Flesje bv mee

Discussie in 'Voeding' gestart door Beebie, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mijn dochter krijgt uitsluitend borstvoeding maar heeft niet de kracht en energie om alles uit de borst te halen, dus krijgt ze 'de rest' uit een fles. Als ik op pad ga en ik neem een flesje gekolfde melk mee, hoe verwarm ik die dan? Mag het nou wel of niet in de magnetron? En verwarm meenemen kan dat?
     
  2. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heb je weleens geprobeerd of je kleintje het op kamertemperatuur lust? Dan zit je niet met opwarmen, veel makkelijker. Verse melk (dus net gekolfd en nog niet in de koelkast geweest) is zo'n 6 tot 10 uur houdbaar (met dit weer zou ik niet verder gaan dan 6 uur persoonlijk).

    Verder zou ik het niet in de magnetron opwarmen. De meningen hierover en onderzoeken ernaar zijn verdeeld, dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ik zou het jammer vinden als zo toch antistoffen kapot gaan...

    Verder is reeds opgewarmde melk maximaal een uur houdbaar, daarna moet je het weggooien. dit in verband met bacteriegroei.

    Op www.borstvoedingsforum.nl vind je bij de artikelen nog veel meer info!

    Ik vraag als ik het wel op wil warmen (als het namelijk direct uit de koelbox komt) gewoon om een pannetje/maatbeker/iets soortgelijks met warm water. Dan is het zo klaar.
     
  3. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Veel kindje lusten bv ook koud. Je zou dat dus eerst een kunnen proberen.
    Als ze het niet koud lust kun je een thermosfles met warm water meenemen en daar het flesje in even in doen.
    Volgens de nieuwe richtlijnen van het voedingscentrum zou bv wel in de magnetron mogen zie hier voor informatie.

    Zelf zou ik het niet in de magnetron doen.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter dronk idd altijd de bv koud... had ze geen probleem mee. Anders idd in een beker ofzo met warm water of desnoods een keer in de magnetron. Ik zou dat niet standaard doen idd omdat de meningen er nogal over vedeelt zijn wat het doet met de goede stoffen in bv maar als het echt een enkele keer is nouja...
     
  5. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bv is mij geleerd om op te warmen in een pannetje warm water.
    Flesje erin zetten, en af en toe een keer rondjes draaien met het flesje.
     
  6. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    Ff off-topic, maar er staat ook dat het 3 dagen houdbaar is in de koelkast en op borstvoeding.com staat 5 dagen, dat is ook een beetje tegenstrijdig!
    -


    Ik verwarm het overigens nooit in de magnetron, altijd o bain marie
     
  7. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Op kamertemp is natuurlijk een heel goed idee! Dat lust die kleine van ons wel, want ik verwarm het sowieso niet tot het heel warm is. Het komt immers ook niet zo warm uit de boob!

    En dat van de magnetron heb ik ook. Ik werk op een dagverblijf en daar verwarmen we het echt niet in de magnetron maar in het ziekenhuis deden ze dat dus wel. Het staat mij ook nog tegen.
     
  8. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Thanks!
     
  9. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    lijkt mij dat het echt geen kwaad kan als je het heel af en toe in de magnetron doet, die enkele keer dat dan evnetueel antistoffen verloren gaan, nou ja pech, want in KV zitten ook geen antistoffen en die kindjes zijn net zo gezond :D
     
  10. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Jij beweert dat kv en bv net zo gezond is :(
     
  11. robentes

    robentes Actief lid

    25 okt 2006
    109
    0
    16
  12. Beebie

    Beebie Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Volgens mij zegt ze dat niet, maar zegt ze dat het vast geen kwaad kan als er een enkele keer mogelijk antistoffen verloren gaan wanneer de borstvoeding in de magnetron wordt opgewarmd. Ik lees niets over gelijke kwaliteit van voeding!
     
  13. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Tip: een thermoskan net gekookt water en een bakje, kan je het overal opwarmen in het bakje op de manier van Marietje ;)
     
  14. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    wanneer ik op pad ga dan krijgt hij gewoon koud fles
    en vooral met dit warme weer lijkt me dat ook wel lekker voor hem
     
  15. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad maar je kunt vragen of ze heet water in zo'n grote frisdrank beker willen doen. Dan kun je het daar in opwarmen. Zo heb ik het iemand zien doen bij de V&D.
     
  16. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Borstvoeding mag niet in de magnetron vanwege dat de eiwitten daar 'stuk' van gaan.
    Wat hierboven geschreven wordt dat dat voor een keer niet uitmaakt vind ik jammer want dan kun je net zo goed KV geven.

    als je ergens bent waar je geen mogelijkheid hebt om zelf water te verwarmen bestel je toch een koppie thee, ;) zet daar het flesje even (ong 4 minuten in)

    Voor in de auto bestaan van die flessenwarmers op de sigarettenaansteker.

    thuis doe ik altijd wat gekookt water in een bakje, even laten staan en je bent klaar.

    en die tip van de thermoskan is ook een handige!

    succes
     
  17. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
  18. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat klopt dus echt niet. Ik denk idd dat het niet ideaal is om bv in demagnetron op te warmen maar ik weet zeker dat opgewarmde bv uit de magnetron nog altijd de voorkeur heeft boven kv. Denk alleen al aan het beschermlaagje wat bv aanlegt, als je 1x kv geeft is dat meteen aangetast, terwijl als je bv geeft uit de magnetron dat niet zal worden aangetast. De magnetron zal er hooguit voor zorgen dat afweestoffen ed. niet meer optimaal aanwezig zijn maar dan nog altijd is bv te verkizen boven kv waar het al helemaal niet inzit. Op borstvoeding.com is een lijst te vinden zodat je kan vergelijken wat er in kv en in bv zit en die lijst over bv is veeeeeeeeel langer.
     

Deel Deze Pagina