Hier perfecte slapers, hoef er eigenlijk nooit uit. Zelfs niet als ze ziek zijn, ze slapen gewoon goed. Als ik er al eens uit moet voor een nare droom, is dat ook zo klaar en slapen ze weer verder. Moet wel zeggen dat ik ze absoluut niet bij me in bed wil hebben, valt me toch op dat de meesten onder de reacties die dit ook niet willen hebben, doorslapers hebben.. Toeval? En dat wakker worden en dan maar 1 slokje drinken en weer in slaap vallen?( las ik ergens ) Geen dorst , puur een gewenning... Persoonlijk zou ik daar direct mee stoppen. Te vermoeiend voor beide partijen.
Goed. Jay wil wel eens snachts komen. Breng hem dan terug en hij slaapt verder. Als hij ziek is wil ik hem nog wel eens bij me in bed houden. Maar dat kom niet zo vaak voor. Wil hem leren dat hij lekker in zijn eigen bed moet slapen. Zit er totaal niet op te wachten elke nacht een kind bij me te hebben.
Wij hebben al een jaar lang 3 fantastische slapers (1.5, 4 en 5.5 jaar) Ze gaan tussen half 7 en 7 naar bed en worden tussen half 7 en 7 wakker Heerlijk, onze avonden en onze nachten weer voor onszelf! Ik kon ook altijd superslecht tegen dat eerste half jaar...
Hmm ja zou dat kunnen? Ons zoontje heeft nog nooit in ons bed geslapen. S'ochtends komt hij soms bij ons (1 a 2 keer in de week) maar dan is het gek doen en spelen. Hij gaat op ons gezicht zitten,ja echt! doet het licht 300x aan en uit, klimt op ons. Hij weet denk ik niet dat dat een bed is Vond het enkele weken geleden wel vervelend. Hij was echt ziek dus ging ik met hem beneden. ons bed is een springkussen, hij weet gewoon niet dat je daar op kan slapen volgens mij en ik durfe hem echt niet alleen te latwn. Op zulke momenten is het dan wel weer leuker als ze bij de mama en papa willen slapen.
Oh TS, wat heftig zulke nachten. Hier slapen ze allemaal door van 19.00 (jongste), 19.30 (middelste en 20.00 (oudste) uur tot in ieder geval 6.30. Als ze spoken is het vaak 's avonds (dromen en slaapwandelen) of zijn ze ziek. Ik denk dat wij 99% van de tijd de hele nacht ongestoord slapen.
Bij ons is er ook elke nacht wel eentje even wakker. Gepoept, een nachtmerrie of zo iets. Maar gelukkig niet zulke nachten als bij ts, dat slooptlijkt me.
Goh wat ben ik ergens toch wel blij met dit topic! Onze oudste was de eerste 5 mnd van z'n leven s nachts wel onrustig maar nu is het zeldzaam dat hij wakker wordt en slaapt hij van 19-7. De jongste daarentegen (oké is nog wel erg klein) drijft me af en toe tot wanhoop! Moet er s nachts wel tig x uit voor z'n speen en standaard om vier uur wakker en niet meer verder willen slapen. Eigenlijk is het hele slaap verhaal bij hem inmiddels 1 grote frustratie en zien we de dingen niet meer helder.. Inslapen alleen al is een drama! Als ik jou verhaal zo lees TS heb ik echtttt met je te doen!!
Verschrikkelijk zijn de nachten bij ons thuis, zie er haast al tegenop dat de 'nacht' weer begint. De oudste is altijd al een slechte slaper geweest, heeft soms een paar dagen dat hij doorslaapt en dan vervolgens weer nachten dat hij tot 10x toe gaat huilen, schreeuwen en niet in zijn bed wil (hij mag niet bij ons liggen, gaat dan woelen en ons wakker houden). De jongste leek eerst beter te gaan, totdat hij een maandje of 7 was, vanaf dat moment ook meerdere keren per nacht wakker, huilen en schreeuwen. De afgelopen week kreeg hij ook nog twee kiezen... Dus dan zijn het nachten met 2 a 3 uur slaap en de oudste weer om 6:00 wakker 's ochtends. Ze zijn zelden tegelijk wakker trouwens, altijd om en om
Hier ook onrustige slapers. Altijd al gedaan. Dochter slaapt sinds twee jaar ( is nu 5 ) eindelijk door, ... maar wordt s nachts vaak nog een keer wakker om naar toilet te gaan. Op dat moment is ze vaak wat 'slaapdronken' en roept ze in blinde paniek om hulp (begeleiden van - en naar slaapkamer/ wc Zoon is standaard 1x in de nacht wakker. ( met fases meerdere keren per nacht ) Gaat dan gillen, huilen.. en slaapt pas verder als hij ofwel getroost wordt of nog een flesje water bij zich krijgt. ) Beide kinderen hebben overigens geen speen/ nooit gehad ook... 's Morgens zijn ze wakker variërend tussen 6.30 uur en 8.00 uur.. waarbij het gemiddelde ligt op een uur of 7.00. Ik kijk al uit naar de dag dat ik ze wakker moet maken!
