hoe zijn bij jullie de nachten met de kids!!

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ze moeten na 5 minuten ook echt weer terug hun bed in hoor, want ik slaap slecht als ze er blijven liggen.
    Na 5 minuten breng ik ze weer terug en mijn dochter van 6 komt er dan soms nog een paar keer uit, maar moet dan meteen terug naar bed.

Ik ben ook geen gezellige moeder 's nachts, de eerste keer gaat nog, maar daarna wordt het toch steeds minder gezellig :D:cool:.

Ach en het gaat al 8 jaar zo, er komt een tijd dat ze wel gaan slapen hoop ik!

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Zit hier nu met waterige oogjes. Vanaf 4.15 uur vanochtend elke 15 tot 25 eruit geweest, tot een uur of 6. Tja, dan heeft het geen zin meer, want de wekker gaat om 7 uur. Slaap.

Bij mijn dochter gaat het met fases. In principe slaapt ze echt prima het klokje rond. Maar als er iets is, kan ze vaak wakker worden. En er is vaak wat. ;) Nu is het weer dat ze het steeds koud heeft, omdat ze niet goed onder de deken blijft liggen. Van de zomer hebben we een periode van zo'n 2 mnd gehad dat ze zindelijk werd en ook 's nachts pertinent niet in de luier wilde plassen, maar op de wc... Enz.

Kan me wel vinden in wat AnneThamar schrijft: ik ben ook gemaakt om veel te slapen, dus ben ook huiverig voor wat een tweede met zijn eigen wakkere momenten, die vast niet samenvallen met die van mijn dochter, gaat doen...

3. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hier slapen ze alle 5 iedere nacht. Heerlijk!!
    Heb medelijden met al die mama's van nachtbrakers. Ik zou het niet volhouden....

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Jemig, mij zou je op kunnen vegen met jouw nachten! Ik hecht veel waarde aan mijn nachtrust tegenwoordig. Dat komt omdat mijn dochter tot 17 maanden elke nacht minimaal 5x wakker werd, met een slechte nacht 8x!
    Tegenwoordig slaapt ze gelukkig redelijk door, een paar keer per week dat ik eruit moet 's-nachts.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik snap niet zo goed dat die van 6&8 zo'n drama maken.
    Die hebben gewoon te luisteren..Ben je wakker, prima maar je blijft op je kamer. Ga je maar een boekje kijken/lezen ofzo. Niet bij papa en mama komen.
    Die van 4 mag daar langzaamaan ook wel aan wennen.
    Die van 2, tja mijn jongste is ook 2 en die slaapt ook niet alle nachten top. Shit happens. Maar die is echt nog niet groot genoeg om maar gewoon te slapen.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    onze oudste is vanaf 2 maanden tot 1 jaar zeker 5 tot 15 keer op een nacht wakker geweest.
    daarna tot 2,5 nog maar 2 a 3 keer.
    toen tot nu hebben we af en toe momenten dat ze zegt niet te kunnen slapen / niet willen slapen (gaat al niet in bed liggen).
    de jongste slaapt nu sinds een week door ik hoop dat we daar niet de zelfde trammelant mee gaan krijgen als bij de oudste.
    ook heb ik nog een man die of snachts rond 3 a 5 uur thuis komt of rond 3 a 4 uur uit bed gaat.
    al met al vind ik deze nachten wel te doen.

7. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hier de afgelopen weken drama met slapen. Beide kindjes ziek/verkouden. En dan wisselen ze elkaar af.. Fijn.
    Zaterdag om 5u zoonlief brullend wakker, stijve nek. Toch maar even naar de hap geweest, het was echt z'n nek en niet z'n oortjes. En zo gaat het dus al weken. Ik ben dan ook gesloopt en heel blij dat ik maar 3 dagen werk per week.

Oh ja, en nu ben ik ziek. Viel te verwachten natuurlijk ;)

8. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Jeeeeej wat naar zeg.
    Hier een peuter die een enkele keer wakker wordt. Maar dat is meestal voor dat wij in bed liggen. Ze slaapt gemiddeld Tot half 8. Baby slaapt vaak van 20:00uur Tot 6:00uur (soms 4:00uur )en dan voeding en slapen. Peuter kan ook niet zelf van haar kamer af. En heeft een slaaptrainer. Zo'n nijntje klok met ogen dicht is op je kamer blijven en zachtjes doen en ogen open betekend dat ze ons mag roepen. Werkt toch best wel goed hier.
    Als de kids zo vaak van de kamer komen zou ik (voor tijdelijk) zorgen dat ze niet van hun kamer af kunnen of hun lievelingsdiner/activiteit beloven als ze op hun kamer blijven tot dat jullie ze halen

9. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Ook hier gelukkig wel een goede slaper! S gaat rond 20.00 uur naar bed en wordt tussen 7.00 uur en 8.00 uur wakker. Een enkele keer huilt ze als bijv haar speentje uit bed is gevallen.
    Ook ik kan heel slecht tegen te weinig slaap, dus knap dat jij het nog volhoudt TS!

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    De jongste is 2 jaar en gaat om 20 uur naar bed en slaapt vrijwel de hele nacht door.Afgelopen nacht was ze even wakker van een nare droom maar dan stop ik haar even extra in en een aai over de bol en ze slaapt verder tot 7 uur/half 8.

Mijn oudste 2 kinderen van 8 en 10 jaar gaan om 21 uur naar bed en die slapen gewoon de hele nacht door.
    Hier niets te klagen.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, met zoveel kinderen is de kans groter dat er een tussen zitten die slecht slaapt ;) En als je pech hebt, maken ze elkaar ook nog wakker.. Of als er iets heerst, nou vul maar in.

