Hoe ziet jullie 'ochtendspits' eruit?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door willet, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn/onze ochtendspits is als volgt:

06.00 opstaan, wassen, aankleden, opmaken, haren doen (douchen doe ik tegenwoordig 's avonds)
    06.45 ontbijten, mijn man komt dan uit bed en wast Ayla en kleedt haar aan
    07.00 Ayla fles
    07.20 ontbijtspullen opruimen, tas pakken etc.
    07.30 Ayla in de mc hijsen, schoenen aan, jas aan
    07.35 in de auto naar gastouder
    07.40/07.45 Ayla afgeven bij gastouder
    07.50/07.55 in de auto naar het werk
    08.30 op het werk

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ TS: Ik vind het trouwens onzin om je man te ontzien. Iedereen heeft een hekel aan vroeg opstaan en al wast hij jullie zoontje maar even en kleed hem aan dan heb jij net even 15 min de tijd om rustig te ontbijten. Doen wij ook en ik vind het ideaal. Mijn man heeft ook moeite met vroeg opstaan, maar daar heb ik helaas voor hem echt geen boodschap aan. Ayla is net zoveel zijn dochter als de mijne, dus mag hij ook best wat doen 's morgens.

3. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Heb je eigenlijk wel gelijk in hoor..
    We zullen inderdaad nog wel eens zien of deze mama dat allemaal alleen gaat doen of toch die kerel zijn bed uittrommelt!Het is inderdaad ook zijn zoontje :)
    Bovendien als hij op vrijdag alles moet doen zal ik ook wel meehelpen.
    Fijn dat sommigen van jullie zo flexibel zijn met de werktijden..ik moét dus echt om 8u op mijn werkplek staan..
    Ik las ook al douchen de avond van tevoren..dat ga ik er ook ingooien! En alles klaarzetten natuurlijk..scheelt alweer een half uurtje, kan de wekker om half 6! Dat klinkt alweer ietsje beter ;)
    De week na oud en nieuw ga ik proefdraaien..

Nog meer tips/snelheidstrucs?
    Alle ervering is welkom :)

4. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik weet nog niet hoe het er straks met twee kindjes uitziet, maar zo ging het bij ons toen we nog met zn drietjes waren;

06.30; Opstaan, ik ga douchen
    06.31; Manlief maakt brinta voor onze dochter
    06.40; Ik ben klaar met douchen en ga onze dochter (die ondertussen haar brinta voor de tv heeft opgegeten <- mja, tv is echt ff nodig hier 's morgens) aankleden, man gaat douchen
    06.55; dochter is aangekleed, man is klaar met douchen en kleed zich aan
    07.00; man en dochter gaan naar beneden, ik doe mijn haren / make-up
    07.10; ik kom beneden en krijg koffie die man gemaakt heeft
    07.20; we doen onze jassen en schoenen aan
    07.30; we gaan de deur uit
    07.40; We zetten onze dochter af bij het kdv
    07.55; Ik zet mijn man af op zijn werk
    08.00-08.25; Ik kom op mijn werk aan.

We hebben hier wel even over gedaan hoor, we zijn nu heel snel, in het begin (toen ze nog wat jonger was dus), ging het allemaal veel langzamer, toen moesten we haar natuurlijk ook nog een fles geven enzo :).

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Het lijkt nog zo ver weg, maar begin februari moet ik ook weer beginnen... ben benieuwd hoe het nu gaat met 2 kindjes... en ik moet het wel alleen doen, want manlief is chauffeur en hele week van huis.. Ik ga dan 3 dagen werken. De ochtendspits zelf zie ik niet zo heel erg tegenop, meer hoe het gaat met het afzetten op kdv en bso.... eigenlijk moeten ze allebei daar om half acht zijn en dan moet ik nog haasten om 8 uur te halen om op mijn werk te zijn.... Ach, we zien het wel. Dan werk ik 's avonds maar tien minuten langer...

