Hoe ziet jullie ochtend eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Leren klokkijken. Goed, zijn ze wel een jaar of 5 :roflmao:

Salentein vindt dit leuk.
  2. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou met je man gaan praten over hoe hij een beetje man bijdragen in huis zodat jij een moment voor jezelf hebt. Dit houd ook wel in dat je hem dingen moet laten doen en loslaten zoals je het zelf graag ziet. En vooral ook stoppen met alle andere dingen voor jezelf te laten gaan. Je geeft blijkbaar ook prioriteit aan opruimen en de kinderen aankleden boven eerst zelf ontbijten, maar schrijft vervolgens wel 'eindelijk zelf ontbijten'. Maar dit is iets dat je heel makkelijk zelf aan kunt passen. Put yourself first. Laat die kinderen gewoon lekker een half uur extra in hun pyjama ronddolen, zodat jij even rustig de dag kunt starten voor jezelf. Dan ga je echt al met veel meer energie je dag in. Ik bedoel dit niet vervelend, maar maak het voor jezelf ook wat leuker en makkelijker mama!

3. tuc

tuc Niet meer actief

Nou dan denk ik dat je zelf ook wel weet wat er moet veranderen. Taken verdelen: 1 legt de kinderen op bed en de ander ruimt de vaatwasser in en wast de pannen af. Einde van de avond hetzelfde: 1 doet de avondvoeding,de ander ruimt de vaatwasser alvast leeg.

Zo begin je elke ochtend met een schone keuken en dat scheelt volgend mij al 80%.
    En de 1 gaat eruit voor de nachtvoeding en de ander zorgt ervoor dat de hondjes eten krijgen.

Was je man altijd al zo lui en waarom dacht je dan dat het een goed idee was om aan kinderen te beginnen met deze man zonder goede afspraken?

amdaa vindt dit leuk.
  4. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Dit is niet een probleem van nu
    Dit gaat al 6 jaar
    Praten houd een keer op

5. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Je hebt helemaal gelijk
    Ik vergeet mezelf een beetje momenteel

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Dat begrijp ik dan weer niet. Als hij 6 jaar geleden al niets deed, waarom dan trouwen en kinderen?
    Dit is geen vrijbrief voor hem, maar je wist al dat hij geen hol doet. Waarom zou hij dan nu opeens wel wat doen?

Iertje81, Evanesco, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, dat is niet de oplossing. De oplossing is dat je man normaal gaat doen. Ja, hij werkt fulltime en jij bent thuis. Maar hij kan toch echt wel zijn kleren en die van de oudste in de wasmand gooien, en opruimen na hun ontbijt. Jezus, dat kost echt geen extra tijd hoor.

Gewooniemand vindt dit leuk.
  8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Daarmee slapen ze niet plots langer, hoor...

9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp wel dat jij moe bent :eek:

Ik begrijp ook eerlijk gezegd niet dat je het allemaal toe laat dat je man niks doet..

Onze dag verloopt ongeveer zo met 2 kindjes 1 van 2.5 en 1 van 13 maanden;

S ochtends gaat mijn man er met onze dochter rond 6.00 uit, onze jongste krijgt nog een nachtvoeding die doe ik. Ik zet om 7.00 mijn wekker en fris mezelf gelijk op (douchen/aankleden) wasje aanzetten enz.
    Meestal zorgt hij ervoor dat ons dochtertje alvast heeft gegeten of dat we om half 8 aan de ontbijttafel kunnen. Na het ontbijten gaat Mn man aankleden en ruim ik de tafel af en zorg dat de keuken glad is.

En s avonds eigenlijk net zo. Na het eten neemt mij man de kids. Dan gaan ze lekker een stukje fietsen, naar een speeltuintje of ze blijven lekker thuis, zodat ik de keuken kan doen. Ik leg de kids op bed en hij zorgt dat het beneden glad is.

Ik vind het echt niet kunnen dat jij ze en allebei op bed leg en dan beneden nog alles moet doen. Ik zou hem een hele harde schop onder zn hol geven!

tuc vindt dit leuk.
  10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Als thuisblijf moeder heb je inderdaad veel meer taken in en om het huis dan je partner als hij fulltime werkt. Maar dat lijkt mij ook wel logisch, wij hebben het ook zo verdeeld en doordeweeks is mijn man gewoon altijd druk met zijn werk, maar daar heb ik mij bij neer gelegd. Nu is het niet zo dat hij dan helemaal 0,0 hoeft te doen. Als hij thuis komt uit zijn werk speelt hij ook met de kinderen, helpt gewoon mee tijdens het avond eten en ruimt ook samen met mij dan de tafel en keuken op. Vaak doet 1 van ons de kinderen in bad en naar bed (meestal ik) en dan ruimt mijn man de woonkamer en/of tuin netjes op. En daarna heeft hij ook echt wel even tijd nodig om lekker tot zichzelf te komen even douchen of tv kijken of op zijn telefoon zitten. Maar dat vind ik gewoon prima, als mijn jongste op bed ligt tussen de middag heb ik ook gewoon even tijd voor mij zelf en dat zul jij vast ook hebben met de jongste?
    En in het weekend verdelen we de taken gewoon, maar alsnog komt dan wel het meeste op mij aan. Maar mijn man werkt zo’n 50-60 uur doordeweeks, en heeft veel minder ‘rust’ momenten dan ik doordeweeks. Maar goed er moet ook brood op de plank komen en daar zorgt mijn man voor waar ik ontzettend dankbaar voor ben dat we het zo kunnen redden en dat de kinderen een veilige thuis haven hebben bij mij. Dus dat ik dan meer in en om het huis moet doen lijkt voor mij logisch, daar hebben we samen voor gekozen.

