Hoe ziet jullie ochtendroutine er uit?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door CiDa84, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    mama201, ik wil dat altijd wel, maar dan kom ik er niet aan toe, soms (ok is misschien maar 1 of 2x gebeurd) maakt mijn vriend voordat smorgens vroeg de deur uit de schooltas van zoon klaar :)

2. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Dagen die ik thuis ben sta ik op wanneer we wakker worden, en dan alles op gemakje, aankleden, dochter aankleden, ontbijten,....

op werkdagen (4 dagen in de week)

5.30 opstaan en klaarmaken (kleding, make up)
    6.00 dochter wakker maken en aankleden, eten geven
    6.20 alles klaarzetten die mee moet
    6.35 vertrekken naar creche
    6.55 aankomst werk

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij wisselen af. Ik kleed dochter aan terwijl papa zich klaarmaakt. Dan wisselen en ontbijt hij met haar terwijl ik me aankleed. Kan de papa niet helpen?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn man staat om 7 uur met de oudste op. Ik 7.15 (als ik geen vroege oppaskindjes heb) met mn zoontje. Man en dochter zitten al beneden te eten. Zoontje schuift aan...man vertrekt naar het werk en ik kleed mij aan en maak mij op. Als ik beneden kom zijn ze meestal klaar met eten en weten dat ze even op mama moeten wachten voor ze van tafel mogen. Ik poets beide hun tandjes en doe dochters haar.
    Dan mogen ze nog even tv kijken. Ik eet zelf en maak trommeltje voor dochter klaar. Om 8.15 vertrekken we naar school.

De dagen dat ik oppaskindjes om 6.30/7.00 uur heb kleed man beide kids aan en ik zorg dat het eten klaar staat en vul de trommeltjes. De routine verandert voor hen verder niet.
    Op sommige dagen komen om 8.00 uur ook nog oppaskindjes maar dan zijn we eigenlijk al klaar omdat we toch bijna naar school moeten.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik werk meestal in de avond dus de ochtend verlopen hier heel relaxt. Maar 1x per week werk ik in de ochtend dus die loopt wat anders en meestal zo:

7.00 ga ik eruit en maak ik dochter gelijk wakker. Dan gelijk aankleden (kleren heb ik de dag ervoor al klaargelegd) en beneden 'ontbijten'. Zij eet meestal niks. Op deze dag doe ik haar haar in een simpele staart ipv een invlecht ofzo. Zij kijkt nog even tv terwijl ik haar en mijn tanden poets en ik haar tas inpak en rond 7.45u zitten we in de auto richting gastouder.

Mijn man komt op die dag rond 7.20u zijn bed uit en is om 7.30u het huis uit. Die bemoeit zich nooit met het ochtendritueel. Straks als de tweede komt zal hij ook wel moeten ben ik bang...

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nu heb ik schoolgaande kinderen, maar toen ze nog niet naar school gingen, deed ik op mijn vrije dag altijd heerlijk rustig aan.

Vaak nog even met z'n allen in mijn bed televisie kijken, daarna op m'n gemakje iedereen aankleden en naar beneden. Rond 8 uur/half 9 zaten we dan aan het ontbijt. Goh, wat een heerlijke tijd was dat, haha, kan het me al bijna niet meer herinneren.

Nu gaat om half 7 de wekker. Om kwart voor 7 haal ik de kleinste op, die krijgt nog even bv bij mij in bed. Daarna om 7 uur iedereen uit bed trommelen, aankleden en naar beneden. Man smeert brood, ik ruim even op en zet de wasmachine aan.
    Om half 8 zit iedereen als het goed is aan tafel. Kwart voor 8 moet man weg. Om 10 voor 8 ben ik zelf klaar en ruim ik de ontbijtboel op. Dan iedereen haren kammen, wassen, tandenpoetsen en om iets over 8 de deur uit naar het kdv. Twintig over 8 daar weer weg en naar school.
    En om 5 over half 9 ben ik dan eindelijk op weg naar mijn werk, haha.
    Op mijn vrije dag is het schema hetzelfde, behalve dat ik dan niet langs het kdv hoef, dus dat voelt als een hele relaxte ochtend.