Wel leuk om te zien hoe iedereen het doet 's ochtends.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou die 20 minuten kopje thee bij de oppas eraf halen;)

Ik ben zelf gastouder maar zit echt niet te wachten dat al die ouders om 7 uur smorgens bij mij aan de thee zitten:D:D

Bij het ophalen geen probleem, mogen ze gerust thee koffie drinken maar niet zo sochtends vroeg.

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,hier is onze ochtend spits.
    Ik douche me altijd s'middags als ik van mijn werk kom,werk in bakkerij,en sávonds nog snel even afspoelen voor het slapen gaan.
    6.15 opstaan,aankleden en haren vastbinden.
    daarna brood smeren en honden uitlaten + eten geven.
    6.50 kleine man uit bed halen en flesje geven,tussendoor eet ik tegelijk met hem mijn gesmeerde boterham.
    7.15 kleine man opfrissen en aankleden.
    7.30 ga ik naar werk,en mijn vriend brengt hem om 8.00 naar mijn ouders.
    op woensdag en vrijdag moet ik eerder werken,dus dan doet mijn vriend hem aankleden en wassen.
    Ga meestal om 23.00 naar bed,sietse krijgt nog een laatste fles.
    Op donderdag geeft mijn vriend die,want dan slaap ik eerder omdat ik de vrijdag ochtend om 05.00 moet beginnen.

Dit zal dadelijk wel veranderen want dan eet hij s'morgens een bammetje of papje tegelijk met ons,gezellig samen aan tafel.
    Sta dan liever eerder op dan dat ik loop te haasten.

8. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    hihi kan ik me voorstellen, maar mijn zoontje is de enige daar..en heeft dus ook maar 1 ouder om theetje mee te drinken hihi!ze vindt dat juist heel gezellig zei ze al..
    bovendien is dat weer een tijdbuffertje voor als er iets mis gaat..:)

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    hier ziet het er op een werkdag zo uit:

6.30 ga ik eruit en kleed mezelf aan en maak me op enzo
    dan haal ik Sem uit bed en kleed hem aan.
    7.00 gaan we naar beneden en zet ik koffie en maak ik ontbijt voor Sem
    7.30 richting kdv en dan door naar mijn werk, ik moet om half negen beginnen.

heb dus een uur de tijd om mezelf en Sem gereed te maken!

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Respect voor jullie hoor!!!

Ben heel verwend want heb m'n moeder als oppas bij ons in huis. Hoef dus alleen maar voor mezelf te zorgen als ik ga werken. Kids lekker in pyama(soms slapen ze zelfs nog als ik ga) en oma eet met ze en kleed ze aan.

11. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    mazzelaar! maar wel goed geregeld hoor!:)

12. gaaap! bij mij wordt het ook zoiets:
    5 uur wekker
    aankleden en wassen
    1e wakker maken en voeden
    6 uur 2e wakker maken en brood smeren en spullen pakken
    6.45 de deur uit
    gelukkig gaan mijn kids mee naar mijn werk (kdv) dus hoef ik ze niet echt weg te brengen

xxxxxxxxxxxx

13. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier geen ochtendspits hihihi beide niet gelukkig.
    Mijn man en ik wisselen elkaar af, dus de ene week heeft de een vroege en de ander late dienst.

Ik begin als ik s´ochtends werk om 8 uur.

07:00 wekker gaat de wekker dan wassen,aankleden en koffie.
    07:30 de deur uit op naar de bushalte
    08:00 op het werk

De meiden en manlief kunnen gelukkig lekker blijven liggen.Zij staan meestal rond 08 uur ,zij gaan dan om 09uur de deur uit om de oudste naar de creche te brengen.

14. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    toen ik nog geen kinderen had stond ik 7 uur op en ging om 8 uur de deur uit. gedouched en gegeten.

