geen uren meer krijgen, mag dat?

Discussion in 'Weer aan het werk' started by sylvia90, Jul 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ben ik op gesprek geweest bij mijn werkgever aangezien mijn verlof er bijna opzit.. Om een lang verhaal kort te houden ik mag nog maar 3 uur! per week aan het werk:$ ik draaide 12/15 uur per week dus dit is niet leuk. ik werk in de supermarkt en tja word te duur voor ze want ze hebben jongeren aangenomen die veel goedkoper zijn dan ik natuurlijk begrijpbaar maar ik zit er mooi mee..:(
    mag dit wel na zwverlof? ik heb een contract voor min 2uur per week en vrees voor het ergste...

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als in je contract staat minimaal 2 uur per week, dan mogen ze het helaas terug zetten naar 3 uur per week. Wat balen zeg :(

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Balen Zeg

Wat je zou kunnen doen is nagaan hoe lang je 12/15 uur hebt gewerkt.
    Er is een wettelijke regel dat als je zoveel weken in een grote periode meer dan bepaald aantal uren gewerkt heb je recht heb op contract met meer uren...

4. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik werkte al 1,5 jaar vast op die uren/tijden...

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,021
    284
    83
    Female
    Het klopt inderdaad als je over een langere periode structureel meer uren werkt dan je contract uren, je aanspraak zou kunnen maken op een meer uren contract. Dit heet Rechtsvermoeden van de arbeidsduur. Je kunt meer informatie terugvinden op de site van de rijksoverheid.

Heb ik recht op een aangepast contract als ik veel overwerk? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Of dit ook geldt als je de afgelopen periode met zwangerschapsverlof bent geweest, weet ik niet, maar je kunt in ieder geval even informeren.

Succes!

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je zou inderdaad even na kunnen zoeken of je recht hebt op het aanpassen van je contract ivm structureel overwerken, maar anders vrees ik het ergste. Bij een contract van min. 2 uur hoef je zoals al aangegeven maar minimaal 2 uur ingepland te worden...

In verband met je contract zou je ook contact op kunnen nemen met de vakbond en eens kijken wat zij hierover te zeggen hebben.... Succes ermee!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Zal me niet verbazen als je bij jumbo werkt. Hun manier om personeel weg te jagen. Ontslaan kunnen ze biet dus dwingen ze je op een andere manier wel dat je moet gaan. Triest

8. proudmommy2013

Elk bedrijf werkt zo!

9. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

Jan 23, 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd de jumbo... Maar zolang ik niks nieuws heb blijf ik gewoon werken.. alleen als volgende maand mijn contract afloopt heb ik het idee dat hij niet verlengd gaat worden.. ;)

10. proudmommy2013

Ik zou toch es erachter aan gaan mbt je uren en recht op urenverhoging...

Share This Page