Hoi! Ik moet 10 jan. weer beginnen met werken.Dus ben al druk aan het overdenken hoe dat we dat in godsnaam allemaal op tijd gaan doen ermee haha! Werk dadelijk 5dgn in de week, van 08 tot 13u. Mijn zoontje is dan een half jaar..gaat 4 dgn naar goede kennis (ma-do)en 1 dag naar schoonouders (vr). Als hij naar de oppas gaat moet ik hem brengen/halen. Ze wonen 10 min. van mijn werk af, en ik woon een half uurtje van hun af. Nu heb ik dan om 05u al de wekker staan, mijn man lachte me uit zo vroeg..maar zo gek is het toch niet? Zo gaat de ochtendspits er dan uit zien: 8u beginnen. Wil dan rond 07.50 op mijn werk zijn..zodat ik om 8u ook echt kan beginnen..daar zijn ze altijd best streng mee. Om 06.50 moet ik vertrekken van huis..(ong. half uurtje rijden naar de oppas) Om 07.20 wil ik daar dus zijn..dat is weer ong. 10 min. van mijn werk. Dan heb ik dus nog 20 minuutjes.. hoef ik niet zo gehaast mijn zoontje af te gooien en meteen weg te gaan,maar kan ik nog een kopje thee doen ofzo..heb je wat speling.(of dat ook zo relaxed gaat iedere dag maar dat is het plan!) Dus om 06.00 zoontje eten geven en aankleden (komt nu tussen 6 en 7 voor de eerste voeding)..dan is het zó 06:50! Zelf moet ik dan om 06.00 dus al helemaal klaar zijn...gedouched etc. daar heb ik wel een uurtje voor nodig dus gaat de wekker dan om 05! gaap! Maar goed, als ik rond 22u naar bed ga dan heb ik toch 7uren slaap,hopelijk is dat voldoende. En op vrijdags gaat hij dus met mijn man mee naar zijn moeder want daar komt hij op weg naar zijn werk langs, op vrijdag mag ik 'uitslapen' want dat is dan allemaal mijn hubbie's probleem (hopelijk...haha) Dus dan is 5u toch niet zo gek? Hoe ziet het er bij jullie uit...en hoe laat gaan jullie dan naar bed?
Nou ik heb respect voor jouw ochtendspits hoor! Mijn spits is niet te vergelijken omdat ik aan huis werk, om 9 uur begin en de oppas is in de straat. Maar ik sta op half 7 op, dan heb ik een half uur voor mezelf (over het algemeen gezien) 7 uur Lynn uit bed, rustig aan wassen aankleden half 8 eten 8 uur met de honden en lynn erop uit 8.45 terug en honden eten geven, lynn wegbrengen en aan het werk.
Hihi...ja ik weet ook nog niet of deze spits niet uitmondt in een dikke file bij afslag: dromenland/poepluier/spuug op trui/wil nog even blijven liggen/autoruiten krabben/rode stoplichten/wil niet eten/help autosleutels zoek/waar is mijn tas/etc. etc. etc. hoor!! Vandaar eens even peilen hoe het bij anderen eruit ziet..maar bij jullie dus redelijk relaxed..fijn hoor! Enne, Patroesjka...wil er ook niet over nadenken, maar zal nu toch moeten...nog 3 weekjes!! Help! Ik zie een 'verse' tweeling (profi!)..en nog een kindje dat worden inderdaad ook leuke ochtendspitsen Succes alvast..maar ik denk dat je nog wel een tijdje hebt he..
Ik begin om 7:30 te werken. Mijn wekker gaat om 6:15, dan ga ik douchen etc en als ik een beetje snel ben ga ik dan ook eten. Hoe dan ook, om 6:50 gaat L. haar bed uit, lap door het gezicht en aankleden. Dan beneden pap en een boterham. terwijl zij eet doe ik haar haar en schoenen en eet ik een boterham. Om 7:20 gaan we weg. Mijn opvang is echt super dichtbij, ik lever L. af, heel snel weer weg en dan ben ik vlak daarna op mijn werk, want ik heb nu een klus dicht bij huis. Maar als ik verder weg gedetacheerd ben ziet het schema er hetzelfde uit, kom ik alleen later op mijn werk. We gaan zo tegen 22h naar bed, anders trek ik het niet. Dit schema heb ik al vanaf dat L. 5 mnd was en naar het KDV ging. Een tip> doe een keer of 2 een 'testrun' voordat je moet gaan werken. Merk je gelijk wat meer en minder tijd kost, en ben je de eerste dagen niet zo gestressed als je naar je werk moet.