Nu sta ik half 7 op en ga om half 8 de deur uit. gedouched en gegeten. kids hebben dan gegeten en zijn aangekleed.

dus moet zeggen dat het qua tijd niet meer is geworden. wel wat eerder vertrekken

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wisselt het omdat ik in de kraamzorg werk en op wisselende plaatsen en niet altijd dezelfde tijd begin.
    Maar meestal gaat het zo:

6.00 opstaan en douchen.
    6.30 brood smeren/tas inpakken
    6.45 kolven + ontbijten
    7.15 dochter uit bed, aankleden
    7.40 naar de oppas
    7.45 bij de oppas
    8.00 weer in de auto

Ik sta ook wel eens een kwartiertje later op en moet wel eens wat vroeger weg. Maar ik hou er van om 's morgens een beetje rustig aan te kunnen doen en sta ook wel een tijdje onder de douche. Hier nog steeds gebroken nachten dus weinig slaap als ik werk.
    Hier gaan we 21.30/22.00u op bed, dochter wordt vaak rond 22u wakker en ik probeer dan al boven te zijn. Meestal mag ik 's nachts ook nog 2x m'n bed uit. Hier meestal maar 5 uurtjes slaap dan per nacht. Na 8 dagen ben ik dan ook echt gesloopt.

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb er hier 2, van bijna 2 en 4 jaar, maar geef nog wel bv aan de jongste, dus misschien toch wat vergelijkbaar. Toen de oudste nog niet naar school ging, was het zo:
    6.45: ik sta op, kleed me aan, was me etc. en haal jongste uit bed voor borstvoeding,
    7.00 man staat op en kleedt zich aan, wassen etc.
    7.15 man maakt oudste wakker en kleedt hem aan en neemt hem vast mee naar beneden. Ik kleed de jongste aan en breng hem naar beneden voor de rest van zijn ontbijt, ga zelf weer naar boven voor bedden opmaken enzo
    7.25 ik weer beneden en snel eten, man gaat om 7.40 naar zijn werk
    7.45 kinderen wassen en tandenpoetsen (alle spullen hiervoor staan in de keuken zodat ik niet weer met ze naar boven hoef), jassen en schoenen aan, tassen meepakken en naar de auto
    8.05 aankomst bij kdv, kinderen afleveren even kletsen en snel weer weg
    8.35 op mijn werk (altijd net iets te laat, maar eerder opstaan hielp niet, dus dan maar iets langer doorgaan 's middags)

Nu gaat de oudste naar school, dus ben ik standaard veel te laat op mijn werk, maar daardoor hoeven we 's ochtends minder te haasten. We staan nu zelfs later op dan eerst.
    Ik zet de tassen altijd de avond van te voren vast klaar en probeer ook vast kleren klaar te leggen enzo, zodat ik daar niet meer over na hoef te denken 's ochtends. Het enige dat ik mis is een beetje rustig ontbijten, toen we nog maar 1 kind hadden dat geen bv meer kreeg, stond ik ongeveer even laat op en dan ging ik gelijk in mijn eentje ontbijten met de krant erbij. Even rustig op gang komen. Dat zit er nu helaas niet meer in en dat vind ik wel eens jammer, maar het is het me niet waarde om om kwart over 6 voor op te staan.

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    nou, na 2,5 week werken in ons nieuwe ritme misschien wel leuk om nog even ervaring te delen. het valt me erg mee. ik ben niet eens heel veel meer tijd kwijt. het enige wat even aanpoten is is om alle spullen + kinderen op de fiets /in de auto te krijgen :)

ik heb dan standaard 4 tassen (eigen werktas, kolftas, ieder kind een tas) en 2 kinderen om te sturen/ tillen ;)

het opstaan en ontbijten en douchen en alles gaat prima. steeds in een andere volgorde afhankelijk van wanneer welk kind wakker wordt. geen strak schema dus. Ik sta nu 7.00 op en ga dan als ik kinderen weg moet brengen om 8.15 weg en als mijn man brengt om 8.30. Als de kinderen thuis blijven bij papa sta ik om 7.30 op en vertrek om 8.30. Meestal staan de kids dan wel op en voed ik de jongste maar ik kleed ze niet aan, leg ze bij papa in bed :)

18. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    goh ja de ochtendspits

ik ga voorlopig opnieuw naar school en vriendlief werkt met shiften, de ene week de vroegen en de andere week de late.

