Vrijdag 28-4 follikel meting 14mm klopt FF ?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by knorretje87, May 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Hallo dames,

Ben ik weer
    Vrijdag 28-4 heb ik een echo gehad. Follikel gemeten van 14mm. Arts verwachte dat de follikel het weekend zou springen, daarom maandag geen controle echo. Maandag heb ik pas een P ovulatietest gehad. Volgens FF donderdag eisprong. Is dat niet raar?
    Er was ook een follikel van 12mm, zou die mis verder zijn gaan groeien ofzo?
    Maandag aanstaande progesteron meting en dinsdag gesprek met de arts. Maar ben wel heel benieuwd naar jullie mening :)

Groetje !

Attached Files:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Heb je na maandag nog doorgetest? Want stel dat je ovulatietest op dinsdag ook nog positief was dan kan een eisprong op donderdag heel goed. En op basis van je temperatuur zou ik ook echt donderdag zeggen.

Van de groei van follikels weet ik te weinig maar heb in het temperatuurtopic waar ik in meeschreef wel vaker gezien dat de voorspelling van de gyn qua groei en verwachtte eisprong niet overeen kwam met de eisprong... en wie je dan moet geloven de gyn if de temperatuur dat weet ik niet :confused:. Ik heb zelf slechts een keer groeiechos gehad en dat kwam allemaal overeen met ovulatietesten en temperatuur en ben die ronde ook zwanger geworden dus zoals gezegd zelf te weinig ervaring.

Op basis van je temperatuur ben je maandag pas 4DPO dat is geloof ik wel vroeg om progesteron te prikken. Ik zou denk ik vragen of je woensdag of donderdag nog een keer maar prikken voor de zekerheid. Benieuwd wat je arts er allemaal van zegt :)!

3. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Bedankt voor je reactie.
    Ja op dinsdag 2-5 was de ovulatietest negatief.

Goed dat je zegt dat het waarschijnlijk erg vroeg is om progesteron te meten op 4dpo.
    Zou jij het Z-H maandag bellen of alles door laten gaan en dan dinsdag vragen voor nog een meting van het progesteron gehalte ?

Van harte met jou zwangerschap !!

Ik zal laten weten wat er dinsdag uit komt :)

4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Huh? Ik had toevallig genoeg op 28-4 ook een follikel van 14mm, maar mijn gynaecoloog zei dat het eitje dan pas dinsdag of woensdag zou springen, en inderdaad, hij is woensdag gesprongen. Hoe jouw gynaecoloog er dan bij zou komen dat hij in het weekend zou springen? :confused: Ik denk dat je een mooie eisprong hebt gehad hoor, meis! Maar ik zou wel vragen of je iets later progesteron mag prikken.

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Je kan maandag altijd even bellen voor overleg toch. Ik mocht toen wel twee keer prikken op progesteron maar dat kwam omdat ik al vrij vroeg bruinverlies kreeg en we ook wilden kijken naar het verloop van het progesteron en dus niet alleen maar óf het hoog genoeg was voor een eisprong.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,008
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei is idd pas donderdag gesprongen.
    Ik zou het prikken op progesteron daarom ook pas op as donderdag laten uitvoeren ;)

7. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort

Whauw hoe bizar is dit!!
    De beredenering was: follikel groeit 1,5 A 2mm per dag. En sprint tussen 18-20mm. Dus tja ... ben blij dat we het woensdag nog gezellige hebben gemaakt ;)

Manaolana en rogijuli: ik ga morgen dan inderdaad maar bellen, want de afspraak dinsdag is dan ook niet echt nuttig toch ?
    Bedankt :)

8. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Bij mij was de beredenering: een follikel groeit zo'n 2mm per dag en springt rond de 22-24mm (bij mij althans). En dat was dus ook zo! Maar raar hè, dat al die artsen andere data hanteren. Gelukkig heb je het die woensdag nog gezellig gemaakt! Ik hoop op een roze ronde voor jou :).

9. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Niks is onmogelijk.. Ik had op vrijdag 5 follikels van 2x 9 mm en 3x 7/8 mm. Op maandag was er al 1 van 20 mm en moest de IUI met spoed plaats vinden de volgende dag.

Ik ben er achter gekomen dat mijn eisprong er aan kwam omdat ik zo eigenwijs als ik ben ovulatietesten ben gaan gebruiken.. en die bleek maandag dik positief. In het ziekenhuis verklaarde ze mij haast voor gek maar schrokken dat er toch al een follikel was van 20 mm zat.

ze hebben 2 redenen bedacht: 1. er heeft er 1 een groeispurt gemaakt in het weekend van 11 mm of ze hebben er 1 gemist die verstopt zat. Ik denk zelf het laatste..

Ik denk zelf dat een follikel van 14 mm niet had kunnen springen in het weekend.. maar zoals ik zei je lichaam is soms onvoorspelbaar. Mijn gyn vind tempen en ovulatietesten tijd en geld verspilling maar ik ben blij dat ik mijn eigen gevoel ben gaan volgen. Nu zeggen ze ga maar door met tempen en ovulatietesten :cool:

de vorige keer moest ik ivm pasen 1x op dag 6 en 1x op dag 10 prikken. Beide gaven lage waardes van 15 en 18. De piek kan er nu net tussen hebben gezeten dus mijn gyn wil dat ik nu echt bloedprik op dag 8. Dus ik denk dat jij het beste een afspraak kan maken voor donderdag voor een betrouwbare waarde. Morgen is nog veels te vroeg. Gelukkig heb je het wel gezellig gemaakt ;)

10. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Nizzie86: Ja het maakt wel onzeker als artsen het eigenlijk ook niet precies weten of andere data hanteren.
    Bedankt Ik hoop voor jou ook een roze maand !

Anak2: wat goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd en ovulatietesten hebt gedaan! En dan artsen mooi een ander inzicht gegeven :p Dat geeft mij die moed om dat ook te doen en morgen te bellen met mijn bevindingen.
    Succes met wachten tot nod, ik duim voor je!

11. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Voor wie het wil weten :)
    Vandaag bij de arts geweest. Maandag 8-5 progesteron geprikt de uitslag was 41. Dit wijst volgens de arts op een goeie eisprong.
    Ik vertelde van positieve ovu test maandag 1-5 en temp stijginge op donderdag 4-5. De arts geeft aan dat mijn ei waarschijnlijk dinsdag is gesprongen en dat temperatuur een paar dagen na het springen pas hoeft te stijgen. Zij vind dit geen betrouwbare methode.
    Als ik ongesteld wordt gaan ze tussen 7-12 dagen erna een HSG maken. Als daar niets geks uitkomt dan nog 6 mnd zelf proberen.
    Ik hoop zo dat het ons gegund is !!

12. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Wauw wat een goed nieuws ! Ik ga voor je duimen. Ik heb vandaag progesteron geprikt maar de uitslag krijg ik morgenochtend pas. Vorige maand was het maar 15 dus ben heel benieuwd wat het deze keer is

13. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Laat je even weten wat jou uitslag is ? :) ik hoop ook voor jou een mooie uitslag!
    Spannend zeg voor jou!
    Jullie zijn ook in jan 2016 gestart zie ik. Hoe komt het dat jullie al iui hebben als ik vragen mag?

14. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Geen idee.. we zijn onbegrepen minder vruchtbaar verklaard. Daarom nu de iui om de kansen iets te vergroten. Ik ben alleen wat ouder.. 39 jaar. Ivm een heftige bevalling met mijn zoontje hebben we een 2e nooit aangedurfd maar nu de klok gaat tikken zijn we er toch nog voor gegaan. We zijn nu bang dat we te laat zijn

15. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Oh jemig wat een heftig verhaal. Wel dapper dat jullie er nu voor gaan, maar super rot dat het dan nu via iui gaat! Hoe oud is jullie dochter/ zoontje?
    De leeftijd speelt vast mee inderdaad wij 30 en 29.
    Hoe staan jullie er nu in?
    Ik duim heel hard voor jou!
    Eerst op naar de uitslag van morgen !

16. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    ik heb net de uitslag.. 19 in het ziekenhuis zeiden ze dat ik een goede eisprong heb gehad maar ik lees overal dat het minimaal boven de 25 uit moet komen. dus ik weet het niet meer..

ik ga even in baal modus.

17. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Gadverdamme ...! Zo lastig steeds die tegenstrijdige berichten.
    Mijn arts zei ook steeds ja we weten gewoon ook nog niet veel en het zijn gemiddelde etc.
    Ik hoop dat jouw arts gewoon ervaren heeft dat de waarde 19 goed genoeg is.
    Strekte !!

18. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Hoi knorretje, hij zei dat ze ook gemiddeld 25 aanhouden maar verwacht dat mijn progesteron of hoger is geweest of nog hoger wordt. Ik moest vanmiddag nog een keer prikken voor de zekerheid. Morgen de uitslag. Volgende cyclus moet ik de doseren menopur verdubbelen naar 150 hij verwacht dat de progesteron dan ook gaat stijgen. Vrijdag hebben we ook al een gesprek in zwolle voor zaadcellen invriezen en ivf. Dus ga ik het daar nog eens aankaarten. Misschien zegt hij wel dat iui geen zin heeft en mogen wel gelijk door

19. knorretje87

knorretje87 Actief lid

Dec 2, 2009
    381
    154
    43
    Female
    Pedagoog
    Amersfoort
    Krijg je vandaag weer de uitslag?
    Wat een heftig traject zo naast elkaar lopen. Ik ben benieuwd wat de arts in Zwolle zegt. Is er ook nog een kans dat je deze maand bevrucht bent?

20. anak2

anak2 Fanatiek lid

May 9, 2016
    1,521
    325
    83
    Het kan wel. Er zijn ook mensen die zwanger zijn geraakt met een progesteron van 15.7 en 18 dus alles is mogelijk. De kans is wel kleiner geloof ik.

ik hoor deze ochtend de uitslag van gisteren. Ik had vanmorgen wel een klein beetje rood bloed in slijm zitten.. als mij progesteron weer laag is ga ik dit wel aankaarten.

wanneer mag jij testen Knorretje ?

Share This Page