Jouw jongste is 9 maanden denk ik nu?
    Heeft zij echt nog al die nacht voedingen nodig? Of slaapt ze echt niet zonder?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik deed en doe ook veel meer in huis dan mijn man, logisch omdat ik thuis ben/werk en hij 5 dagen op kantoor.
    Maar ik ben niet zijn werkster hoor. Dus zodra hij thuis is worden de taken echt verdeeld. Zoals ik ts al aangaf: 1 de kinderen en 1 de afwas.

amdaa en Salentein vinden dit leuk.
  12. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja klopt wij doen dat ook samen;) ik ben ook absoluut zijn werkster niet, maar ik kan mij wel voorstellen dat je na een lange dag hard werken ook even tijd voor jezelf nodig hebt.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Tuurlijk,dat kan dan ook prima als de kinderen op bed liggen.

Salentein, Pechvogol en KleineLai vinden dit leuk.
  14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Dat zeg ik ook in mijn post..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dus jullie werkte toen beide en toch deed jij alles alleen?

Ik vraag me dan af waarom er kindjes zijn gekomen (geen aanval hoor ;)).
    Maar je weet dat er met kindjes dus nog meer op jouw bord komt.

Ik zou me dan vooral nu richting op het aanleren van goed gedrag aan je kinderen.
    Dus leren opruimen na het spelen, leren meehelpen met schoonmaken etc.

En zelf beter kijken waar je prio's horen te liggen.
    Dus toch om 8 uur je bed uit om te ontbijten.

Hoeveel voedingen krijgt de jongste snachts nog, dat je niet eerder dan half 9-9 uur je bed uit kunt komen?

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh ja. En als je samenwerkt, heb je allebéi tijd voor jezelf, of godbetert samen.

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik sta nu het vakantie is tussen 7-7:30 op. Pluk de jongste uit bed, kleed m aan.
    Naar beneden, de oudste 3 (11, 9 en bijna 4) zijn al wakker en hebben zichzelf aangekleed (ik leg s avonds de kleren klaar).
    De tafel is ook al de avond ervoor gedekt. Ik maak een fles voor de jongste en schenk voor mezelf een bakkie in. Dan komt iedereen aan tafel, de oudste 3 kunnen prima zelf eten/smeren.
    Daarna ruimen ze de tafel af en neem ik nog een bakkie. ;)
    Daarna ga ik douchen om een uurtje of half 9. Jongste speelt dan in de box.
    Even een boodschap doen, daarna even de vaatwasser uit/inruimen, wasje aanzetten. Jongste ‘helpt’ vaak mee, de rest vermaakt zichzelf binnen of buiten. Dan is het 11 uur ongeveer. Jongste weer naar bed. En weer tijd voor koffie :D
    Ik heb hele relaxte ochtenden zo.
    Ikzelf heb ook nog wel gebroken nachten, maar hoef niet een uur of wat met een kind bezig te zijn. Dat is meer knuffel, slokje water, deken ligt niet goed, etc.

Ik denk dat het bij jou ook de vermoeidheid is waardoor je het niet goed overziet allemaal. Het is ook gewoon pittig met de nachtvoedingen.
    Toch als je meer rustmomenten wil, zul je er tijd voor moeten maken. De vaatwasser kan ook s avonds uitgepakt worden. Voed je baby lekker met je beentjes omhoog voor de tv. Die bovenverdieping zie je toch niet als je beneden zit :p. En doe die dan als je baby op bed ligt, MAAR: eerste kwartier is voor jezelf;)
    Daarnaast voorbereiden: zorg dat spullen klaar liggen, (tafel dekken, kleding) Scheelt sochtends weer.
    En je oudste dingen zelf laten doen. Aankleden moet toch al wel lukken toch?

Tja verder herkenbaar met je man, ik heb ook zo’n exemplaar. Die van mij had vroegah een fulltime nanny en een schoonmaakster die elke dag zijn zooi opruimde. Hij heeft inmiddels een hoop bijgeleerd, maar rommel opruimen die hij maakt kan hij nog steeds niet (uit zichzelf). Maar ik ben zijn moeder niet, dus ik blijf het niet zeggen. Ik gooi het altijd in een hoek naast zijn kant van het bed, als ie iets kwijt is weet ie waar ie moet zoeken :thumup: Was niet in de wasmand? wordt gewoon niet gewassen. Uiteindelijk leert ie echt wel dat ie sommige dingen beter gewoon gelijk in de mand kan gooien.;)
    (Nu zeg ik het heel makkelijk, ik ben ook nog regelmatig gefrustreerd hoor. Maar goed, dat kost je alleen maar meer energie die je niet hebt)

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Nee maar dan kun je ze wel leren wachten tot ze eruit mogen (en uiteraard stil moeten zijn tot die tijd)

19. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is waar :) Ben ondertussen al een hele tijd bezig om dat aan te leren :D

20. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    wauw ik zou een goed gesprek met je man aan gaan, Boven word gewoon opgeruimd, een wasmand in iedere kamer zetten en daar kan de vuile was in, boven spelen? dan is er vast iemand bij die kan helpen met opruimen van de spullen dat scheelt je s'ochtends al.

Sóchtends allereerst beginnen met gewoon ontbijten daarna komt die boven verdieping wel.
    smiddags zou ik 3 x in de week weg gaan en 2 dagen lekker thuis zijn.. rust voor jezelf en je gezinnetje

Bedtijden? kan samen met je man.. oftewel hij of jij ruimt beneden op terwijl de kinderen naar bed gebracht worden.

iets meer voor jezelf opkomen meid

Deel Deze Pagina