Ps. Manlief slaapt door dit alles heen :S Op vrijdag is het wel zijn beurt maar dan moet ik ook om 06u eruit omdat hij het allemaal niet gered krijgt haha als mama er toch ook niet is om te helpen. Hij heeft dan wel eens door dat het allemaal niet vanzelf gaat, he he!
Leuk om alle ochtendspitsen te lezen, de mijne is ook zonder man omdat hij om 6.30 uur de deur uit gaat: Het liefst is dit mijn schema 6.15 douchen / fohnen (blegh)/aankleden /opmaken 7.00 Boaz wakker / aankleden / ontbijten 7.45 naar kdv Maar vaak wordt Boaz eerder wakker en dan vindt ie t niets om in bed te blijven wachten en gaat dan huilen. Dat vind ik weer heel vervelend dus probeer dan eerst meteen flesje om 6 uur en dan hoop ik dat ie weer gaat slapen...En eigenlijk moet ik eerder weg, dus eerder opstaan... Ik ben ook heel benieuwd naar jullie avondspits... Mijn man haalt Boaz altijd op, ik ben pas tegen 19 uur thuis en dan gaat hij alweer bijna naar bed. Hoe doen jullie dat met ophalen/ koken/ in bad enzo?
Mijn ochtendspits valt gelukkig mee haha. Vanochtend om 6 uur opgestaan, aankleden, eten, hond uitlaten, flesje klaar maken en om half 7 Jayden wakker gemaakt om te eten, daarna om 7 uur naar de oppas gebracht en daar sliep hij tot half 10 zei ze. dus dat is lekker. Straks om 4 uur ben ik klaar en kan ik naar huis, dan eerst de hond uit laten voor ik Jayden ga ophalen. Ze woont 5 huizen verder haha heerlijk. Op woensdag en donderdag gaat hij naar een gastouder en die woont 5 minuutjes van me vandaan. Savonds zet ik alles al klaar voor de volgende dag, dan scheelt het gelukkig ook weer.
Ik zet de wekker om 6 uur, Simone krijgt de borst en manlief gaat douchen. Om half 7 is hij klaar met douchen en gaat hij Simone aankleden en dan ga ik douchen, ontbijten, cavia's eten geven, konijnen eten geven, boterhammen smeren, tas inpakken. Simone ligt dan in de box tot papa ook gegeten heeft en dan gaan we om half 8 de deur uit. Ik ben dan als ik geluk heb om half 9 op mijn werk, mijn man heeft Simone dan naar de gastouder gebracht. Ik ga om 4 uur weg (kolfrecht) om iets na 5en Simone weer te halen en dan zijn we om half 6 thuis. We spelen nog even met Simone, koken en eten en dan rond 7en stort Simone in en gaat ze naar bed (met eventueel een flesje, afhankelijk van hoelaat ze gegeten heeft). Om half 11 krijgt ze nog de borst en dan ga ik ook slapen. Met wat geluk slaapt ze door tot 6, soms is het eerder en dan slaapt ze bij ons in bed verder. Als mijn kolfrecht afgelopen is moet het maar anders want ik heb geen zin om pas om 5 uur te spits in te gaan om 1.5 uur later thuis te komen. Geen idee nog hoe we het dan gaan aanpakken....
Ok, hier gaat het als volgt (4 dagen per week): 06.00 Wekker; man uit bed en beneden brood smeren en ontbijtjes maken, ik uit bed en aankleden (+ alles wat daarbij hoort). 06.10 Kind wakker maken (als hij nog niet wakker is, wat zelden gebeurt), aankleden en naar beneden voor ontbijt. 06.35/40 ontbijt kind is op, hij gaat voor de tv met beker thee, ondertussen maken wij ons ontbijt af en gaat man naar boven om te scheren en aan te kleden. Ik verzamel dan alle spulletjes die mee moeten naar werk en KDV en giet tussendoor mijn thee naar binnen en probeer kind zover te krijgen dat hij zichzelf nog een beetje vermaakt (tv is na een minuut of 10 toch niet heel boeiend meer, helaas). 07:15 Schoenen en jassen aan, met z'n allen naar auto & fiets, nog heeeeeeel veel zwaaien over en weer en dan fiets man naar zijn werk en rijd ik met de auto richting KDV. 07.30 stipt stap ik het KDV binnen en lever mijn kleine man af met de nodige info over kwaaltjes en humeurtjes en na 5-10 minuten zit ik weer in de auto richting werk waar ik om 8 uur stipt aankom (tenzij het gesneeuwd heeft, hahaha)
6.30 opstaan en douchen 7.00 zelf ontbijten en lunchpakketje maken 7.30 dochtertje wakker maken als ze zelf nog niet wakker is geworden, en voeden/verschonen 7.50 dochtertje inpakken, in maxi cosi zetten 7.55 voedingflesjes + lege flesjes in koeltasje doen, kolfonderdeeltjes inpakken 8.00 lopen naar KDV 8.20 van KDV lopen naar bushalte 8.32 of 8.42 bus pakken 9.00 aankomst op werk 17.00 vertrekken van werk 17.30 dochtertje van KDV ophalen Meestal lig ik tussen 21.00 en 22.30 in bed. Edit: dit doe ik 5x per week, en alleen. Vriendlief moet een uur eerder uit z'n bed
