of dat ik de keuken wat minder uitgebreid schoon maak, maar ik zorg er wel voor dat ik 1 keer in de 2 weken alles goed schoon maak.

Alleen de ramen zemen doe ik wanneer ik zie dat het nodig is, daar heb ik namelijk vaak echt geen zin in haha!

3. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Ben nu werkloos dus nu tijd genoeg om iedere dag wat te doen.
    Sowieso iedere dag stofzuigen, de wc.met een doekje alles nalopen beneden.
    Om de dag doe ik dan dweilen.
    Vrijdags de beneden verdieping een goede beurt.
    Donderdags de bovenverdieping een goede beurt incl de bedden verschonen.
    1 dag wassen en dan de dag erop strijken.

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Hij is overtuigd :D
    We hebben net 1 zak besteld, we gaan 't gewoon proberen. Eén bak vullen met dat speciale en eentje met die we altijd gebruiken, kunnen we gelijk het verschil goed zien.
    Qua geld zouden we uiteindelijk inderdaad goedkoper uit zijn, we zijn nu zo'n 8 euro kwijt per 2 weken. Ik ben heel benieuwd hoe het ons gaat bevallen!

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik ruim elke dag even op, doe elke dag wel een wasje, neem elke dag de meubels af met een doekje, vouw elke dag mijn kleren netjes op die net uit de was komen en leg die dan terug, ik stofzuig en dweil elke dag, wc's ook elke dag, afwas wordt ook steeds na een maaltijd gedaan, elke week nieuw beddengoed en de kastjes ruim ik elke week op en er wordt ook elke week onder het gasfornuis en de koelkast enzo schoongemaakt. Door zon strak schema is mijn huis gewoon echt altijd spik en span.

NOT!

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb geen vast poets schema, godzijdank niet. :D
    Want wat als er iets tussenkomst, dan loopt je schema in de war en dan moet dat naar de volgende dag geschoven worden, maar dan heb je al wat anders in je schema staan... stress!! ;)
    nee... ik doe iig (bijna) elke dag wel wat en dat komt wekelijks terug, zo ongeveer dan. ;)

Share This Page