Hoe ziet jullie ochtend eruit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lolalili, 23 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora001

Nora001 Bekend lid

22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Mij ochtend als ik moet werken gaat als volgt.
    6.00 uur op, ik ga met de hond en mijn vrouw geeft onze zoon de fles.
    Dan hond voeren, douchen, eten, spullen pakken en 7.15 u de deur uit naar Kdv en werk.
    Op mijn vrije dag idem, alleen gaan we daarna boodschappen doen voor de hele week. Om 11.00 u max ben ik weer thuis.
    In de avond is een van ons vaak alleen thuis en gaat het in één rits door, hond uit, koken, eten, zoon in bad en naar bed, opruimen, stofzuigen. Poetsen doe ik tussendoor, elke dag iets.
    In het weekend gaan we na de eerste fles vaak nog een uurtje naar bed slapen met onze zoon. Lekker uitslapen.

Mijn advies voor jou, eerst zou ik je man een dag (of liever een paar) alleen laten in huis met kinderen. Zolang hij niet door heeft wat je allemaal doet, zal niets veranderen.
    Dan maak je afspraken over de routine. Als hij thuis is doe je allebei evenveel.
    En spreek momentjes af voor jezelf, b.v. om de dag een half uurtje ongestoord in bad. Dat helpt soms om alles even los te laten, maar dan wel allebei evenveel.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Op basis van jouw verhaal... Jouw man een schop onder zn kont geven of hem eens vragen om te helpen? Mannen zien het vaak niet. Mijn man zegt zo vaak: vraag het me gewoon, want ik zie het echt niet. Ik dacht dan vaak: ach, doe het zelf wel even. Met als gevolg dat er toch irritaties komen, terwijl dat niet nodig is. Als ik hem namelijk iets vraag dan doet hij het ook gewoon.

En ik denk dat jij zelf ook moet leren om zo nu en dan de boel eens moet laten. Die wasmand met gewassen was, staat er over 3 dagen ook nog wel. Die smerige sokken van je man? Lekker laten liggen tot hij ze zelf in de wasmand gooit.

In plaats van boven de zooi op te ruimen, kan je ook een kopje thee pakken en lekker op de bank ploffen;)

Rosy90 vindt dit leuk.
  3. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Ze krijgt borstvoeding op verzoek vandaar de nachtvoedingen
    En ik voed live

Ik snap heel goed dat een thuisblijf moeder meer doet dan haar partner maar op dit moment red ik het niet alleen

4. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Maar dat stapelt wel op en heb je heel veel in 1x dat is ook geen doen

5. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    En heb je dit laatste stukje weleens aan hem verteld? En wat zegt hij dan?

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

dus proberen iets meer los te laten en de belangrijkste dingen te doen, als je boven op ruimt kun je ook bepaalde dingen tegelijk doen, bijvoorbeeld als je dan de wasmanden leeghaalt kun je ook gelijk je wasmachine aan zetten,
    dan kun je daarna de kinderen eten geven en die kleine borstvoeding geven en zelf ook eten op dat moment, dan heb je in ieder geval je voeding binnen.
    Als die kleine slaapt kun je de anderen voor de televisie zetten en zelf even een bak koffie drinken of thee.
    Dan voor je thee moment ruim je wat op bijvoorbeeld even een stofzuiger en je keuken doen.
    dan lekker rustig ff thee drinken met je kids spelen en zo verdeel je je taken over de dag.

s'avonds lekker je man de kleine geven en zeggen ikga even de kids naar bed brengen en daarna douchen. heb je een momentje voor je zelf en je man doet die kleine.

de keuken kan je eventueel s'ochtends opruimen.

succes meid!

Lolalili vindt dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ben je jarenlang aan het trainen en straks zijn ze 16 en moet je ze eruit trekken...:p
    Ik was vrij naïef toen ik aan kinderen begin en dacht serieus toen: dat leer je ze toch gewoon, uitslapen?:roflmao::roflmao::roflmao::oops::|

Gewooniemand, Liekje81 en Shakes vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    16??? Die tiener van ons ligt als sinds zijn 12e tot het middaguur op zijn bed (of nog later) :D:D:D

Eppo82 vindt dit leuk.
  9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    De mijn kon er dan rustig nog even op wachten hoor, ik ging/ga echt geen extra wassen draaien omdat hij ineens de wasmand met vergeten spullen volpropt. Die van mij heeft weleens nieuwe sokken gekocht omdat ze oude ‘op’ waren. Dat ie zelf de wasmachine ook aan kon zetten was niet in ‘m opgekomen :rolleyes:

Louise11110 vindt dit leuk.
  10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp heel doet dat een man tijd voor zichzelf nodig heb na een dag werken. Maar daar heb ik ook behoeft aan als ik heel de dag voor de 2 kleintjes heb gezorgd :roflmao::roflmao:.

Lolalili vindt dit leuk.
  11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ja tuurlijk, ik ook! Dat kan ook als ze op bed liggen zo doen wij dat altijd.

