moeite met flessen en bijvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Baby09, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    #1 Baby09, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
    Ik stel deze vraag voor een vriendin van mij die met dr handen in het haar zit.
    Ze heeft een dochtertje van 7 maanden en er is eigenlijk altijd al strijd geweest met flesvoeding. Op dit moment drinkt ze 3 a 4 flessen van ongeveer 60cc daarna is het huilen krijsen etc tot ze weet dat ze niet meer hoeft te drinken. Brood wil ze niet eten max 3 stukjes. Yogurt eet ze wel 1 x per dag. Fruit daar eet ze nog een klein potje van, groente eet ze wel goed. Mijn vriendin heeft al vanalles geprobeerd met de flessen door ze lekkerder te maken, door er pap van te maken, door het van een lepeltje te geven, met een tuitbeker geven. Niks helpt. Ze zorgt er al voor dat ze goed wakker is als ze de fles moet en er zit genoeg tijd tussen maar ze kan ook makkelijk 7 uur zonder fles zonder te huilen.
    Heb jij misschien nog tips of adviezen?

Nog even erbij ze spuugt ook best vaak met veel kracht het komt dan zelfs uit haar neus. Ze heeft ook een tijd gehad dat ze wel haar flesje zo goed als leeg dronk.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Baby09,

ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als het kindje van je virendin de fles niet wil drinken. op dit moment krijgt ze wel te weinig opvolgmelk binnen (van 6-12 maanden is minimaal 500 ml opvolgmelk pr dag nodig)
    Omdat je aangeeft dat het kindje ook veel spuugt lijkt me het verstandig dat ze even contact opneemt met de arts van het consultatie bureau.

groet,
    Anne

Deel Deze Pagina