Mijn dochter sliep als baby, tot ongeveer 2 jaar erg slecht. Veel huilen, 's avonds en 's nachts, 's ochtends vroeg wakker, geen middagslaapje willen doen.
    Maar daarna gelukkig nog maar sporadisch. Nu slaapt ze soms nog wel eens slecht in, komt dan 's avonds een paar keer uit bed hooguit. Maar verder slaapt ze eigenlijk altijd gewoon lekker door. Doordeweeks moet ik haar 's ochtends vaak wakker maken, in het weekend slaapt ze vaak tot een uur of 8 en mag dan alleen opstaan nu. Heerlijk ;)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    + 1

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier (heel) goeie slapers

In principe is het hier tussen 20:00 en 7:00 stil in huis (wat betreft de kinderen). Maar met drie kinderen heb je af en toe wel dat er eentje niet lekker is. Zo hadden we vorige week een baby met oorontsteking (twee nachten spoken) en de week daarvoor hadden we allemaal achter elkaar een 24 uurs virus te pakken (overgeven). Ja, dat zijn drukke nachten.

Gelukkig kan ik verder aardig rekenen op een goeie nachtrust. Oja, wc bezoek ed regelen ze gewoon zelf (de oudste twee natuurlijk)

Lieve TS: ik zou eens kijken naar het voeding en slaappatroon van je jongste. Zoveel wakker gedurende de nacht is niet 'normaal'. Kijk of de benodigde voedingstoffen goed verdeeld over de dag worden gegeven en dat er gestructureerd geslapen wordt overdag.
    Heel veel sterkte!

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Pff... Ik las je OP en vroeg me serieus af of jij überhaupt wel slaapt 's nachts. Hoe hou je het vol.

Hier is het de ene nacht prima, lekker doorslapen. Maar de andere nacht kan ik er vaak (6 keer of meer) uit voor haar. Helaas komt dat laatste wel vaker voor maargoed, ik ben blij dat ik er maar eentje heb want na 3 van deze nachten ben ik echt niet meer te genieten overdag.

15. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 prima slapers gelukkig, mijn zoon is bijna 4 en kan al klok kijken dus een klok gekocht en uitgelegd wat half 8 is en gezegd niet eerder ons roepen en serieus het werkt hihi.
    Mijn dochter is nu 12 weken oud en slaapt al sinds week 2 door en sinds een paar weken laatste voeding om 9 uur en dan pas om 8 uur in de ochtend weer wakker (hopen dat dit zo blijft)

Eens met de andere dat je voor de oudste 3 kinderen wat strenger moet zijn.

16. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Nou meid, je kan getroost zijn, je bent dus niet de enige :)

Mijn baby is vijf maanden en wordt iedere nacht om 23.30, 2.00, 4.00, 5.30. Etc wakker. Hij drinkt dan wat en slaapt weer verder. Ergens na 2u raak ik al de tel kwijt hoor, want dan slaap hij al tegen me aan zodat ik zelf ook nog een soort van slaap.
    Hier red ik het op, maar wel omdat de anderen goed slapen. Eigenlijk allemaal doorslapen, uitzonderingen daar gelaten.
    De anderen slapen nooit in bed bij ons. Bij nachtmerries loop ik direct mee terug naar hun bed en blijft daar eventueel een poosje bij zitten. In bed slapen is bij mij echt alleen voor de baby/bv tijd of als ze serieus ziek zijn (misschien 3x gebeurt in zes jaar tijd)

Misschien is daar nog wat winst te behalen voor je. En anders.. doorbijten en het zo rustig mogelijk aan doen overdag (en dat is ook met veel kinderen mogelijk, even oefenen :)

17. 2jees

2jees Niet meer actief

De oudste slaapt wel door de jongste is minimaal1x wakker nog met uitschieters naar 4x zoals de laatste nachten weer, Geen idee waarom. Het is niet leuk maar je stelt je er op in..

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn dochter wordt ook regelmatig wakker, het ergste is dat zij van 19:30 tot 0:30 perfect slaapt. En als wij dus naar bed gaan en het licht uit doen dan begint ze :( van 01:00 tot 06:00 is het soms elk uur gerommel... Sowieso is ze geen uitslaper dus Max tot 07:00 uur maar vaak gewoon 05:30 uur... Ben benieuwd hoe straks de combinatie baby en dochter zal gaan, houd m'n hart vast!

19. Bambi93

Bambi93 Fanatiek lid

4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    je kan mij al opvegen als ik 2x wakker wordt s nachts..
    Dochter slaapt met momenten goed en dan weer weinig.. Maar ze gaat ook 1x in de week bij oma slapen (oma-kleindochter dag op woensdag dus blijft ze dinsdag daar slapen) mijn moeder vindt het heerlijk om de hele dag met haar te tutten enzo. Ik een dagje om uit te slapen (tot half 9 is uitslapen tegenwoordig haha)

Anders kon je mij al lang wegdragen. Ik kan echt niet zonder slaap, ik sliep als kind al heel veel. Toen ik om 6 uur moest opstaan voor te werken moest ik om 21.oo al gaan slapen..

Als mijn stiefzoontjes er zijn zijn mijn nachten nog al korter. eentje ervan heeft echt belachelijk weinig slaap nodig.. Dus die blijft lang op (22.30-23.00) en die is om 6.30 alweer fit en fruitig..

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    We hadden een goede slaper. Echter is ze de laatste 3 maanden aan het klooien. Alleen heeft papa daar last van, mama hoort het niet (oeps).
    Ze komt er alleen uit, mijn man brengt haar direct terug naar bed zonder woorden.

Deel Deze Pagina