Om de week moet mijn man heel vroeg weg en dan doe ik de ochtenden zelf. 2 ochtenden in de week gaan ze naar kdv en ik begin om 08.30uur met werken en dan gaat het zo: - 06.00 opstaan, zelf aankleden, opmaken spullen inpakken; - 06.15 kind 1 wakker maken, klein flesje melk in bed geven, dan aankleden; - 06.40 kind 2 wakker maken, mee naar beneden en aankleden. - 07.00 beide kinderen in de stoel en een boterham geven. - kind 3 wakker maken en een papfles geven, daarna aankleden - giga-zooi in de woonkamer heel snel opruimen - 07.45 zitten we in de auto en kunnen we weg. Tijde voor zelf eten, koffie of dat soort dingen heb ik niet, dat doe ik maar op mijn werk. Douchen doen we allemaal 's avonds. Alle kleren liggen 's ochtends al klaar in de woonkamer. Zo verloopt het als alle kinderen perfect meewerken. maar vaak worden ze alle drie tegelijk wakker, willen meteen eten, zijn jengelig, gaan allemaal poepen als we al in de jassen staan, vergeet ik de helft mee te nemen enz, en dan ben ik een half uurtje later op kdv, en is het spits.
Hahaha! Ik kan me voorstellen dat het met 3 van die ukken maar zelden gaat zoals je beschrijft... Ik heb er maar 1 en dan gaat het al met veel moeite
Op dinsdag en vrijdag: 06:00u (de wekker gaat, maar 9 v/d 10 x zijn we al beneden) 06:05u Milan en ik eten brood, Isabelle drinkt ondertussen bij mij 06:20u Isabelle, Milan en ik gaan douchen 06:30u Milan spelen, ik ga Isabelle aankleden/verschonen. 06:40u Isabelle spelen, ik ga Milan verschonen omkleden 06:50u Ik pak alle spullen bij elkaar (jassen, dassen, de borstvoeding voor Isabelle, schoenen, etc.) 06:55u Milan trekt zijn jas en schoenen aan, ik die van mezelf en die van Isabelle. Ik help Milan nog even met z'n das (en jas/schoenen als 't nodig is). 07:00u toettoet! M'n zusje staat voor de deur om ons op te halen (die werkt op 't kdv). Ik rij nu nog steeds mee daarheen, zodat ik een auto heb om op en neer te rijden als Isabelle de fles weer weigert. Ik werk vanuit huis, dus ik heb zelf geen auto nodig normaal gesproken. Als 't over een tijdje goed gaat gaan Isabelle en Milan gewoon met m'n zusje mee en blijf ik thuis.
Gaat op zich hier goed in de ochtend; alleen wordt onze kleine man ook wakker als ik eruit ga. Wil me dan even opfrissen en eten maar dat hoort hij blijkbaar en dan wordt hij wakker. Hebben jullie dit ook?
Onze ochtendspits valt reuze mee, heb me er ook mega druk om gemaakt maar het loopt allemaal vanzelf. 6 uur opstaan, wassen en aankleden een rustig koffiedrinken. half 7 de meiden wakker maken en aankleden. De kleinste een fles geven en de tas inpakken Half 8 de auto in naar de oppas. De oudste eet daar mee. Dan nog even naar huis mijn boterhammen maken voor het werk en nog wat eten en dan ga ik werken.
Sorry ik moest wel een beetje om je beschrijving lachen, zeker omdat je nu (nog maar) 1 kindje hebt! Hier gaat het als volgt: (ben net zwanger van de 4e). en dit doet mijn man alléén: Kwart over 7 opstaan, meiden wakker maken, naar beneden, een heleboel brood en fruit klaarmaken want de meiden zit op een school met een continuerooster. Terug naar boven, meiden aansporen zichzelf klaar te maken. Jongste uit bed, aankleden, fles pap. Kwart over 8 iedereen klaar en de deur uit, meiden lopen naar school, jongste wordt naar het kdv gebracht (oke, overkant vd straat). Om kwart voor 9 begint met man met werken. Op deze 2 dagen begin ikzelf al om half 8 en maak de ochtendspits dus niet mee. Als ik nog wat tijd over heb sta ik zelf als een gek al die boterhammen te smeren. Straks zal het niet veel anders zijn, misschien wel een half uurtje meer nodig met een babietje. Succes! Je wordt er vanzelf superhandig in hoor.
Dus écht niet he.... Zodra je gaat helpen kom je er NOOIT meer vanaf want dan kunnen ze het ineens niet..pfff kom op zeg sta een beetje op je strepen. Waarom kan jij het wel en hij niet???
Hier sluit ik me wel bij aan hoor. Mijn man is ook wel zo'n type wat dan zegt "Pffff, ik kan écht mijn bed niet uitkomen hoor", of "Pfff, het LUKT niet!". Nou jammer dan, wat ik kan kan hij ook. Gewoon een beetje beter zijn best doen.
IDD!! haha. Nee hoor, mijn man kan hier écht alles wat ik ook kan en sommige dingen misschien wel beter. Wat betreft zorgtaken en huishoudtaken doe hij écht niet onder voor mij. We zijn echt een team, kunnen altijd op elkaar rekenen en vullen elkaar aan. Staan soms zelfs samen te koken omdat de een weer met een van de kids bezig is ofzo...
Hier worden ze ook wel eens wakker als wij bezig zijn met ons klaar te maken. Maar dat is ingecalculeerd, want 1 van ons heeft altijd tijd er 1 uit bed te halen. Als het echt niet lukt kan ik ook prima een half uur later op m'n werk komen. Maar mijn streven is om om 8 uur te beginnen en om 8:15 ben ik altijd op mijn werk, dus dat gaat prima. Gelukkig niet zo'n lastige werkgever
En ik ben écht geen ochtendmens en ik kan op zich heel moeilijk opstaan, maar wat moet, dat moet, klaar! Ik heb er dus wel wat moeite mee (maar doe het wel), mijn vriend springt zo ongeveer altijd vrolijk het bed uit. Maar hij ligt er dan ook vaak op tijd in, ik kan dat niet zo goed.
Mijn ochtendspits: 6.00/6.10: opstaan, douchen, aankleden. 6.40/6.45: kinderen wakker maken en aankleden. 7.00/7.05: ontbijten met z'n drieën. 7.25: schoenen en jassen aan en de deur uit richting kdv. 7.30: aankomst kdv, hele handel naar binnen. 7.40: richting mijn werk, dit is 20 min. rijden. Wij doen de kinderen altijd 's avonds in bad en ik zet 's avonds alles al klaar (kleding, tasjes etc.), ook schrijf ik dan al de schriftjes voor het kdv. Mijn man vertrekt om 5.30, dus ik sta er 's ochtends alleen voor. Ik zou echt gek worden als ik om 5.00 moest opstaan! Als ik jouw verhaal lees, dan zou ik een oppas dichter bij huis zoeken (30 min. rijden vind ik superver) en de tijd die je voor jezelf nodig hebt (1 uur!!!) wat proberen in te korten.
Ik heb nooit last van ochtendspits, mijn man wel Man en ik staan om 05.50 uur op, ik ga me wassen, aankleden en haren doen, man rent naar beneden en trekt even snel wat brood uit de vriezer en gaat daarna naar boven en na mij in de badkamer om zich te wassen en aan te kleden. Hij gaat weer naar beneden en laat de honden uit terwijl ik het eten voor de honden klaar maak en mijn make up ga doen. Als manlief weer thuis is gaan we samen ontbijten en om 6.30uur zit ik in de auto naar mijn werk. Manlief loopt dan naar boven om Tess wakker te maken en aangezien zij altijd even rustig wakker moet worden heeft hij dan tijd om zich te scheren, haren te doen etc. Rond 6.45 uur gaan man en Tess naar beneden waar Tess gaat ontbijten en man de krant leest. Om 07.00 naar boven om Tess te wassen en aan te kleden en om 07.15 zitten zij in de auto.
Mijn ochtendspits: 5:00 = wekker gaat af, ik ga douchen, aankleden. 6:00 = Zoontjes van 1 en twee wakker makken, wassen, aankleden (tussendoor huilt de een om zijn speen en de ander om zijn knuffel die ergens verstopt zit in zijn bed). 6:45 Allebei beneden, de jongste op een kinderstoel en eet pap (die ik ergens tussendoor heb klaargemaakt) en voor mijn oudste zoontje 2 boterhammen met een groot glas melk (boterham vorige avond klaargemaakt). Ik probeer tussen de "mamma, ik wil niet meer" en de "ja wel je moet" ook een boterham te eten en kop koffie om de ochtend door te komen. 7:00 = Alles bij elkaar zoeken, tas inpakken, schoenen aan, jasjes aan, mutsjes op (die gaan een aantal keer onderweg toch weer los) en dan op naar de auto. 7:30 = Aankomst bij mijn moeder (die past 2 dagen op) of aankomst bij de créche (andere twee dagen). 7:45: Ben ik op mijn werk. 8:00: Starten met werken ( ik haat te laat komen dus ik heb altijd spelling van een kwartier mocht er iets tussenkomen). Pappa heeft wisselende diensten, dus als hij kan helpt tussendoor op mijn aanwijzingen Pfff...ik word nu nog moe als ik dit zo opschrijf. Maar ...het maakt alles weer goed als mijn jongste kindje in zijn handje klapt en probeert mee te zingen op de muziek van de auto radio en mijn ouste zoontje zegt dat hij me lief vindt en van me houdt ....