Het zal wel met de hormonen te maken hebben maar ik krijg het niet geregeld Wat is handig qua indeling van de kastruimte? We hebben een commode met 2 deurtjes en 3 lades, daarboven nog een wandrek met 3 vakken en een kledingkast met 3 lades, 2 deuren en nog 3 open planken. Vooral de indeling van de commode is een uitdaging, wat kan ik het beste erin leggen en waar? Want je hebt sommige dingen natuurlijk dichtbij nodig. De luiers, rompers maar ook de creme's, billendoekjes, hydrofielluiers en beddengoed, waar laat ik wat? Misschien maak ik een probleem van iets dat eigenlijk geen probleem is maar momenteel snap ik er geen bal van, hahaha.
Ik heb in de commode de rompers, luiers, hydrofieldoeken, badcapes In de hang en legkast de kleertjes Beddengoed ligt ook in de kast Alle potjes en crèmes heb ik boven de commode De billendoekjes staan in een funkybox naast het aankleedkussen En ik moet eerlijk zeggen, het kan zijn dat alles anders ligt binnen een week na de bevalling, Maarja, wat echt handig is merk je pas in gebruik, heb nu maar gekozen voor een indeling die me handig lijkt!
Ik heb alle kleding in de kledingkast. Goh En in de commode heb ik hydrofielen, spuugdoekjes, luiers, dekentjes, lakens, badcape e.d. en in 1 laatje heb ik 'rommeltjes' als in speentjes, vijltjes, vaseline, thermometer e.d. en op het plankje boven de commode heb ik mn voorraadje verzorgingsproducten.
Ik heb het zo... Plank boven commode verzorgingsproducten en mandje met thermometer, nagelsetje, paracetamol, alcohol etc Op de commode doos met billendoekjes en dudocreme Bovenste la van commode: luiers, hydrofielen en kleertjes ( jongetje dus weinig hangkleertjes) 2e la: volgende maat kleertjes, sokjes en slofjes, omslagdoeken, aankleedkussenhoezen, spuugdoeken en flanellen luiers ( gebruik ik amper) 3e la: voorraad luiers en billendoekjes Kast: nog meer voorraad luiers, plastic box waar te kleine kleding in kan. Grotere maten kleding. Gekregen speelgoed. Maxicosi Lades van kast. Voorraad beddengoed en slaapzaken. Duurde bij mij ook een tijdje voordat ik een fijne indeling had
Bij mij iets ongebruikelijker, maar ik heb op het commodeplankje de kleertjes liggen! Een stapel rompers korte mouw, stapel shirtjes, stapel broekjes/jurkjes, en in het hoekje de enige 4 verzorgingsproducten die ik heb. Ik vind het makkelijk dat ik in 1 oogopslag kan zien welke en hoeveel kleertjes er nog liggen. En ik hoef voor de gewone handelingen de laadjes niet open te doen (ben lui ), want een mandje vol met luiers + wat hydrofielwashandjes staat op de commode, en een billendoekjesbox. Alles binnen handbereik. Al betwijfel ik op het met grotere maten kleertjes nog steeds past op het plankje In de commode wat ik minder gebruik, hoe lager, hoe minder vaak nodig: Bovenste la: vakjes van de Ikea, met alle rommeltjes erin. Luierzakjes en klein voorraadje billendoekjes. Tweede la: mandje met maillots, mandje met slofjes, mandje met sokjes, stapel kleertjes die net te groot of te klein zijn, en de rompers met lange mouwen (gebruik ik minder). Derde la: hydrofielluiers, slabbers, badcapes/wikkeldoeken. Vierde la: beddengoed, aankleedkussenhoezen, kruiken. In de grote kast heb ik op het hanggedeelte de jasjes/vestjes en slaapzakken hangen. Op de planken alle te grote maten kleding, speelgoed, voorraad luiers, en heleboel meer. Je krijgt vanzelf iets handigs! De stapel spuugdoekjes lag bij mij bijv. eerst in de commode, maar ik bleef heen en weer lopen. Dus nu in de box, naast de stoel waar ik de flessen geef, lekker praktisch. Maar goed, ik ben dus van praktisch. Iemand anders gebruikt z'n commodeplankje vast voor leuke frutsels die je dan moet gaan afstoffen enzo Eigen voorkeur!