Gewooniemand en Mammavantwee vinden dit leuk.
  12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mijn man krijgt altijd zn momentje als hij net thuis is. dan drinken we samen een bak koffie als de kinderen spelen voor dat we gaan eten, en inderdaad als de kinderen op bed liggen tijd zat voor momentje voor jezelf :p

Mammavantwee vindt dit leuk.
  13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Als mijn man nog was op de grond laat liggen leg ik het op zijn kant van het bed.
    Onder de dekens, dan vind hij het 's avonds.

Momenteel gebeurd het niet vaak meer

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wat hier trouwens verdomd goed gewerkt heeft is alles wat ie niet opruimt zo opruimen dat ie het niet meer kan vinden.
    Klinkt kinderachtig , maar toen die 2 dagen zijn laptop kwijt was snapte die wel dat ie het beter zelf kon opruimen.
    Sindsdien hoef ik niet meer op hem te zeuren dat ie zijn zooi moet opruimen.
    Want dan verdwijnt het en ik weet dan ook niet meer waar het gebleven is :rolleyes:

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb een heel strak schema. Anders loopt alles in de soep en wordt het hier een bende ;).

Werkdagen:
    6.00 - 6.45 opstaan. Lenzen. Opmaken, aankleden, evt begin haar doen, ontbijt voorbereiden, begin vaatwasser. Zoon wakker maken. Man hetzelfde.
    6.45 met zijn 3-en aan tafel. Ontbijt en koffie.
    7.00 man ruimt op, maakt evt vaat af. Ik maak me verder klaar en pak O’s tasje. Ook mijn spullen en zet alles wat mee moet vandaag op het aanrecht (voor iedereen). Man poets ook tanden en kleedt O aan.
    Rond 7.30 gaan we allemaal de deur uit. Ik stap de auto in en man loopt met zoon naar kdv.

Vrije dagen:
    7.00 opstaan. We zijn allen wakker. Lekker aanrommelen, koffie, tafelen. Meestal start ik met een was erin knallen en de vaatwasser en ondertussen bereid ik ontbijt voor. Radio aan, meestal haalt man O uit bed.
    Tussen 9 en 10 ga ik richting sportschool voor een uurtje. Man en zoon rommelen wat aan. Bij thuiskomst drinken we meestal wat of broodje en zoontje gaat tussen de middag naar bed.

Qua huishouden doen we heel veel tussendoor. Was en vaat wanneer het nodig is. Houden we allebei bij.

Wc’s 2x per week, maar altijd op een dag dat 1 van ons thuis is en in het weekend. Zuigen meestal elke dag even het loopje (dyson!) en dweilen grondig 1x per week, maar met kleine kinderen zeer regelmatig even enkel het loopje. Dit is echt 10 minuten werk en doen we vaak s avonds als O in bed ligt. Badkamer regelmatig, maar bekijken gewoon wanneer het nodig is. Douche doen we dan natuurlijk na een douchebeurt zelf. En als je het sanitair bijhoudt is het echt zo schoon.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Doet ie dat ja? Vreselijk. Was buiten de wasmand wordt hier gewoon niet mee gewassen. Gekukkig doet mijn man dat niet, nooit gedaan ook.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.247
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb het zowat een jaar geprobeerd, maar nu maar geapccepteerd dat dochter een vroege vogel is. Scheelt ons beide frustratie :roflmao:

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit. Mijn man laat ook heus wel dingen slingeren. Niet iedereen is zo perfectionistisch als ik. Met een rondslingerende oplader of een boekje of een shirt / zonnebril kan ik wel leven. Die ruim ik zelf gewoon op. Maar als het gaat om vaat en echt huishoudelijke dingen dan vraag ik het hem gewoon.
    We hebben hier gewoon de regel: we werken beiden fulltime, dus het huishouden doen we gewoon allebei. Nu werk ik 3 dagen vanuit kantoor (man 4), dus thuiswerken scheelt mij ook tijd. Meestal ben ik dan degene die op die dag net wat meer in huis doet. Logisch.

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb even niet alle reacties gelezen dus sorry als ik in herhaling val :D

Mijn oudste is net 4 geworden en gooit haar was zelf in de wasmand als ze ‘s avonds haar pyjama gaat aantrekken.
    Ik leg ‘s avonds nieuwe kleding klaar en ‘s ochtends kleed ze haar eigen zelf weer om en maakt ze haar bed op.
    Aan haar kamer hoef ik niks te doen.
    Ik hoef ‘s ochtends alleen maar ons eigen bed op te maken. Dat kost maar een halve minuut.

Als jij ‘s ochtends de baby aan het voeden bent kun je toch zelf ook een broodje eten. De baby kan best een minuutje wachten tot je brood gesmeerd hebt.
    Samen ontbijten ;)

En wat betreft je vent, gewoon zijn was niet opruimen. Ligt het niet in de wasmand? Word het ook niet gewassen.
    Komt ie vanzelf kleding tekort.

20. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    JUIST!!
    Want na een hele dag met de kinderen heb je nét zo een moment voor jezelf nodig!!

Salentein, tuc en KleineLai vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina