Hoe ziet jullie 'ochtendspits' eruit?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door willet, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

maandag papa is thuis , sta zelf om 630 op en dan douchen (kleding ligt al klaar) daarna brood smeren en rond 715 uur de duur uit, ben dan 740 op kantoor
    woensdag gaat om 620 de wakker douchen en rond 7 uur dochter wakker maken, vestje aan sokjes aan en dan in de auto en naar opa en oma, daar gaat ze douchen en eten, rond 715 uur in de auto naar het werk 740 op kantoor
    donderdag 615 uur de wekker, douchen aankleden (kleding ligt klaar), tassen staan klaar en brood gesmeerd, rond 645 is dochter wakker en anders uiterlijk 655 wakker maken, krijgt ze boterham en een melkfles of thee, uiterlijk 715 uur haar aankleden en om 725 zitten we in de auto naar kdv, zijn daar om 730. overdracht en om 735 zit in de auto en beetje gelijk 8 uur op kantoor

2. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik denk dat je er steeds makkelijker in wordt.
    Wij douchen idd ook savonds, 's ochtends alleen even snel wassen.
    Kleding, spulletjes liggen klaar. De een kleed hem aan, de anders smeert brood. Tijdens zijn broodje eten, smeren wij ons brood, trekken zijn schoenen aan.. Ik ga iets eerder weg en mijn vriend neemt hem mee. Hij wordt ong. kw voor 7 wakker gemaakt en kw over 7 zitten we in de auto. Goede eter gelukkig. ;)
    Het kdv is 5 min. rijden en om half 8 zit mijn vriend weer in de auto. Het is een kwestie van plannen.

3. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ons dagschema:
    6:00 opstaan
    Ik neem even brood uit de vriezer en ga met de honden wandelen
    manlief gaat zich douchen en klaarmaken.
    6:30 ik kruip onder de douche en maak me klaar en manlief geeft de kleine een fles.
    7:00 samen koffie drinken
    7:15 de kleine klaar maken, terwijl één van ons brood klaarmaakt en alles samen pakt.
    7:40 uit de deur
    7:45 ik zet de kleine bij de onthaalmoeder af
    7:50 ben ik op kantoor om te werken.
    Wij hebben de luxe dat we maar 700 m van mijn werk wonen en de onthaalmoeder zich midden op de wandelweg bevindt.

De kleine gaat ´s avonds in bad en hoeft dus enkel een kattewas ´s morgens.
    We hebben ook geprobeerd om ons zelf reeds ´s avonds te douchen zodat we een kwartiertje langer in bed kunnen blijven, maar dat lukt niet om degelijk wakker te worden zonder douche.

4. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze tweelingspits (alleen als we beiden moeten werken, 2 dagen in de week)

Ochtend
    6:20 uur Opstaan en ikzelf douchen, aankleden
    Ontbijtafel is 's avonds al gedekt, koffie staat al onder de knop, manlief haalt brood uit de vriezer, zet koffie aan en maakt de papflessen voor de kindjes al zoveel mogelijk klaar. Gaat daarna journaal kijken
    6:50 uur Samen ontbijten, brood smeren voor mezelf op 't werk en manlief daarna douchen
    7:20 uur Samen kindjes wakker maken, aankleden, papfles (drinken ze lekker bij papa en/of mama op schoot)
    7:45 uur Ikzelf naar mijn werk (ben daar dan om 8:15 uur)
    7:50 Kindjes jassen aan en naar het KDV (papa brengt ze met de auto, is dan om 8:30 uur op zijn werk)

Avond
    17:30 uur Kindjes ophalen van het KDV
    17:50 uur Thuis van het KDV. Even spelen, eten voor de kindjes opwarmen (op maandag en woensdag kook ik extra, zodat de meisjes dat op de KDV-dagen kunnen eten. Ik heb geen zin om dan eerst nog te moeten koken, besteed liever wat tijd aan de meisjes, maar wil ze wel een verse maaltijd geven). Op deze dagen eten we niet samen, omdat papa pas om 18:30 uur thuis is en ze trekken het niet om zo lang te moeten wachten met eten (zeker niet na een dagje KDV)
    18:05 uur Aan tafel!
    18:30 uur Spelen, douchen, pyjama aan (papa is inmiddels ook thuis en helpt mee)
    19:00 uur Nog een klein beetje melk en naar bed

Gaat eigenlijk best wel goed hier inmiddels. Moet er wel bij zeggen dat mijn man en ik heel goed op elkaar ingespeeld zijn en van het begin af aan vrijwel alles samen doen wat betreft de zorg voor de meisjes (als we allebei thuis zijn). Ik zou het eerlijk gezegd ook niet accepteren als hij zou zeggen dat hij niet vroeg op kan staan of het niet voor elkaar krijgt om het af en toe eens alleen te doen... Maar goed, dat is met een tweeling misschien al iets anders (dan doe je vanaf het begin al veel meer samen dan als je maar 1 kindje hebt, denk ik).

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Onze spits begint om 5.30 uur, dan sta ik op, aankleden, haar, make-upje. Om 6 uur haal ik mijn dochter uit bed (die slaapt dan nog als een os en het duurt dus wel even voor ze handelbaar is), dan tiet, ontbijt, brood smeren en om 6.45-6.50 uur in de auto naar de opvang. Als ik daar uiterlijk 7.05-7.10 uur wegrijd, ben ik nét op tijd op mijn werk om om 7.30 uur te beginnen. Ik werk 4 x 9 uur, zodat ik 1 dag samen met mijn meisje heb (ik onderhoud haar alleen).

De avondspits is net zo hysterisch, want dan ben ik meestal rond 17.30 uur op het KDV, dus tussen 17.45 en 18.00 uur thuis. dan eten koken, tussen 18.30 en 18.45 uur aan tafel, nog even de boel laten zakken, 19.15-19.45 uur melk, naar boven, poedelen of badderen en naar bed. Dan ligt ze meestal rond 20.00 uur en dan begint mijn avond van de vaat opruimen (want die staat er dan nog), stofzuigen, wasjes vouwen enzovoort. En natuurlijk probeer ik nog even wat tijd voor mezelf te vinden. Het wordt dus vaak erg laat en dat terwijl ik er weer vroeg uit moet. Ben dus ook vaak héél erg moe. Mja..het is niet anders.

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben op maandag, dinsdag en woensdag ochtendspits, op donderdag werk ik ook maar is mn man vrij. Op creche/oma dagen gaat het als volgt:
    07:00 worden we allemaal wakker, ik zet dochterlief voor de tv met een boterham (niet echt pedagogisch verantwoord, I know... De rest van de maaltijden eet ze netjes aan tafel). Tegelijk maak ik me op, stijl mn haar en kleed me aan, en mn man springt onder de douche en kleed zich aan. Ik douche altijd de avond ervoor, scheelt echt.
    Om half 8 zijn we klaar, rommelen we wat en kwart voor 8 spring ik in de auto, moet 8 uur beginnen. Mijn man kleed haar dan aan en vertrekt om half 9 naar de creche. Eigenlijk werkt dit hartstikke goed.
    Ik zag er ook enorm tegenop, maar het gaat echt vanzelf.

7. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    En is het gelukt met de ochtendspits ts?

8. natjes

natjes Niet meer actief

Wat staan sommigen vroeg op :$

6.45/7.00, kind is dan wakker. Leg ik in ons bed met Zappelin aan. Ik spring onder douche, maak me op en kleed me aan (5 a 10 min). Dan jongen uit bed halen, aankleden en naar beneden. Kat eten, cavia's eten, brood smeren voor naar werk en dan jassen aan en naar de auto.
    7.30 in de auto
    8.00 bij opa en oma met z'n alleen een boterham eten
    8.25 spurt ik naar de auto om 8.30 op werk te verschijnen :D

Dit alles doe ik alleen omdat man halverwege de nacht al weggaat naar werk.

9. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hier op dagen dat we beide werken:
    6 uur opstaan en douchen
    daarna dochter uit bed halen, aankleden en fles geven
    half 7 zoon uit bed halen, aankleden en samen beneden ontbijten.
    7 uur kinderen in auto naar het kdv en rond 8 uur op m'n werk. Mijn man haalt ze weer op van het kdv.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ons schema als we beide moeten werken....

05.30 opstaan, ik en papa douchen, aankleden enz.
    06.30 ik kleine uit bed halen, aankleden en de fles geven, papa gaat dan douchen enz.
    07.00 samen koppie thee drinken en ontbijten
    07.15 ik naar werk toe
    07.45 papa kleine naar kdv brengen en daarna zelf richting werk

Als ik de ochtend vrij ben, dan gaat de kleine pas rond 10.30 naar het kdv

's avonds ik om 18.00 klaar met werken, 18.15 op kdv, 18.30 thuis, dan fles geven, daarna koken, en is papa ong. thuis.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben alleen 'spits' op maandag en dinsdag... dan moeten de kindjes naar het kdv.

- wekker van manlief gaat om 7:00. Naar beneden, koffie drinken.
    - 7:20 manlief zegt tegen zoonlief (op zijn kamer) dat hij gaat douchen
    - 7:30 ik kom uit bed (ben al wakker van wekker manlief) en kleed me aan (douchen e.d. doe ik 's avonds, altijd al gedaan)
    - 7:45 naar kamer zoon. Hij kleedt zichzelf uit (heeft ie meestal al gedaan): plassen, aankleden. 8:00 beneden
    - -7:45 manlief haalt dochterlief uit bed en kleedt haar aan. 8:00 beneden
    - 8:00 manlief geeft dochter de fles en ik ontbijt met zoon
    - 8:15 - 8:20 klaar en dan naar kdv (manlief brengt)
    - 8:30 kinderdagverblijf
    beide 9 uur op werk (hebben flexibele baan)

ik haal de kinderen weer op om 17:15 en ben dan om 17:35 thuis. Ik maak dan eten. Dochterlief eet rond 18:00, wij met zoonlief aansluitend (dochter blijft wel aan tafel gezellig bij ons.. soms nog een hapje van ons erbij)

We hebben echt een ritme hierin gevonden en dat gaat heel soepel. In mijn eentje (geldt ook voor manlief) lukt het ook prima maar dan sta ik wel om 6:45 op om het allemaal te laten werken en nog op tijd weg te zijn.
    Een groot voordeel is dat zoonlief heel veel zelf kan en doet! (uitkleden, deels aankleden, plassen, eten etc etc)

Op de andere dagen doen we het rustiger aan vooral omdat dochterlief dan pas om 11:00 aangekleed wordt NA de ochtendslaap

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Hoi dames,
    Ben afgelopen week weer begonnen met werken, dus ook hier ochtendspits!
    Was wel even wennen hoor... Gelukkig hoeft Julian alleen vrijdag naar het kdv, op mijn andere werkdagen kan ik het ´s ochtends dus rustiger aan doen. Mijn man moet vaak al voor zessen de deur uit, dus hij maakt geen deel uit van het ochtendritueel.

5.45 opstaan, douchen, aankleden, opmaken ect.
    6.15 beetje rommelen beneden, cappuccino drinken, tas inpakken.
    6.40 Julian uit bed halen, verschonen, aankleden.
    6.50 Julian zijn fles.
    7.10 Jas aan, laatste check of ik alles bij me heb.
    7.15 Op naar het kdv, waar we om 7.30 zijn. Vervolgens meteen door naar mijn werk.

Moet zeggen dat het me meegevallen is. En ik was keurig op tijd op mijn werk :)

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier gaat morgen de ochtendspits beginnen :(

Op de dagen dat ik moet werken brengt mijn vriend ons ventje weg:

5.45 allebei opstaan, aankleden
    5.55 ik zet koffie en maak de fles klaar
    vriend laat de hond uit
    6.00 Ventje is w.s. wakker dus verschonen en de fles
    ondertussen smeerd mijn vriend ons brood
    6.30 Ik snel eten, en een bak koffie achterover als ik om 7 uur
    moet beginnen.
    Vriend ook eten en koffie
    7.00 Ventje in de maxi cosi
    7.15 Aanrijden naar kdv

Misschien dat we savonds maar eens onze bammetjes gaan smeren... scheeld toch weer 5 minuten ;)

We zullen het meemaken morgen.... ik heb zó geen zin!

14. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Dagen kinderdagverblijf:

6.30 uur wekker en meteen opstaan, aankleden en snel ontbijten
    Douchen en brood maken voor lunch doen we avond van te voren. We zorgen ook dat alles al klaarstaat.
    6.55 uur zoon wakker maken (als hij nog niet wakker is), schone luier, aankleden
    7.15 uur fles (die drinkt hij heel snel leeg)
    7.30 uur vertrekken naar kdv en werk

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.720
    3.152
    113
    Vrouw
    Elke ochtend het zelfde ( ik ga naar school )

06.20 uur; opstaan, Liam gaat al aan tafel zitten en krijgt wat drinken
    06.30 uur: Liam en mama boterham eten
    06.40 uur: mama aankleden en klaar maken ( Liam eet dan nog )
    06.50 uur: Liam aankleden en klaar maken
    07.00 uur: op de fiets richting kdv ( 15 min fietsen )

geen gehaast en geen gezeur. Liam weet precies wat er gaan gebeuren en loopt ook zelf zonder dat ik het hoef te zeggen naar de stoel en gaat zitten, als ik het bord weg zet gaat hij op de bank liggen om een schone luier en kleren aan.

liefs

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn eerste 2 werkdagen zitten er op! En het is sochtends heel goed gegaan.
    Het enige verschil met "vroeger".... we moeten meteen als de wekker gaat uit bed en niet nog eens een paar keer omdraaien :D
    Maar verder gaat alles op een relaxed tempo.
    Behalve de tijd van verschonen en fles klaarmaken, dan maakt ons ventje het hele blok wakker :D

Maar na de fles heeft hij de 2 ochtenden heerlijk liggen spelen in de box.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het nu een paar keer meegemaakt (net weer begonnen met werk). Maar het valt me wel mee. Wij doen s'ochtends niet veel meer dan de fles, een schone luier en zijn kleren aan. Er wordt niet gewassen, dat komt de volgende dag of die avond wel weer! En verder is het hetzelfde als anders. Maar goed dat is met 1 baby.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Met 1 baby vond ik het heel makkelijk, het enige dat er nog tussen kon komen was een poepluier. Verder gewoon aankleden, voeden en klaar! Een peuter erbij is toch wel wat anders, die hebben toch een eigen mening en om het een beetje leuk te houden moet je daar toch echt een beetje rekening mee houden, waardoor het niet altijd even snel en soepel gaat. En zodra een baby ook gaat ontbijten met brood ben je ook wat meer tijd kwijt. Het vergt iets meer organisatie, maar als het eenmaal loopt gaat ook dat prima! Wij staan wel belachelijk vroeg op (5:30 om om 7:20 te vertrekken), maar niemand hoeft zich te haasten en we komen altijd op tijd, wel zo lekker.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn ervaring ook. 1 baby is een eitje, maar een peuter er bij is soms wel heftig. Geen brood willen eten, geen kleren aan willen trekken, geen schoenen aan willen doen, geen jas willen pakken. Pffff, er zijn soms van die ochtenden.

Maar goed, wij hebben maar 2 drukke ochtenden, dan gaan ze naar het KDV en ik naar het werk.
    7 uur opstaan
    Brood uit de vriezer halen, laten ontdooien.
    Zelf aankleden, opmaken etc.
    7:20 Kinderen uit bed.
    De kleinste aankleding, de oudste kleding geven die hij moet aantrekken.
    7:30 Brood smeren en eten.
    7:50 klaar met eten, bende opruimen.
    8:00 jassen aan, schoenen aan, haren doen, tanden poetsen.
    8:10 in de auto.
    8:15 KDV
    8:25 in de auto naar mijn werk, 1 minuut later op mijn werk.

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier hangt het ervan af hoe laat ik zelf moet werken.
    Ochtendschema kost vanaf zelf opstaan tot in de auto zitten 3 kwartier. Ooit loopt ik een kwartier uit, maar dat kan qua planning. 's avonds staat mijn tas en zijn tas al klaar, dus dat hoef ik 's morgens niet meer te regelen.

8.00 zelf klaar met aankleden etc (sta dus 7.45 op)
    8.00 Daan de fles
    8.15 Daan wassen en aankleden
    8.30 Daan de maxi cosi in en vertrekken
    9.00 op KDV (ik rijdt op m'n gemak naar huis, begin pas op z'n vroegst 11.00)

of
    6.30 zelf aangekleed zijn (sta dus 6.15 op)
    6.30 Daan de fles
    6.45 Daan wassen en aankleden
    7.00 Daan in de maxi cosi en vertrekken
    7.30 op het KDV (man rijdt meteen door naar het werk, is daar 8.00)

Deel Deze Pagina