hoi, ik ben benieuwd hoe jullie avond er uit zag de eerste weken/maanden. HOe laat ging de kleine naar boven (bed)? Of bleef de kleine beneden tot de laatste fles? En wanneer doen/ deden jullie het badje? bedankt alvast!
hoi, ik deed badje smorgens, maar sinds vandaag savonds. 18u45 badje dan fles en erna slaapt ze in park, tot 22u3O dan fles en naar boven. nu ze slaapt niets door de dag. gr
Bij ons lag ze altijd in haar bedje te slapen. Ook tussen 19.00 en 23.00. Op een gegeven moment verviel de laatste fles van 23.00 maar om 19.00 hielden (en nog steeds) ons vaste ritueel. Pyama aan, fles geven, verhaaltje voorlezen en naar bed. Nu gaat ze elke avond zonder huilen naar bed. Als ze in bad of onder de douche gaat (doen we nl niet elke dag), dan doen we dat voor de laatste fles van 19.00.
Badje doe ik smorgens tussen twee voedingen door. In de avond hebben we niet echt een vast ritueel. Overdag slaapt ze meestal in bed, maar omdat ik nog een kindje heb die veel aandacht opslokt laat ik onze dochter vaak nadat mn zoontje op bed ligt, beneden slapen in de box zodat we dr toch nog even bij ons hebben. Na de laatste fles van 23 uur gaat ze naar dr eigen bed.
De eerste maand; Badderen deed ik 's ochtends, of mee onder de douche. 's Avonds bleef ze beneden tot de laatste fles, sliep dan wat op schoot maar huilde vooral heeeeeeeel erg veel! Als ze wel sliep, dan ging ik ook om 18.00-18.30 slapen tot ze om 21.00 in krijsen uitbrak en doorging tot na middernacht. Zo had ik alvast een buffer opgebouwd qua slaap en moest ik daarna die huil uurtjes nog opvangen. Mn man moest dan om 22.30 naar zijn werk dus daar zat ik alleen, met krijsend kind op bed. Dit bleek door haar koemelk allergie te komen, dat gekrijs, maar heftig was het wel. Vanaf een maand of 2 is ze 's avonds gaan slapen, eerst in de kinderwagen en dan met de fles van 23.00 naar bed, ( ze sliep bij mij in bed of in de wieg naast mn bed )
bij mn andere dochter deden we het badje voor de laatste fles (21.30) en daar sliep ze echt perfect op. Toen we dat nog niet deden, duurde het langer voor ze in slaap viel na de laatste fles en sliep ze minder lang erna. Daarom twijfel ik of ik het nu weer zo zal doen. mn gevoel zegt dat het badje erg laat is dan.... maar aan de andere kant is het ook wel lekker als ze er goed op gaat slapen.
Wij deden het badje ook voor de laatste voeding, rond 21.00u. Er is een tijdje geweest dat ze rond 00.00u nog kwam voor een voeding, maar dat was eten en gelijk weer verder slapen! Uiteindelijk liet ze die voeding vallen en sliep ze heerlijk door .
De eerste maand, hmm even terug denken. Overdag sliep mijn zoontje beneden in de kinderwagen. Meestal rond 6/7 uur s'avond een fles en dan boven in bedje. De late fles nam ik mee naar boven en gaf ik op bed, meestal rond 11 uur. Daarna gingen we samen slapen. Hij sliep toen nog bij ons op de kamer en kwam s'nachts om de 2/2,5 uur voor een voeding. Phoe wat was dat vermoeiend. Badje deed ik toen nog s'ochtends.
Wij hebben het badje ook voor de 19.00/19.30 fles. En daarna naar boven. Hoe kom je bij een laatste fles van half 10?! Maakt ze dan een lange ruk qua slapen?! Als je kindje er goed op doet een badje zo laat, waarom niet?! Alleen wordt het straks wel anders, als die fles vervalt of eerder wordt, maar voor nu zou ik zeggen waarom niet?!