Oh, en ik heb het eerste jaar gewoon L. 's ochtends gevoerd met een kookschort over mijn kleren, ben je ook beschermd tegen kotsincidenten
ik moet ook in januari weer beginnen. Mijn zoontje is dan 4 en een halve maand. Ik werk dan 2 dagen voorlopig. Zit ook een beetje te denken hoe ik dat ga doen. Plan is: 6.00 eruit en klaarmaken (wil de avond ervoor douchen, scheelt weer) 6.45 mijn ventje eruit halen, aankleden enz.. en gelijk weg...(7.00) fles dan om 7.30 bij oppas. Als hij dat niet redt (die fles pas bij de oppas) dan geeft mijn vriend hem om 6.30 de helft van de fles en gaan we ook om 7.00 weg. Ga wel even proefdraaien een dezer dagen
Ja, dat proefdraaien is een goed plan! Es kijken inderdaad misschien zijn er wel dingen die juist meer of minder tijd kosten dan ik in gedachten heb..
Ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor. In je hoofd is het allemaal heel druk. Je man is toch ook gewoon thuis? Als mijn man en ik samen de deur uitgaan dan pakken we het ook samen aan en dat scheelt heel veel. Laatst had hij een project ver weg en toen moest ik alles alleen doen...pffff... Ja, dan heb je een lange ochtend..haha.. Je kan toch de wekker zetten om 5.30 - 5.45. Ga je zelf douchen, aankleden. Als je bv geeft kan je daarna voeden en anders kan je man ook het flesje geven aan je zoon. Daarna kleed je je zoontje aan en ondertussen maakt je man het ontbijt + lunch klaar. Samen ontbijten. Spullen voor je werk inpakken. (Tas voor je zoontje kan je s' avonds klaarmaken) en daarna de deur uit. Klinkt ontspannen toch ? Het is heel herkenbaar hoor! Bij mijn oudste schoot ik ook helemaal in de stress, terwijl het achteraf erg meevalt. Vooral als je het samen doet, dan ben je zo de deur uit!
Leuke vraag! Ik vroeg me dat namelijk ook af toe ik zwanger was van mn 2e.. Maar eigenlijk loopt hier alles prima en wonderbaarlijk rustig 'sochtends! Maar ja, mn kleine meissie slaapt dan ook nog lekker veel. 05.30 uur --> opstaan, mezelf wassen/aankleden/makeup/haren 05.50 uur--> Dochter wakker maken, voeden, wassen aankleden en terug in bedje leggen. 06.10 uur--> zoon van 3 wakker maken, ff knuffelen in bed, kleren uitzoeken en samen wassen en kleren aan. Dan naar beneden, mag hij televisie kijken en eet hij een broodje... in alle rust. ondertussen eet ik ook wat en maak ik de tasjes klaar en schrijf ik het boekje voor het kdv. 07.05--> dochter uit bedje halen, in de maxicosi, zoon jas aan, schoenen aan en vertrekken. 07.10--> zitten we standaart in de auto, altijd eigenlijk optijd, omdat er genoeg tijd is voor bijv een poepluier die tussendoor komt. Ik sta liever een uur eerder op zodat we allemaal rustig de dag kunnen beginnen. Dan te laat opstaan en meteen aan het stressen (dan werkt mn zoon ook niet mee!) om 7.45 uur moet ik meestal op mijn werk zijn. Mijn vriend gaat om 05.30 uur de deur al uit, die helpt dus 'sochtends niet mee.