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik sta om 7 uur op, verschoon mijn zoontje en geef hen beneden een bord pap terwijl ikzelf een paar crackers eet. Daarna gaan we naar boven waar ik hem was en aankleed. Vervolgens laat ik hem met de deur open in zijn kamertje spelen. Ondertussen was ik mezelf, kleed me aan en smeer wat make up op mijn gezicht. Dan weer naar beneden, tas inpakken en we vertrekken rond 8 uur.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik sta rond 7.10 op. Gelijk alle drie wassen een aankleden.
    Dan lekkere fruitsmoothies maken als ontbijt voor de kinderen en ik zelf een bak koffie. Rond 7.50 gaan we weer naar boven haar doen en tanden poetsen, en rond 8.10 zitten we in de auto richting school.

Alles voor school maak ik de avond er voor al klaar. Dat scheelt me veel in de ochtend, zelfde als kleren etc klaar leggen

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik las de titel zo:

"Hoe ziet jullie ochtendurine eruit?"

:)

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    7u 1e wekker- medicijnen innemen en dochter wakker maken. Die komt dan nog even bij me liggen
    7.30 2e wekker.. uit bed en aankleden. Dochter kleed zich zelf aan en Zl aankleden. als hij eerder wakker word komt hij ook nog even bij mij in bed.
    7.45 beneden, pap maken voor zl, ontbijt voor dl en thee voor mij en dochter :)
    Daarna gaat dl tanden poetsen, en daarna doe ik haar haar.
    8.20 Zl in de kinderwagen en naar school
    Daarna boodschappen doen en hondje uitlaten.
    Daarna stofzuigen en Zl weer naar bed

11. Mamzb

Mamzb Niet meer actief

06:00 opstaan, gauw een rondje boven verdieping
    06:30 was aanzetten die ik de vorige avond al in de trommel heb gedaan.
    Daarna meteen de was vouwen die snachts is gedroogd. (Ik ben
    een ramp met de was, en dit gestructureerd elke ochtend doen
    werkt het beste hier.
    06:45. Wassen en aankleden
    07:00 Kids wakker, wassen en aankleden (kleding ligt avond ervoor al
    Klaar)
    07:15. Samen ontbijten
    07:30. Keuken opruimen
    07:45. Toilet en badkamer globaal een doekje overheen
    08:00 tas inpakken (avond ervoor klaargemaakt)
    08:10 naar school

12. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    06.30 opstaan na 10 x op de snoooze te hebben gedrukt eruit om te douchen

06.45 tot 07.30 uur aankleden, opmaken, haren doen etc. etc

07.30 tot 07.45 ontbijten

07.45 richting werk en rond 08.00 uur werken tot 18.00 uur

Leuke topic! haha nu ga even van de andere lezen

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Als ik moet werken, 7 uur op snel een bak koffie.
    7.15 zoonlief eruit, schone luier en op de bank met een boterham en melk.
    Mama drinkt nog een bak koffie en ik maak me klaar.
    08.00u zoon aankleden.
    Tussen 08.00 en 08.30, verschillend, sowieso luiertas klaarmaken en nog even met zoonlief spelen.
    Soms even stofzuigen, was ophangen/afhalen.
    08.30 de deur uit.

14. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    werkdag:

6:15 op, mezelf aankleden, opmaken, bed opmaken
    6:45 dochter wekken, aankleden. Man smeert brood.
    haren van dochter tijdens het eten.
    7:30 de deur uit, zonder ontbijt

kinderen en wij douchen s avonds)

vrije dag met 2 kids:
    de oudste van 3 slaapt! HOERA tot 8.30 de jongste van 4,5 maand krijgt snachts nog een voeding rond 4:00 en slaapt dan weer verder, ook tot ongeveer 8.00. Alles rustig aan, lekker op de bank ontbijten, rustig douchen etc. 10.00 alles aangekleed, wasje erin etc.

