Nutriton v.s. jhbpm van natufood

Discussion in 'Flesvoeding' started by pn2012, Dec 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pn2012

pn2012 Lid

Oct 9, 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Wat is het verschil? Heb gelezen over dat bij Nutriton nogal wat is toegevoegd en dus eerder voor krampjes kan zorgen? Natufood helemaal niet?
    Mijn zoontje van 5 weken krijgt nutriton (1 schepje op 100ml) en merk wel dat hij wat meer moeite moet doen om te ontlasten en het is ook wat steviger. Nog geen verdriet om krampjes gelukkig... maarr om dit voor te zijn als ik wel de dosering moet verhogen; waarom kiezen sommigen voor Nutriton en anderen voor Natufood? Wat is het verschil in samenstelling, werking en vooral dosering?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Allereerst is het niet meer Natufood maar Tammi...
    Hier voor gekozen op advies van mede zp mama's.
    Dochter had vreselijke krampjes de hele dag door sinds start Nutriton.
    Verschil is dat Nutriton maar 30% johannesbroodpitmeel bevat en andere toevoegingen (de boosdoeners) en de pure vorm dus alleen maar johannesbroodpitmeel.
    De dosering is minder maar persoonlijk voor iedereen want de dikte is bij elke baby weer anders.
    Hier als voorbeeld: we hadden 1 schep nutriton op 90+3 en met de pure 1/4 schep. We gebruiken het nutriton schepje nog.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier kon ze niet meer poepen en had ik de fles laxeermiddel al van de kinderarts gekregen. Na start pure johannesbroodpitmeel poept de bijna dagelijks.

4. pn2012

pn2012 Lid

Oct 9, 2012
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Vandaar dat ik Natufood nergens kon vinden, toch maar overstappen denk ik. Mijn zoontje heeft geen last maar wel hardere ontlasting, zoals bij grote mensen zegmaar. Hij moet er wel voor persen maar gaat niet heel moeilijk..ik ben bang dat als ik de dosering een keer verhoog dit wel gaat gebeuren en dat wil ik voorkomen.

5. Username

Username Niet meer actief

Hier gewone nutriton gebruikt. Geen problemen mee gehad.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Het verschil zit in de toevoegingen, zoals frannie al zegt.

Veel kindjes reageren op 'jbpm', maar dat is dan bijna altijd de nutriton versie.
    Daarnaast betaal je voor 135 gr nutriton zo'n 5 euro (4,99/6,45 afhankelijk waar je het koopt) en voor pure jbpm 230 gram 5,95.
    Van de pure versie heb je veel minder (zeg zo'n 1/3) nodig.

Dus nutriton is duurder (minder inhoud) en meer nodig.

Ook een leuk weetje ;)

7. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Wij betalen voor pure 5,95 voor 90gram.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Gisteren online gezocht en zag die prijs.

Maar zelfs als je het voor die prijs koopt en je maar 1/3 nodig hebt is het goedkoper.

9. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Je hebt wel meer nodig dan 1/3. Zeker als je het eerst koud bereid en daarna pas opwarmt.

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Hoi dames, ik wil ook jbpm gaan halen maar die van natufood (nu tammi) maar ben van Belgie, woon wel tegen de nederlandse grens. Als ik online bestel betaal ik me blauw aan verzendkosten, dus vraag ik me af in welke winkel kan je deze precies kopen? Had al eens naar DA in Reusel gebeld maar die hebben alleen nutriton. Kunnen jullie enkele winkelnamen doorgeven aub, kan ik eens op zoek gaan.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Flesvoeding behoor je niet koud te bereiden en dan op te warmen ;)
    Nutriton en pure jbpm lost ook beter op in warme voeding.

En dan vraag ik mij echt af hoeveel je erin gooit.
    Je mag bij nutriton 1 a 2 schepjes toevoegen per 100ml voeding.
    Per 180/6 mag je dus 4 van die schepjes toevoegen.

Maar goed jij je zin, dan zou het even duur zijn, maar dan geef je wel een baksteen in mijn ogen.....

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Het zijn vooral reform winkels die het verkopen.

Damater in Reusel (lensheuvel 1k) is zo'n reform winkel als ik google kan geloven.

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dit maakt helemaal niks uit hoor.

Of je nou eerst je water warm maakt en dan de poeder er in doet of een fles klaarmaakt en dan opwarmt..

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Dan moet je het au bain marie verwarmen.

In de magnetron krijg je hotspots en dat wil je niet.

Dus lijkt mij niet de meest gangbare oplossing om eerst voeding en dan te verwarmen... Daarnaast geeft elke flesvoeding fabricant aan eerst warm water dan voeding erbij.

15. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

Dec 3, 2012
    1,122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Dank je wel averlhach, ga ik morgen eens kijken.

Ikzelf warm ook eerst het water en daarna pas de poeder erbij.

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg in het ZH kant en klare voeding en dat werd gewoon in de magnetron opgewarmt.

En hij heeft er 3,5 wk gelegen.

17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Maakt niks uit. Mijn man doet eerst de jbpm in het koude water en verwarmt het dan in de mw. Ik doe het eerst opwarmen en dan de jbpm en laat het nog even afkoelen. We gebruiken beide evenveel.
    En wat is mogen. Je bepaald het nog altijd zelf. Ik gooi er bijna een hele theelepel in, dus zoveel is dat niet.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Jij hebt meer nodig dan 1/3 van de nutriton. Nutriton adviseerd 4 schepjes en jij gebruikt bijna theelepeltje, dus zoveel is het niet. :(

En ik zeg dat het beter oplost, een ander zegt dat je veel meer gebruikt bij koude bereiding. Ik niet dus.

19. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    In nederland is momenteel in winkel en online geen kant en klare flesvoeding, nr 1 of 2 te koop. Ik heb hier in drenthe en zuid-holland en online gezocht omdat ik het standaard in mn luiertas wou. Ziekenhuizen hebben andere mogelijkheden.
    Dus ik heb de aanname gedaan dat het over poeder in koud water doen en dan opwarmen. In mijn ogen (na bovenstaand verhaal) geen vreemde aanname.

In het ziekenhuis maken ze ook gerust voeding voor 24 uur klaar en gebruiken dat 24 uur. Voor thuis is dit absoluut een flinke afrader ivm bepaalde bacterien.
    Of het in het ziekenhuis wel kan of dat ze het gewoon doen? Geen idee. Ik zorg dat ik thuis bepaalde dingen laat. Lees het eea over hotspot in voeding en dan kun je misschien mijn standpunt begrijpen waarom ik zeg dat het niet wenselijk is. Oftewel dat ik het niet wenselijk vind.

Wat een ander doet mag en kan hij/zij zelf bepalen.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Ziekenhuizen hebben kant en klare glazen flesjes voeding van de fabrikant.
    Ze maken niks klaar alleen maar warm....
    Ik heb ze zien staan op de couveusekamer.
    Ze hebben er zelfs wegwerpspenen bij die ze op het flesje draaien.

Share This Page