Ik heb elke dag een andere shift dus hangt het er allemaal vanaf hoe ik moet werken. Als ik met de vroege of de dag moet gaan werken, zal mijn vriend het moeten doen. Als ik de late heb of de nacht , kan ik het doen. In ieder geval om 8.30 u moet mijn vriend beginnen werken en hij werkt 2km van thuis (handig!) Denk dat hij om 7u zal opstaan en zijn ding zal doen zodat de kleine een half uur later kan klaargemaakt worden en zijn voeding kan krijgen. om iets na 8 vertrekken naar de crèche (is ook dichtbij) Als ik al weg ben, zal ik t nodige al klaarleggen of klaarzetten om mee te nemen. Zo heb ik het in gedachten
ik ga ook in januari weer beginnen. Gister gingen we om 9:30 wennen op het KDV en het was eigenlijk al rennen om daar op tijd aan te komen En dan te bedenken dat over 2 weken we er om 7u moeten staan!! Maar ik wil het dus alsvolgt gaan doen: De avond vantevoren alles klaarzetten voor KDV, kleren klaarleggen en zelf douchen 6:00 wekker, mama aankleden 6:05 baby billenwas en aankleden 6:20 mama ontbijten 6:30 baby borst 6:50 op pad naar KDV Maar goed, ik ben niet zo van de make-up en heb heel kort haar waar ik even wat wax in mik en dan ben ik klaar
Echt interessant om te lezen hoe julllie het allemaal doen! @Line, zo klinkt het inderdaad heel relaxed! Inderdaad, mijn man is ook thuis, maar.... Dat is zoooo erg géén ochtendmens dus die probeer ik al zo min mogelijk mee te rekenen, alles waar hij dan bij helpt is al extra meegenomen haha!Maar misschien kot hij nog vaak genoeg uit zijn bed gesprongen als ik er paniekerig voor sta te gillen Ik wil ook het liefst extra tijd hebben en rustig de tijd om te ontbijten, liefst inderdaad zelfs samen met mijn man, maar die krijg ik daarvoor echt zijn bed niet uit denk ik : we zullen zien..nog een paar weekjes! Meer ochtendspitsen zijn welkom! Ik vind het super om ze te lezen!
Ik ben ook absoluut geen ochtendmens, maar ik zal nu wel moeten op de dagen dat we werken. Ik vind dat jouw man nu dus ook wel zal moeten . Het went echt. Hier onze ochtendspits: 5:30 vriendlief gaat douchen, ik draai me nog 1 keer om 5:45 ik ga douchen, vriendlief gaat beneden zijn brood en brood voor Eva klaarmaken 6:10 ik ga kolven en drink ondertussen wat, vriendlief is nog even bezig met spullen klaarzetten om mee te nemen of kijkt even televisie of leest wat 6:30 we gaan Eva wakker maken, dan snel naar beneden boterham eten. Ondertussen krijgt ze een schone luier en schone kleren aan, dat doet papa meestal, ik ben dan mijn brood aan het smeren om mee te nemen naar mijn werk (ik eet daar pas, werk op kantoor en moet toch eerst even m'n mail doornemen) 6:45 Lisa wordt wakker, ik haal haar eruit. Beneden krijgt ze haar boterham en melk 7:15 Schoenen en jassen aan, Lisa in de maxicosi en we gaan met 2 auto's naar het kdv, vriendlief neemt Eva mee, ik Lisa. 7:30 we zijn op het kdv, even een snelle overdracht, vriendlief moet wel op tijd op zijn werk zijn en gaat vaak snel weg, mijn werk is wat flexibeler dus ik blijf meestal een paar minuutjes langer.
zo heee! voor mensen die geen ochtendmensen zijn staan jullie wel vroeg op allemaal hier ga ik in januari ook weer beginnen. gelukkig werken wij allebei op <8 km van huis en beginnen we pas om 9.00 of ietsje later. Het ging altijd zo: 7.15 wekker, 7.30 opstaan, zoon aankleden, brood smeren voor hem, hij eet en kijkt tv en ik ga douchen. daarna snel eten en 8.15 gaan we op pad. Of ik breng (met de fiets) of mijn man (met de auto). Afleveren bij kdv ging in 2 min. Maar: nu is er nog een kindje bij! Ik ga om het iets sneller te laten gaan al wat meer klaarzetten 's avonds. Bijvoorbeeld ontbijttafel al dekken en tasjes voor kdv al klaarzetten. dan denk ik om 7.00 op. Zelf snel douchen en aankleden. (7.20) Brood smeren voor mij en zoon. (7.30) Zoon wakker maken en aankleden. aan boterham zetten. (7.40) Dan dochter uit bed, aankleden, voeden, intussen zelf eten. (8.10) en dan zijn er nog 10 min. voor 'calamiteiten' of omdat het allemaal niet zo snel gaat als het moet. dit is wel rush maar dat heb ik dan weer liever dan dat ik om 5.00 op moet. zo ga ik het proberen en als het niet lukt dan een kwartiertje eerder op. haha, of ik smokkel wat op mijn werk met m'n kolfrecht Ik ga wel vroeg naar bed want word 's nachts ook nog wel eens wakker van een van de twee of van allebei. dus na 23.00 is het hier niet gauw en meestal 22.00 ofzo. o, en hier is manlief ook helemaaaal erg 's ochtends. die wordt dus niet meegerekend maar helpt wel als het moet hoor.