Wat ik ook erg handig vond, tip van m'n kv, een bakje op commode waar je de (vieze) luier en doekjes even in kwijt kan. We hoefden zo de baby niet los te laten zeg maar om naar (de voor ons verder uit bereik staande) luieremmer te reiken. (Hebben de grote Ikea Hemnes dus ruimte zat.) baby weer schoon, dan de luier even weggooien. Verder luiers, doekjes, billenzalf onder handbereik!!
alles in of op de commode wat je vaak nodig hebt. hier het volgende: op de commode naast het aankleed kussen de luierdoekjes bovenste la: kleren, luiers en de sokken in een mandje voor de handigheid middelste la: volgende maat kleren en wat niet meer in de bovenste la past onderste la rommel dingen en te kleine kleren die ik nog moet opruimen in de dozen. en nog een kastdeurtje in de commode zalfjes en creme vooraad. op de plank boven de commode mandje met creme, zalf, termomether ed en in de kast komen we zo min mogelijk zodat je je kindje niet alleen hoeft te laten liggen op de commode. dus daar hydrofiele luiers, vooraad beddengoed, vooraad luieres en nog zooi wat je ergens moet laten
In de commode; luiers, doekjes, zakjes en zalf bij elkaar in de 1e lade. Daar onder rompers, sokken, maillots, pyama's. Nu dus onderbroeken, hemden en maillots. Daar onder, bij de deurtjes in jouw geval, zou ik beddengoed, hydrofiels en spuugdoeken leggen. In de kast dan de kleertjes. Ik vouw broekjes op, hang jurken en truitjes op. Shirts liggen opgevouwen. Onderin de kast ligt een voorraad billendoekjes, luiers en te grote en te kleine kleertjes. Ik heb trouwens voor 2 kindjes ( zoon 1 jaar, dochter bijna 3 ) 1 commode en 1 linnenkast. De lade met luiers delen ze, bovenste rij zijn nachtluiers voor dochter, onderste rij zijn luiers voor zoon. Rechts liggen de billendoekjes, vuilniszakjes en heel veel rotzooi. Mandje met billenzalf/gezichtscreme/thermometer/nagelschaartje op de commode. 1 lade voor ondergoed/pyama's dochter. Sokken, maillots en onderbroeken in mandjes. Hemden en pyama's op stapeltjes. 1 lade met rompers/pyama's/sokken zoon. De linker kant van de linnenkast is voor zoon, de rechter kant voor dochter. Onderin een nieuw pak luiers, in de lade billendoekjes en bepaalde dingen die we niet vaak nodig hebben ( Ski pakje, overal voor in de tuin etc ) in onze linnenkast ligt het beddengoed ( ledikantje en peuterbed ) en de slaapzakken. Hydrofiels en spuugdoeken gebruik ik niet meer, dat scheelt bergen, ze gebruiken gewoon onze handdoeken nu.