Als ik naar school moet en hij de vroege heeft;

vriendlief doet niks, kan ook niet want hij moet om 5.30 u beginnen werken

ik sta op om 5 u, douch, eet iets, en zorg dat ik helemaal klaar ben om 6 u, dan maak ik mijn zoontje wakker, kleed hem aan, geef hem een boterham, vul zijn boekje in en om 06.45 u ten laatste voer ik hem op de fiets naar mijn schoonouders (5 min ver).
    Zij voeren hem dan naar de creche (ligt bij schoonma haar werk)
    ik vlug weer naar huis, fiets in de gang en dan hup naar het station waar mijn trein vertrekt om kwart na zeven.
    sAVONDS GAAT mijn vriend om de kleine in de creche.

als mijn vriend de laten heeft kan ik langer blijven liggen en maak ik mijn zoon enkel wakker voor een flesje en laat hem dan verder slapen. Ik ga dan naar school en vriendlief kleed hem dan aan en brengt hem rechtstreeks naar de creche; schoonpuders gaan hem halen en zetten hem dan thuis af.

DE VRAAG is enkel; als iok opnieuw begin te werken zal ik ook erg onregelmatige uren hebben, dus weet nog niet hoe dat zal lopen, ik denk erover om bvb een vaste dagdienst te doen of een vaste nachtdienst, of gewoon part time te gaan werken (ben verzorgende, studeer voor verpleegster)

19. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik begin meestal om 8 uur op t werk en zit om half 8 op de fiets. Onze spits:
    6 uur opstaan, douchen & aankleden,
    6.30 hond uitlaten
    6.45 oudste uit bed, wassen & aankleden
    7.00 jongste uit bed, aankleden (doet mijn man meestal)
    7.00 op het gemakje ontbijten & flesje voor de jongste
    7.30 naar het werk / kdv

De oudste heeft een behoorlijk ochtendhumeur, dus dat is best pittig na een slecht nachtje....

Dan halen we ze rond 17 u weer op:
    18 uur eten
    18.30 jongste een flesje,
    19.00 in bad / naar bed

Ik kook altijd voor een paar dagen als ik moet werken, of heb wat om op te warmen (kliekjes), zodat er in elk geval gezond gegeten wordt, maar toch snel klaar! Mijn ervaring is nl. dat onze oudste nogal moe is van het kdv en dan kan ik even tijd aan haar besteden ipv aan het eten.

20. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ben nu ook 2 weken aan het werk geweest.
    Even een update!
    Het ziet er nu als volgt uit:
    05.30 opstaan, aankleden,mezelf opmaken,verzorgen.
    06.00 kleine uit bed halen en de fles geven.
    06:15 hem aankleden
    06.30 kleine even in de box, zelf ontbijten,crackertje,kopje thee...nog even lekker knuffelen
    07.00 de auto in..
    07.20 bij de oppas, kopje koffie en nog wat kletsen.
    07.40 naar werk!

Al met al heel relaxed, en genoeg tijdbuffers hihi.
    De 3e dag werken had ik me verslapen, en werd mijn zoontje om 06.15 zelf wakker, toen zat ik toch op tijd in de auto! Maar een heeel stuk minder relaxed natuurlijk ;) Pfff hopelijk gebeurt me dat nooit meer :S

Anderen die alweer aan het werk zijn en hoe ziet het er nu uit bij jullie?

Deel Deze Pagina