Geke, op zich heb je evenveel tijd als wij om alles te doen. Alleen sta je later op doordat je later begint op je werk en ik sta een kwartier eerder op (in verhouding) omdat ik nog moet kolven. Alleen doordat ik rond 7:30 op weg moet naar m'n werk, moet ik zo belachelijk vroeg opstaan . Maar ik ben dan wel om 16:30 al klaar. En tot gisteren was dat nog 15:30 ivm kolfrecht, was de laatste dag.... Lisa is vandaag 9 maanden . Alles klaarzetten van tevoren is inderdaad handig, alleen hier kunnen we niet zoveel klaarzetten. Alleen luiers en kleertjes, boekje voor het kdv schrijven we 's ochtends even in, drinkyoghurt voor Lisa maken we 's ochtends en de potjes komen meestal uit de koelkast. Ondanks dat we niet heel veel tijd hebben om alles te doen, vind ik het vrij relaxed gaan allemaal, we hebben echt onze routine erin gevonden . En de kinderen hebben allebei een half uur om te eten. De tv staat dan trouwens aan (voor Eva) zodat ze een beetje afgeleid is en niet moeilijk gaat doen met aankleden
hoi snoopy! ja, je hebt gelijk, had ook al even zitten rekenen. bij mijn werk maakt het niet veel uit hoe laat ik begin. 9.00 is wel normale tijd, eerder mag ook, iets later ook wel. later thuis idd, ik ga ook wel wat eerder weg tot robin 9 maanden is. kan ik haar iets eerder halen bij kdv. onze oudste eet al op kdv 2x in de week. dat scheelt, die hoeft dan 's avonds niet meer te eten als we thuiskomen en kan zo naar bed ik kan ook de flesjes voor Robin al klaarzetten in de koelkast, kunnen die ook zo mee. even off topic: wat schrijf je zoal in een boekje voor kdv? ik heb dat bij Jo nooit gedaan maar bij dit kdv vroegen ze me er ook om. en om een schema, haha. euh?
Lekker hè die flexibele werkgevers? Bij mijn vriend is het zo dat als hij 1 minuut te laat komt, er een kwartier wordt afgeschreven. Ik werk gewoon iets langer een andere keer. Ik schrijf in het schriftje hoe laat Lisa wakker was, hoeveel en hoe laat ze gegeten/gedronken heeft en als er iets veranderd is qua eten en drinken schrijf ik dat ook even op, maar ik heb op een post-it note voorin altijd het huidige schema staan.
ja, heerlijk is dat die flexibiliteit. ik wordt gelukkig alleen beoordeeld op output en niet op hoe lang ik achter mijn bureau zit. goed, ik zal om de lieve vrede dan maar een poging doen met zo'n schriftje/boekje. ik heb niet echt een schema maar zal ze wat info geven. en dan zien we na verloop van tijd wel hoe het daar gaat allemaal. dankje!
Heb vanochtend een proefochtend gedraaid Om 6.45 ging mijn wekker; kwam er om 7.00 uit (tja, moet nog even wennen aan de tijd.... straks gaat om 6.00 mijn wekker) Maar wilde even kijken of onze kleine nadat hij wakker was gelijk wilde drinken. Normaal krijgt hij 7.30 zijn fles. Heb zijn luier verschoond en hem in de box gelegd. Kon hem om 7.30 zijn fles geven, dus dat is mooi. Dan krijgt hij dus zijn 1e fles bij de oppas om 7.30 en niet al om 6.30, scheelt weer even... Hopelijk houdt hij dit vol