Baby ging hier 's ochtends in bad Eerste maand. De baby was de hele avond beneden en sliep in de box. Tussen 19:00 - 21:00 clusteren BV en daarna rond 23:00 nog een voeding en daarna mee naar boven en slapen (tot 4:00 - 5:00) Tweede maand: De baby ging naar boven rond 20:00 daarna pyjamaatje aan en slaapzakje aan, nog een keertje drinken en dan naar bedje toe. Rond 23:30 - 00:00 nog een voeding (van papa: gekolfd of wat later kv) Vanaf de vierde maand: geen avondvoeding meer (vanaf 18 weken). Naar bed rond 20:00
hoi even vraag over dat badje als je nu eerst fles geeft en dan badje hoeveel tijd moet er tussen??? mijn dochter drinkt al niet super en had nu badje eens savonds gegeven bijgevolg mevrouw in slaap lag dus praktisch niks van fles gedronken heeft. gr
dat was bij mn eerste dochter zo, de laatste voeding rond 21.30/22.00. Ik heb toen nooit een voeding na 22.00 gegeven, want dan ging ik zelf naar bed. Deed het dus altijd voordat ik zelf naar bed ging. Is half 10 dan zo raar? maar jij doet dus na de fles van 19.00/19.30 je kleintje in bed en dan voor een laatste voeding wakker maken?
geen idee hoe lang er tussen moet.... ik heb dat nooit zo gedaan omdat mijn eerste dochter best veel spuugde. Als ze dan voor het badje een voeding kreeg, spuugde ze alles er weer uit.
Dan zit je een tijdje achter elkaar meerdere (kleinere) voedingen te geven. Mijn zoon deed het niet. Mijn dochter wilde dan in twee uur tijd 2-4 x drinken. Ze haalde lekker binnen zegmaar voor de nacht...
Mira gaat altijd voor het slapen in bad.. Daar wordt ze erg rustig van. Na het badje krijgt ze haar laatste fles en slaapt dan ongeveer tussen 18.30 - 19.45
Tot 6 weken zat er weinig schema/vastigheid in (mede door mezelf, ik wilde haar geen minuut laten huilen als dat niet hoefde en ik durfde niet beneden te zitten als zij boven lag...). Het was vooral erg veel op de arm van mama slapen of in de kinderwagenbak. Door de reflux waren de avonden niet altijd even fijntjes en dan was het enige wat rust bracht de borst (of in de draagzak rondwandelen, was doen enz). Badje was de eerste tijd ook sochtends net voor een slaapje. Na de 6 weken ging het ineens een stuk beter (na de 3R'en toegepast te hebben en in de puck-a-baby te bed gelegd) en was het vaste ritueel wakker, verschonen, voeden, 1,5 uur spelen, slapen enz. Dit werd ook herhaald tot de laatste voeding die ik vanaf het begin af aan tussen 10 en half 11 gaf. Ze sliep toen savonds of in haar bedje (wieg) of in de kinderwagenbak als ik inschatte dat het even ging duren en ik niet 100x omhoog wilde lopen . Sinds ongeveer de 2,5/3 maanden slaapt ze enkel boven in haar bedje (of we moeten niet thuis zijn natuurlijk) en is het: Slapen tot 5 uur. Spelen. Half 7 in badje of wassen (ongeveer om de dag). 7 uur Eten. 7.30 Slapen. We hebben een kleintje (nu nog geen 6 kg) dus hebben ook nogsteeds een avondvoeding om 10.00/10.30 maar die krijgt ze standaard in bed bij mij en gaat daarna meteen weer slapen tot 6/7 uur (en ook de ochtend voeding krijgt ze in bed, afhankelijk of ik moet werken of niet staan we op of slapen we samen verder tot 9.00/9.30.
Sochtends: (tijden varieren van 08:00 tot 09:30 ) Wakker worden Drinken bij mama Knuffelen In badje Vaak daarna nog drinken (je bent toch ff bezig) Samen de hondjes uitlaten slapen Smiddags: Eten, verschonen, spelen, slapen en ga zo maar door Savonds: 07:00 Hondjes uitlaten 07:15 Drinken 07:45 In bedje leggen + Verhaaltje 23:00 Wakker maken, verschonen, drinken en weer slapen. En dan hopen dat ze de nacht door slaapt maar meestal niet Hier zijn we vanaf een maand of 2 mee begonnen en met 3,5 maand ging het echt goed