Hoi allemaal, Ik wil een beetje ideeën op doen wat je allemaal met een trap kan. Ik vind dat traplaminaat erg mooi, maar dat is echt ontzettend duur. Nu willen we het gaan verven. Omdat het dichtbij de kozijnen is en ander houtwerk willen we het eigenlijk allemaal in dezelfde kleur. Ik vraag me af of wit mooi zou zijn of te wit wordt? Of creme kleurig. De kamer erom heen wordt namelijk grijs/wit incl. grijze laminaat vloer. Weet daarom niet of creme wel mooi is daarbij? gr vruchtje
Ik zelf zou creme niet bij grijs/wit doen, wij hebben de muren boven de trappen paarsgrijsachtige tint geverfd, en de trappen zelf zijn wit. erg mooi vind ik zelf. Is t een dichte trap? anders zou je hem nog kunnen bekleden met behang, de achterkantjes dan, erg mooi! moet je maar eens googelen..
Ja het is een dichte trap. Behang is misschien ook wel een leuk idee. En wat denk je dan van de kozijnen (6 kleine ramen) in de slaapkamer? Dat is dan denk ik ook niet mooi als die cremekleurig zijn en de rest grijs/wit. Ik weet niet als we de trap wit doen en de kozijnen en overige houtwerk het TE WIT gaat worden
Onze trappen zijn wit, 1 dichte en 1 open trap, en we hebben traanplaat halve maantjes erop. Daarbij zijn onze muren ook gewoon wit. Ikzelf vindt het altijd wel chique staan. Majah dat is een kwestie van smaak
Zwart/wit. Als je ervoor staat/tegen aan kijkt is ie wit, als je van boven naar beneden kijkt issie zwart
Ik zal eens even kijken of ik een foto van je kan vinden. Het is een matglans, staalgrijs. De muren zijn wit en de trapleuning is zwart.
Wat leuk! Wij hebben een echte houten opentrap (zat in dit nieuwbouwhuis inbegrepen. Maar vind de kleur beuken niet mooi staan bij onze spullen en.. zit te denken om het ook een ander kleurtje te geven. Zie foto van onze trap:
bij ons is hij oranje met creme wit *zucht* nog van de oude bewoners. We moeten hem nog steeds schilderen (bruin met creme) maar nog geen tijd/zin gehad.
ik zou niet gaan verven, wij hadden ooit een geverfde trap maar op sokken is dat spekglad. ik ben er keihard vanaf gedonderd en had toen mijn rug gekneusd, auw!! wat Noddie heeft vind ik wel heel gaaf trouwens.
Thnx, het is inderdaad wel zo dat je niet teveel haast moet hebben op een geverfde trap Ben er al een paar keer vanaf gegleden..
Bij ons is hij creme kleurig ( Jute wit ) en de gang heeft zwarte tegels en de muur is beige. Oogt opzich wel mooi, alleen is onze trap gewoon oud en dat zie je eraan af. Er is speciale anti slip lak te koop voor je trap, dat moet er bij ons ook nog op.
Wij hebben gisteren onze trap afgemaakt.. wij hadden nog laminaat over en wilde de trap met de resterende laminaat bekleden, bij praxis hebben we toen trapprofielen gekocht, is een soort kliksysteem voor hout voor op de trap. Het is wel zagen zagen en nog een zagen om het laminaat op maat te krijgen, maar als je man handig is, is het eindresultaat echt prachtig! Het is dus goed te doen.. ik wilde de trap niet verven, ik vind dat niet mooi en het is ook gladder en ik ben al zo'n klungel dat ik er niet 1x maar wel tig keren vanaf zou donderen.. Misschien ook een idee om mee te nemen
Hier een spierwitte open trap, met speciale zijdeglans trapverf geverfd waardoor hij niet glad is, onze muren zijn ook spierwit en onze vloer is een licht taupe gietvloer, klinkt klinisch maar is heel mooi. Ik zou bij grijs/wit geen creme doen, gewoon lekker wit, mooi fris hoor. succes!
Hier is het de bedoeling dat mijn beide trappen wit gelakt worden. Ik ben nu druk bezig met de ene trap aan het schuren (ben er bijna...joepi) en mijn andere trap heeft voor de moment alle kleuren van de regenboog. Hij was oorspronkelijk bruin, maar toen ik met een speciaal afbijtproduct hem behandeld had zag hij er cremekleurig uit. Ik heb hem dan nog eens behandeld met dat product en nu zit ik zo goed als op het hout maar de laag erboven was groen...echt een spuuglelijk groen, ik vraag mij af in welke eeuw dat mode was!? Als het af is zal het hopelijk zeer mooi zijn...maar het vraagt heel veel werk!!
tegen de stootranden zit beuken laminaat op de traptreden zelf antraciet matachtig spul waarmee we zelf de treden hebben bekleed.
Wij hebben onze trap ook geverfd. Niet spierwit maar ook niet cremekleurig (leliewit van Histor). De muren zijn wit. We hebben de trap goed geschuurd en een paar keer in de grondverf gezet en dan nog twee keer geschilderd met Histor verf. Ik zou wel kiezen voor een goedeverf aangezien je vaak over een trap loopt. Overigens hebben wij er nog van de halve manen (zwart velours) opgeplakt.
je ka hem wel schilderen maar da zou ik als ik jou was van die anti slip strips erop plakken. die plak je dan aan het uiteinde van de trede en daarachter (2cm ertussen ongeveer) nog 1. onze trap is trouwens wit met rode halve maantjes, al ben ik dat wel weer zat. wil ook wit met traanplaat, maar moet mn man nog ff overhalen. liefs doris
Heey Dat lijkt ons huis wel! Alleen is onze trap wit ... Waar jou kinderwagen staat staat ook onze wagen en die deur, links op de foto, dat is bij ons de keuken!! grappig ...