Hoi meiden! Mijn dochtertje is nu bijna 5 maanden.. Ik merk dat ik haar eigenlijk echt niet later dan 21.00 uur op bed moet leggen omdat ze haar slaap hard nodig heeft.. Nu geef ik nog 5 flessen van 180 cc (totaal) vaak moet ik er maar 3 uur tussen laten omdat ik anders niet uitkom.. (anders ligt ze er pas 23.00 uur in) Wanneer kan ik over gaan naar 4 flessen van bijv 210 cc (totaal)? Ja ik weet dat ik het gewoon moet proberen Maar ik wil graag weten wanneer jullie dat deden? Vaak heeft ze niet echt honger als ik er maar 3 uur tussen laat. Haar schema wordt dan: 08.00 uur: borst 12.00 uur: fles 180 +6 16.00 uur: fles 180 +6 20.00 uur: fles 180 +6 Nu is het: 08.00 uur: borst 12.00 uur: fles 150 +5 15.00 uur: fles 150 +5 18.00 uur: fles 150 +5 21.00 uur: fles 180 +6 Ben benieuwd naar jullie reacties
Ik ben met 4 maanden naar 4 flessen gegaan. In overleg met consultatiebureau; ze groeit goed dus ik mocht het gaan proberen. We moesten haar sávonds steeds wakker maken voor een fles. Nu krijgt ze ongeveer om de 4 uur een fles, de laatse dan om ongeveer 20.00/20.30. Deze fles mocht ik dan vullen met 210+7 schepjes. Dan krijgt ze dus 3 flessen van 180 en 1 van 210. Dit gaat prima, ze sliep nog steeds de hele nacht door tot 7.00/8.00!
Wij zitten sinds een paar dagen op 4x 200+6 (extra water ivm ontlasting). Mini heeft dit zelf zo geregeld. 08:30, 13:30, 17:30 en 21:30/22:30. Mini is 10 weken oud.
Jeetje meiden wat vroeg zijn jullie al overgestapt naar 4 flessen! Ben ik nou zo'n uitzondering dan hahahaha
haha nee hoor. normaal ga je met 6 mnd naar 4 flessen. Hier gingen we over met 5,5 maand toen ze al behoorlijk wat fruit at. Daardoor heeft ze haar 5e fles laten vallen.
Oww met 6 mnd pas Ik begon al aan mezelf te twijfelen.. Ik denk dat ik het hier dan maar gewoon even aankijk.. Ze laat wel af en toe wat van haar flesje staan.. Maar neem aan dat als ze nog honger heeft ze het zelf wel aangeeft Soms wordt je echt onzeker met zo'n kleintje he!
Je gaat over naar 4 flessen als je merkt dat je kind dat wil. Niet elk kind gaat naar 4 flessen. Sommige kinderen doen dat pas na 6 maanden als ze opvolgmelk krijgen (geeft een voller gevoel) en lekker vast voedsel eten. Op zich is een fles van 180/6 meestal groot genoeg hoor. Nadeel van een fles met 210/7 is dat je kind er te vol van kan komen te zitten. Ik zou alleen de fles groter maken als je merkt dat je kind aan die 4 keer 180/6 niet meer genoeg heeft.
wij zijn naar vier flessen gegaan toen ze de vijfde fles niet meer leeg dronk (ze was ongeveer 4 maanden toen) en heb gewoon de vijfde weggelaten en op een gegeven moment merkte ik dat ze 's ochtends steeds vroeger kwam en hebben we de laatste fles verhoogd naar 210+7
Ja het is echt lastig soms. Je wilt het zo graag goed doen maar elk kindje is anders. gewoon goed naar je kindje luisteren. Wij gaan er hier ook altijd van uit dat ze zelf kan aangeven of ze honger heeft of niet. Ze drinkt echt niet altijd even veel. Soms 160cc, soms 200cc enz. Eigenlijk drinkt ze uit zichzelf nooit meer dan 200cc, dus 210+7 flessen hebben wij nooit gemaakt. Succes