schema (weinig slapende) baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hi,

Onze kleine man slaapt steeds maar 45 minuten en kan ook maar 1,5 uur max wakker zijn.
    Ik was benieuwd naar mensen die dit 'probleem' ook hebben en wat hun schema dan is qua slapen en voeden.:D

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Dochter slaapt 's nachts van 19:00 tot 07:00, met nog een fles om 22:00 (drinkt ze zo goed als slapend)
    Na de fles van 07:00 gaat ze ook moeiteloos weer naar bed en slaapt ze tot een uur of 09:00
    Maakt dus ongeveer 14 uur per nacht, best bijzonder voor een baby van 3 maanden.

Overdag snapt ze echter geen fluit van hoe je slaapcyclussen aan elkaar moet plakken :D
    Dus als ze wakker wordt knuffelen, liedjes zingen, in de box spelen, noem maar op. En dan 75 min later is mevrouw moe, wordt een beetje jengelig, speen er in en dan gaat ze slapen. Je kunt de klok erop gelijk zetten, 45 minuten later wordt ze met een grote glimlach wakker en begint ze vrolijk te brabbelen.
    Je krijgt haar met geen mogelijkheid terug in slaap. Ook niet als ze nog moe is, wakker is wakker.

Ze heeft haar eigen schema in elkaar geknutseld met ongeveer om de 4 uur een fles 7-11-3-19-22 en doet dus 2 slaapjes tussen de flessen door. Verschonen, fles, slapen, verschonen, spelen, slapen, verschonen, fles, slapen etc. Ze geeft heel goed aan als ze honger heeft, dus ik voed haar alleen als ze ook echt wil eten.

Ik heb vanalles gelezen over langer slapen, iedere keer voeden na het slapen, etc maar blijkbaar is dit haar ritme. Ik zou het fijn vinden als ze 1 slaapje wat langer zou doen (in plaats van in etappes het huis poetsen :D) maar ik ga er vanuit dat dat vanzelf komt. Ik geloof dat ik al enorm blij mag zijn dat ze 's nachts zo goed slaapt!

3. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Zoals Betsy omschrijft gaat het bij ons ook ongeveer!
    Om 19:00 uur slaapt onze kleine meid, 23:00 uur flesje en schone luier (maken we d'r voor wakker) en dan slaapt ze tot ongeveer 4-5 uur waar ze een klein flesje van 60/2 krijgt en dan slaapt ze verder tot een uurtje of 7:00 uur. Soms moet ik d'r wakker maken.
    Rond 7:30 uur flesje en dan begint de dag.. eerst sliep ze verder tot een uurtje of 10:00 uur maar dat heeft ze laten vallen helaas..
    Verder ook steeds slaapjes van 45 min.
    Flessen krijgt ze op vaste tijden (vaak heeft ze ook wel honger dan en anders wordt het max een half uur eerder of later gegeven) 7:30-11:00-15:00-18:30 en dan de avond fles van rond 23:00 uur.
    Overdag ben ik nog een patroon aan het zoeken met d'r slaapjes.. voor nu probeer ik d'r middagdutje rond een uurtje of 12:00 uur te doen elke dag. En de rest frommelt ze er zelf tussen..
    Als ze moe wordt gaat ze gapen maar dan kan het nog een goed half uur duren voordat ze echt moe genoeg is om te slapen.. vaak begint ze dan te jengelen en mopperen en dan breng ik d'r naar bedje. Speentje erin, muziekje aan, even wiegen en dan in bed.
    De nacht haalt ze dus wel z'n 12 uur in totaal dus overdag heeft ze dan ook minder slaap nodig..
    Ik denk dat het vanzelf goed gaat komen als ze wat ouder wordt en minder slaapjes overdag nodig heeft. Dan zal ze misschien vanzelf de middagslaapje wat langer doorpakken.
    Ik heb me er bij neergelegd dat het zo is en ga niet moeilijk zitten doen. Is ze wakker dan is ze wakker..
    heb overigens ook van alles geprobeerd hoor haha maar dat werkt allemaal niet en levert een hoop frustraties op.

4. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Heel herkenbaar, onze zoon sliep tot 5 maanden weinig overdag echt maar max 2x 45 minuten als ik geluk had! Ook sliep hij alleen maar in de wandelwagen of box/schommelstoel.
    In de nacht altijd goed geslapen en hij sliep al snel van 19 tot 7 zonder een fles om 23 uur maar dronk overdag wel om de 3 uur dus kreeg nog 5 flessen!
    Ik heb het slapen overdag echt los gelaten, ik zag wel wanneer hij ging slapen, het beste kon ik nog weggaan want in de maxicosi sliep hij het beste en het langst.
    Nu sinds een maand of 2 heeft hij ontdekt dat slapen overdag ook best leuk is 😀 Hij slaapt nu in de ochtend zon 1,5 uur en in de middag ook nog een uurtje. Overdag wil hij een speen met slapen, in de nacht slaapt hij zonder!
    Het is echt per kind kijken, ik ben normaal een controlefreak maar toen ik het los ging laten werd het voor mij veel relaxter! Hij sliep zoiezo de nachten goed dus ik kan er overdag beter tegen.

5. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18

Maar was hij dan, als hij wel toe was aan slapen, niet te moe om te slapen? Ze zeggen toch altijd dat als kinderen te moe zijn, ze dan juist niet slapen?

6. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hij was inderdaad niet altijd het gezelligst maar als ik hem om 19 uur op bed leg na zijn flesje gaat hij slapen zonde maar 1 kik te geven en dat doet hij al sinds hij heel klein is.. als hij echt oververmoeid zou zijn zou hij dat ook niet doen..

Deel Deze Pagina