Hoe zijn bij jullie de huishoudelijke taken verdeeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door kimm1988, 20 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Hier als volgt:

koken
    kattenbak (samen)
    plantjes
    vaatwasser (samen)
    was (samen)
    boodschappen

de rest doet mijn man :)

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hier is het allemaal voor mij me vriend werkt 6 dagen in de week min en is vaak door de weeks helemaal niet thuis als hij thuis is moet hij lekker kunnen genoieten van daan en mij en niet aan de klussen moeten.

3. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    i werk 90% maar in het onderwijs dus vaak op tijd thuis. Mijn man werkt 40 uur en zit vaak voor zijn werk in het buitenland.

de taken die ik nooit doe (tenzij hij in het buitenland is):

- kliko buitenzetten en binnenhalen
    - tuinieren
    - vuilniszakken vervangen en in de kilo gooien

hij doet ook regelmatig:
    - de vaatwasser in en uitruimen
    - de was

wat hij echt nooooooit doet:
    - kattenbakken
    - toiletten poetsen
    - strijken

ik doe eigenlijk het meeste thuis.

4. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik werk 2 dagen en mijn vriend 70 uur per week, dus ik vind dat ik het allemaal wel kan doen.
    Maar hij gaat uit zichzelf ook dingen schoonmaken, was aanzetten en dergelijke, dus ik probeer alles netjes te hebben voor hij thuis is ;)

Hier zet ik trouwens de kliko buiten 8)

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Me man die werkt 38 uur per week en ik ben werkloos, dus ik doe alles zelf. af en toe kookt hij in het weekend

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    in principe ben ik degene die alles doet (op de vuilniszakken en ramen lappen en toilet na want daar heb ik een hekel aan)...

maar heb ik geen zin om te stofzuigen- af te wassen of wat dan ook, doet hij het gewoon als ik het aan hem vraag...

geen zin om te koken, of we bestellen iets, of hij gaat zelf de keuken in om te koken......

geen probleem.. :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier is het gewoon eerlijk verdeeld, doen allebei wel ongeveer de helft.

Ik kan ook echt niet alles in m'n eentje afkrijgen, aangezien ik 2 voltijdstudies doe en daarnaast nog 20-24 uur in de week werk. Mijn vriend werkt ongeveer 50 uur in de week, dus hij heeft meer tijd over dan ik om iets te doen in het huishouden.
    Als ik na de bevalling stop met werken en me voorlopig op 1 studie concentreer zal ik misschien wel wat meer gaan doen, maar dan heb ik natuurlijk ook een groot deel van de zorg voor ons kindje erbij.

8. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik doe het huishouden en mijn man brengt het geld binnen.

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    De schoonmaakster en ik doen het huishoud :) en ook ik breng samen met mijn mannetje (beide 40 uur..) de centjes in het laatje! :)

10. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    taken man:

koken, de was, (geen strijk)
    dit doet hij omdat hij veeel eerder thuis is dan ik en dat gaat bij hem in 1x door > eten op het vuur en was erin.
    klusjes in de tuin.
    stofzuigen ( om de beurt)

ik de rest :)

als ik ben bevallen ga ik nog maar 20 uur werken i.p.v. 40 uur en ga ik dus al de huishoudeljke taken overnemen, al zal hij zo af en toe wel meehelpen!

11. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Ik ben sinds november vorig jaar één dag minder gaan werken. Op de maandag ga ik dan even het huis door. Manlief stofzuigt tussendoor en doet de douche en zijn eigen werkkleren. Maar als het lekker weer is ga ik lekker met de hondjes wandelen op mijn vrije dag en doen we samen 's avonds elke keer wat.

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik doe alles in het huishouden, ik wil niet eens dat hij wat doet, want ik ben een echte controlefreak. alles moet zoals ik dat doe en niet anders, anders ga ik flippen. Bij mij moeten al het servies precies zo zoals ik het wil, handdoeken om en om en met een bepaalde vouwlijn. zo niet dan herstel ik het weer. Volgens mij is dit een ziekte :). Maar het is wel piccobello bij ons. hahahaha. misschien te.

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik doe het huishouden dat is wel handig als ik niet werk

hij brengt het geld in het laatje

14. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Oh jee: herkenning :confused: :confused: Zo ben ik ook. Heb een ellenlange schoonmaker selectie gehad om te kijken of ze het net zo kan als ik. Zelfs met meedraai dag .. :rolleyes: Maar ben een controlefreak in alles! Kan ook erg vermoeiend zijn hoor..

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ja inderdaad vermoeiend maar liever vermoeiend dan rommelig. :)

16. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik doe bijna alle huishoud klusjes, hij het 'mannenwerk".
    Als er iets stuk is, zeg maar of als ze zwaar gaan klussen, doet hij dit vaask.
    En hij doet ook de tuin!

17. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik werk 32 uur, manlief 40 uur.

Op maandag gooi ik er een stofzuiger doorheen en doe de badkamer.
    In het weekend doe ik de was

Manlief kookt, doet de kattenbak, geeft de kleine de laatste fles (en vaak de eerste) doet vaker boodschappen.

Verder verdelen we het een beetje. We gaan gelijk op in de verzorging van Vera :D

18. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Mijn vriend en ik werken beide fulltime, alleen werk ik onregelmatig en hij gewoon 36 of meer in de 5 dagen. Over het algemeen doe ik dus alles, mijn vast "taak" is koken, dit kan ik gewoon weg niet uit handen geven hihi. De was doet mijn vriend het meest, ik ben daar denk ik niet zo goed in hihi, verder doe ik altijd stofzuigen/dweilen/opruimen/w.c enz enz

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik doe alles behalve de vuilnis.

20. Esther13480

22 apr 2008
    7
    0
    0
    Ass. Shopmanager
    Bij ons gaat het gelukkig allemaal vanzelf wat dat aan gaat heb ik een droom man. We werken beide fulltime. Mijn man is altijd op zaterdag vrij ik zelf meestal door de weeks en we pakken beide op wat er moet gebeuren. Heerlijk.

Alleen moet ik hem in de gaten houden met geld want niet ik maar hij heeft een gat in zijn hand hihi

Sterkte ermee. Blijf er wel samen over praten en probeer samen oplossingen te zoeken. Bijvoorbeeld door taken te verdelen.

Deel Deze Pagina