Al 1,5 jaar ligt t bij mij zo (geen plank boven de commode) Aankleedkussen daarnaast mandje met luiers en pak billendoekjes, daarnaast mandje met creme, vit druppels, olie In linkse la stapel rompers lange mouw, stapel korte mouw, spuugdoekjes tot voorkort Rechterla luiers vooraan, daarachter mandje met zetpil, thermometer, zoutoplossing, wattenstaafjes en nog wat spul Eerste plank achterin voorraad luierdoekjes en pampers, vooraan hydrofiele luiers, washandjes, badcape, hoezen aankleedkussen Onderste plank celstofmatjes en voorraad luiers Naast de commode luieremmer (poepluiers gaat meteen mee naar beneden) In kledingkast shirtjes jurkjes hangen, broekjes in la sokken en mailliots in mandje in andere la Onderste twee planken staat achterin spullen die ik nog niet gebruik vooraan bovenste plank pyamas, slaapzakken, schoentjes En onderste plank vooraan boekjes en mandje met zwempakje, wantjes, sjaal etc Ik vind t erg fijn ook n stapel luiers in mandje op de commode te hebben zodat ik niet steeds deurtje en dan la open hoef te doen
Ik heb ook drie lades en twee deurtjes in mijn commode. Hier heb ik ze als volgt ingericht (al weet ik natuurlijk niet of de lades en kasjes even groot zijn als bij jou): - bovenste lade luiers, hydrofieldoeken en hydrofielwashandjes. - middelste lade rompertjes, sokken en maillot's. - onderste lade aankleedkussenhoezen, slofjes, riemen, slabben. - ene deur: voorraad billendoekjes, luiers en destijds ook voorraad flesvoeding. - andere deur: voorraad dingen als shampoo, zeep, creme, luierzakjes, enz. De kleertjes en beddengoed liggen in de kledingkast. Billendoekjes staan in billendoekjesbakje rechts op de commode (wij zijn rechts). Verder ligt er alleen een aankleedkussen op de commode en verder niks. Mijn dochter kiepert alles eraf... Op het plankje boven de commode staan bakjes met de thermometer, watjes, alcohol, paracetamol, sudocreme, zalf van de ha voor haar exceem, enz.
Het handigste is om de spullen die je voor de directe erzorging nodig hebt in de commode te leggen. Dan kun je erbij zonder bij de baby weg te moeten lopen (nooit doen!!). Verder is het natuurlijk ook toegestaan om spullen naderhand ergens anders neer te leggen wanneer dat handiger blijkt
Op de commode zelf het aankleedkussen met daarnaast billendoekjesbox en daarnaast mandje met verzorgingsproducten die ik altijd gebruik. 1e lade van commode: spullen waar ik makkelijk en snel bij moet kunnen. Hydrofiele luiers, luiers, luierzakjes, washandjes, spuugdoekjes en mandje met watten, thermometer etc 2e lade van commode: voorraadje billendoekjes, spenen en allerlei ander klein spul. Ook de badcapes en slabbetjes. 3e lade van commode: kruiken en beddengoed Kleertjes, slaapzakken en dekentjes liggen in de kledingkast
Ik heb hier ook lang over gedaan. Wel tien keer de commode op ieuw ingedeeld. Op De commode het aankleedkussen natuurlijk en daarnaast de billendoekjes. Bovenste lade: 2 mandjes met Luiers in twee verschillende maten. Deze staan achter elkaar. Daarnaast een mandje met haarspulletjes en nagelsetje Daarnaast een mandje met verzorgingsspulletjes (zwitsal en sudocreme etc) en luierzakjes. Lade eronder Drie stapels met hydrofielen Mand met sokken Mand met slofjes en schoentjes Laatste lade: Beddengoed, handdoeken, extra kussenhoezen en meer van dat soort spullen die nergens anders passen. Oh en de voorraad aan luiers en billendoekjes In de kast hangen verder alle kleertjes op maat gesorteerd
Ik vind dit ook moeilijk trouwens, voor mij ook de eerste dus allemaal nog nieuw he? hihi Ik heb een kledingkast en een commode met 3 lades. Ik zelf heb bij ikea (5.99 euro) van die lade organizers gekocht. Is een set van 6 en ik denk dat het wel handig zal zijn straks. De bovenste lade ziet er zo uit: lakentjes, luiers, spuugdoekjes, billendoekjes, geen idee of ik het straks nog anders ga in delen, maar ik denk dat dit makkelijker is dan dat je alles in een losse la doet, word snel een rommeltje? succes!