15. mamasenl

mamasenl Actief lid

24 feb 2014
    147
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hier

7:30 opstaan,medicatie innemen,douchen aankleden
    7:40 zoon wakker maken kleed zich zelf aan en dochter wakker maken en aankleden
    7:50-8:10 ontbijt klaar maken kids eten,
    8:15 zoon naar school brengen
    8:30 terug van school evt dochter naar gastouder brengen
    Naar training of huishouden doen of boodschappen

Leg meestal s'avonds al kleren klaar en tas van kids:)

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb geen vaste begin tijden. Die variëren van 08:00 tot 11:30. Als hij 's middags naar de PSZ gaat en ik begin later dan doen we alles op ons gemak 's morgens.
    Onze zoon is vaak tussen 07:00 en 08:00 wakker en op zulke dagen knuffelen we nog even lekker in bed en staan dan rond 09:00 op. Wassen, kleren aan en ontbijten. En dan vertrek ik naar mijn werk en de rest doet mijn man.

Op vroege dagen staan we tussen 06:30 en 07:00 op. Wassen, kleren, ontbijten, eten maken voor zoon op PSZ en voor mezelf op het werk. Soms kan ik hem nog zelf brengen en rij dan direct door. Maar vaak brengt mijn man hem.

Douchen doen we altijd 's avonds. Ik vind dat 's morgens altijd zo'n gehaast, lig liever 10 minuten langer in bed:D

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb geen kinderen, telt het dan mee?

Mijn wekker gaat om 07.00. Dan poets ik mn tanden, kleed me aan, doe mn make up en haren. Daarna smeer ik brood voor de dag, pak mn tas in en klikmn sigaretten. Ik voer alle dieren binnen en buiten en zet een bak koffie to go. Dan trek ik mn schoenen en jas en en om 7.45 stap ik de deur uit.

Het tijdstip maakt eigenlijk niks uit. Als ik smorgens niet douche heb ik 45 minuten nodig. Douche ik wel dan douche ik als eerste en ben ik een half uur langer nodig.

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

6-615 zoontje wordt wakker. Ik neem hem in bed en geef fles.
    630 zoontje aankleden beetje spelen en tutten hem in wipstoel zetten en snel douchen opmaken aankleden
    7.00 zoontje in box en ik ontbijten
    7.15 jasje aan etc en de deur uit
    7.30 KDV
    8.00 uur starten op werk
    (Dit is 3 dagen per week, mijn man is dan al naar werk. Op wo ben ik vrij en gaat het wat chiller met langer spelen. Op vrijdag is m'n man thuis en slaap ik tot 630 uit en kan ik lekker lang zelf tutten ;)

19. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik werk of op donderdag en vrijdagnacht of zaterdag en zondagnacht in de zorg.

Door de weeks ziet mijn schema met 3 kids van 6 jaar, 2 jaar en bijna 10 maanden er zo uit:

600 worden de twee oudste wakker. Die laat ik liggen tot 630.
    630 mogen de twee oudste eruit. Die was ik en oudste kleed zich aan en de middelste kleed ik aan.

Dan geef ik de 2 mannen alvast hun ontbijt en ga dochtertje wassen en aankleden. Die krijgt dan ook haar ontbijt.

Na het ontbijt is het tanden poetsen, gezichten opnieuw wassen, haren in de gel, tassen pakken en zorgen dat ik zelf in de make up kom.

800 gaan we de deur uit, de oudste moet naar school, de middelste gaat 3 ochtenden naar de psz.

Eerst brengen we de oudste weg, op de psz ochtenden dan de middelste. Altijd vanuit school gaan we boodschappen doen omdat de winkel naast de school is.

Om 900 ongeveer komen we thuis. Dan ga ik even als een wervelwind door de benedenverdieping heen.

Dochtertje en zoontje als hij niet op psz is, spelen in huis.

ROnd 945 geef ik kinderen fruit. Dan gaat dochtertje even slapen om 10.00, zo n driekwartier.

