Beetje raar, dochter verdrietig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xSNDY19x, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet..
    Vandaag kwamen er drie moeders bij mijn dochter op school na mij toe gelopen. Ja is jou kindje ook uitgenodigd voor het feestje van een klasgenootje.. Dus ik zeg nee mijn dochter is niet uitgenodigd.
    Vorige week is dochter daar nog wezen spelen en wou dat meisje heel graag nog bij ons komen spelen met mijn dochter.
    Dochter is nu dus ook verdrietig omdat ze gezien heeft dat alle meisjes in de klas een uitnodiging hebben gekregen maar zij niet.
    Partner zegt gewoon vragen aan die ouders.. Maar ik weet niet vind het zo awkward... Wat is jullie mening?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Tja, soms wordt je uitgenodigd voor een feestje en soms niet. Dat is niet leuk, maar hoort er wel bij.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je kan het toch gewoon vragen?
    "Ik zie dat alle meiden uitgenodigd zijn, wij hebben geen uitnodiging? Foutje of bedoeling?"

En dat legt zij uit waarom wel of waarom niet.

Easy-peasy

4. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Ik vraag mij dus af of dat niet awkward is.. Vind t ook raar dat er drie ouders na mij toe komen en het vragen haha

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dit zou ik ook gewoon vragen

Wat sneu voor je dochtertje! Het is ook niet leuk als iedereen uitgenodigd wordt behalve zij.

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Zou ik niet vragen, gewoon uitleggen aan je dochter. Teleurstellingen horen erbij.

7. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Ja gewoon even vragen. Dan weet je ook meteen of er iets is of niet.

8. anitake

anitake Lid

16 feb 2014
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat Sunbeam zegt, zo leren de kinderen omgaan met teleurstellingen. Je kunt ook niets doen, lijkt me? Keuze van het kindje

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi,

Wat moeilijk is dat hè? maar ik zou het niet navragen bij de ouders. Er kunnen zo veel redenen zijn waarom je dochter niet is uitgenodigd. Wij hebben hier ook elke keer weer het dilemma en er vallen altijd een of twee af omdat we gewoon niet iedereen mee kunnen meenemen.

Onze dochter is nu 7 en dit jaar voor het eerst niet uitgenodigd bij een van haar klasgenootjes na jaren lang wel! Wij waren ook een beetje teleurgesteld maar begrrijp het ook wel. De vriendschappen verschuiven nu eenmaal veel op die leeftijd en soms willen kinderen ook wel eens iemand anders uit kunnen nodigen. Dat meisje zei ook wel meteen dat ze mijn dochter nog wel als vriendin beschouwd en toen hebben we snel een speelafspraak gemaakt. Nu is het al weer vergeten.

Wat hier sinds kort op school de regel is dat de uitnodigingen niet meer op school mogen uitgedeeld worden. Omdat er gewoon echt kinderen tussen zitten die nooit uitgenodigd worden en het voor hen echt niet leuk is. Ik vind het wel goed. Nu krijgen we een kaartje discreet op het schoolplein of thuis door de bus.

Misschien kan je hier voor pleiten op school bij de directie?

Ik zou het verder rustig uitleggen aan je dochter, en dat het niet hoeft te betekenen dat ze geen vriendinnen kunnen zijn.

Groetjes

10. ShampooL

Misschien is het wat awkward, ja. Mja, als je wil weten of ze is uitgenodigd dan zul je wel moeten he :p

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Als ze echt ALLE meisjes in de klas heeft uitgenodigd behalve mijn kind zou ik wel even vragen of dat de bedoeling was of dat er wat mis is gegaan omdat je het wat vreemd vind. Heeft ze een oaar meisjes uit de klas gevraagd en mijn kind niet zou ik niks zeggen.
    Hier ook wel eens verbaasd geweest dat zoontje naar ene bepaald feestje niet heen mocht omdat de kinderen geregeld spelen, maar prima je kunt niet iedereen uitnodigen vertel ik zoonlief dan, maar ben dan wel zo'n mama dat toen hij zelf 3 weken later zijn kaartjes uit ging delen ik het wel zo gestuurd heb dat dat kindje ook niet hier komt ;) :).

12. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Kijk ik begrijp dat teleurstellingen erbij horen. Ik werd vroeger zelf nooit voor een feestje uitgenodigd.
    Maar als alle meisjes uitgenodigd worden en uitgerekend 1 niet vind ik niet geheel eerlijk. Ik zelf zou dan zoiets hebben met mijn dochters verjaardag of alle meisjes of je nodigt ze na school pas uit en niet meteen in de ochtend in de klas waar alle kinderen het zien... Zodat je dat buitengesloten gevoel niet hebt..

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Zie mijn reactie hier boven alle kindjes op 1 na vind ik not done dus zou zeker even vragen waarom dat zo is, misschien wel gewoon een foutje, kaartje thuis blijven liggen of verkeerd geteld ofzo.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Wat aso om alle meisjes te doen en 1 niet...

Waardeloos

Hier wilde mijn dochter dat ook...alle meisjes behalve 1...nou echt niet. Het is allemaal...of dan gemengd. ( dus misschien een paar jongens erbij...)

Uiteindelijk zijn er 3 meisjes niet uitgenodigd en dan 2 jongens erbij.

Lastig of je er iets van moet zeggen. Ligt eraan hoe goed je de ouders kent.

15. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als letterlijk alle meisjes uit de klas zijn uitgenodigd behalve je dochter dan zal zou ik wel navragen bij de ouders wat de reden is dat je dochter als enige meisje niet is uitgenodigd. Anders niet.

16. 2jees

2jees Niet meer actief

Zeker, vind ik ook not done. Maar dan nog. Ik vraag niet snel iets. Misschien doen ze een bepaald aantal ofzo. Krijg ook niet de indruk dat dit meisje NOOIT uitgenodigd word.

17. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat vind ik ook debiel zeg! Ik houd dat altijd voor me. Ik vind dit wel een beetje erin wrijven hoor!

Leg je dochter maar uit dat het niet erg is. En dat je het meisje nog een keer uitnodigt.

Vaak kunnen er maar 5 of 6 kinderen naarveen feestje.

18. ShampooL

Dat is echt zo kinderachtig.
    Ik mag niet op jou feestje komen, dan mag jij ook niet op mijn feestje ;)

19. penseel

penseel Niet meer actief

Ik snap je gevoel.

Ik zou het laten gaan en in het vervolg wel het kindje uit nodigen voor haar verjaardag.

Vorige week hier ook iets vreemds. Week er voor met dochter ergens wezen spelen. Logisch dat ik een terug vraag aanbod in stel. Als je zin hebt wil je volgende week of de week er na afspreken met onze kinderen. Nou nee kind is wat moe en humeurig.

Wat schetst mijn verbazing komen onze kinderen uit de klas en een ander kindje vraagt moeder aan het andere kindje wil je vandaag komen spelen. Tegen mij zegt ze net kind is opstandig wat druk en nodig waar ik naast staat een ander kindje uit.

Ik heb niks gezegd. En op de een of andere manier ben ik het toch van plan om van de week aan te kaarten van als je mij of mijn kind niet ziet zitten zeg het dan rechtstreeks en niet op z.n rare manier.

Mijn dochter word steeds niet uit genodigd en wat het is ik kan er de vinger niet op leggen.

Begin echt te denken dat het komt door mij of dat mijn dochter niet leuk genoeg is.

En zit zelfs al te denken aan een andere school. Dat deed ik begin dit jaar al. Passen wij er wel tussen zijn wij te gewoon of wat??

Het is een gemixte school maar toch misschien moet ik de andere buurt school maar gaan overwegen,

Ik kijk het dit jaar nog even aan maar blijft het zo ga ik toch veranderen van school. Het ligt niet aan mij het ligt niet aan mijn dochter waar het dan wel aan ligt ik kan er de vinger niet op leggen.??

20. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    Ik zag je reactie inderdaad en ben het geheel met je eens. Alleen ik ben totaal niet iemand die dit durft te vragen. Moet er wel bij zeggen dat het hier om een groep 1 klas gaat waar alle kindjes voor het eerst bij elkaar zitten en momenteel ieder meisje echt bevriend is met elkaar.. Daarom vond ik het ook zo raar.. Ik zou zelf wel iedereen uitnodigen en kan dit niet bijvoorbeeld om wat voor reden dan ook nodig ik ze uit via brievenbus of via schoolplein (ouders) zodat inderdaad geen kind zich buitengesloten voelt..

Deel Deze Pagina