Als dochtertje slaapt dan speel ik met de middelste als hij niet op peuters is, lees ik voor, kleien samen of bouwen met duplo. Als hij op de psz is, dan doe ik wat wasjes, zet het avondeten alvast klaar, en ik drink op mijn gemak koffie.

Dan rond 1100 maak ik de lunch voor alle drie de kinderen klaar.

Ga kids rond 1120 aankleden en in de kinderwagen en op de loopfiets zetten. Dan vertrekken we 1130 naar school die is om 1145 uit.

Vanuit school zijn we rond 1200 thuis, lunch staat dus al klaar en ga die jongste haar eten geven.

Half een is het luiers van de twee jongste verschonen en hup op de fiets rond 1245, snel weer naar school met de oudste.

Ben om 1300 weer thuis dan gaan de twee jongsten naar bed. De middelste slaat regelmatig de middagtukjes al over. Maar die mag dan filmpjes kijken met speen en knuffel. Even relaxen.

Om 1440 haal ik ze uit bed en kleed ze weer aan hup in kinderwagen en loopfiets en richting school.

Smiddags spelen de oudste twee in de tuin met of zonder vriendjes. Of oudste is bij vriendje gaan spelen. Dan speelt de middelste in huis als de jongste rond 1630 haar warme hap eet.

1700 ongeveer gaan ze om de beurt douchen, papa komt rond 1800 thuis, dus na het douchen ga ik koken voor derest en krijgt jongste om 1730 een fles.

Om 1800 is de jongste ingestort en moet echt naar bed.

Dan eten met derest en nog even spelen met papa, zij gaan tegen 1900 slapen.

Daarna ga ik aan de was beginnen, strijk wat weg, vouw wat op.

Ik zet de tassen al klaar van de kinderen svaonds als ze liggen en ik leg ook altijd de kleding van de kinderen en mezelf alvast klaar voor de andere ochtend.

Dit zijn echt wel de grove lijnen zoals mijn vrije dagen lopen.

ALs ik gewerkt heb kom ik rond 830 thuis, brengt man (die is vrij op vrijdag) kids naar school en psz en ik kleed jongste aan en geef haar de fles.

Dan kan ik slapen van ongeveer 900 tot 1400.

20. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    #40 mapepejo, 26 apr 2015
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
    op mijn werkdagen (2x per week):
    kids tussen 5.30 en 6.30 al wakker maar nog op hun kamer
    -6.30 opstaan. Man kleedt zich aan, haalt oudste uit bed en kleedt hem aan (2.7jaar). Ik kleed me nog niet aan maar haal jongste uit bed(13mnd) kleed hem aan. Beide kids met papa naar beneden. Papa maakt brood voor kids en hem.
    -6.40 kids eten. Man maakt brood voor zn werk (ik de avond ervoor al gedaan) en helpt kids met eten, eet zelf ook mee.
    -6.45 oudste klaar met eten, gaat spelen
    -6.50 ik klaar en beneden ook mee eten met jongste (en papa)
    -7.00 jongste klaar met eten (eet heel langzaam) en gaat spelen. Wij mail checken werk en spullen van kids in auto's zetten, nog een was aanzetten, aanrecht opruimen etc.
    -7.20 iedereen de deur uit!

Op mijn niet werkdagen:
    -6.30 kids naar beneden, ik brood maken en samen eten.
    Klaar met eten = spelen
    -7.00 Ik aankleden, make-up etc. Man is bij de kids (checkt mail, maakt brood voor het werk etc.)
    -7.10 ik de kids om de beurt aankleden.
    -7.20 samen papa uitzwaaien. Ik begin met was/vaatwasser/aanrecht etc.
    -8.30 jongste slaapt een uurtje, ik dan met oudste verven, kleien o.i.d.
    -9.30 samen fruit eten
    -10.00 wandelen/fietsen/speeltuintje/ boodschap doen etc.
    -12.00 samen brood eten
    -12.30 kids allebei slapen

Deel Deze Pagina