Gelukkig ben ik dus niet de enigste met gebroken nachten. Sommige van jullie hebben ook heftige nachtjes. Voor degene met goede slapers wat lekker en ben stiekem wel een beetje jaloers...
Wat ontzettend heftig! Ik voel met je mee, al is het 3/5 van jouw verhaal. Wij hebben nog geen nacht doorgeslapen sinds de komst van de oudste. Lang nachtvoeding, daarna veel kno problemen. Uiteindelijk met 2 jaar amandelen eruit en sindsdien slaapt ze door. Middelste is met een jaar ongeveer gaan doorslapen, maar had tijden dat hij om. 4:00 wakker was. Dat gaat nu beter. Meestal is het tussen 5:30 en 6:30. Hij wordt meestal tussen ons in wakker. Hij kruipt er een keer tussen, wij worden daar niet wakker van. Jongste sliep heel snel door, tot een maand of 4,5. Sindsdien heeft hij ook niet meer doorgeslapen. Hij drinkt nu vaak 's nachts nog een flesje melk om wat vocht bij te tanken. Maar het voornaamste probleem is ook weer kno. Weeeeken verkouden, eczeem met jeuk. Ik gok dat ook hier de amandelen een probleem zijn. Het is hier bij slechte nachten uren achter elkaar piepen. Zielig voor hem en voor ons. Sterkte!
De oudste tot 13 maanden 1 -3 nachtvoedingen nodig. Daarna nog regelmatig 's nachts een aantal keer wakker voor een aai over de bol, speen, knuffel ofzoiets. Nu al ongeveer een half jaar dat we haar nauwelijks horen 's nachts. Af en toe huilt ze en moeten we er even naar toe om haar weer te kalmeren. De jongste komt voor 1 en soms 2/3 nachtvoedingen. Verder slaapt ze tot nu toe ook prima. Dit gaat eigenlijk al vanaf de eerste weken zo.
De oudste heeft moeite met inslapen. Ze is 7 en komt wel eens uit bed met allerlei smoesjes. Ook betrappen we haar er wel eens op dat ze om half 10 nog stiekem aan het lezen is. Ik hoop dat dit een fase is. Rond de 4 jaar heeft ze ook zo'n periode gehad. De jongste is 4 maanden. Zij sliep met 2 weken de nachten al door. En nu slaapt ze meestal van 22 uur tot 8 uur in de ochtend. Meestal ben ik eerder wakker dan die kleine dame en maak ik op mn gemakje al de fles klaar etc.
Hier gaat de oudste vrij laat naar bed (tussen 21.00 uur en 22.00uur) Eerder dan dat hij zelf op de bank in slaap gevallen is krijgen we hem echt niet op bed gelegd, dan gaat hij lopen klieren op zijn kamer (zolder met houten vloer) en die is ontzettend gehorig zodat broertjelief er wakker van kan worden. Grotendeels slaapt hij wel altijd de nachten door tot een uur of 7.00 sochtends, tenzij hij verkouden is en er echt last van heeft. De jongste gaat er tussen 19.00 uur en 19.30 uur in en wil nog wel regelmatig snachts wakker worden voor een fles melk, waarna hij wel weer gaat slapen, ook tot een uur of 7.00
Dan heb ik vast goede slapers! De oudste van 8 ( als ze hier is ) gaat redelijk op tijd naar bed.... en uitslapen wat ze kan! Ze slaapt zo door hoor tot een uur of 10/11 in de ochtend. Heerlijke meid Mijn 2 zoontjes van 7 en 5 gaan allebei best op tijd naar bed. En slapen door tot een uur of 07:30 in de ochtend. Prima! De jongste van 4 maanden krijgt om 23:00 de laatste fles. In de ochtend om 07:30 word ze pas weer wakker voor de fles. Soms presteert ze het om door te slapen tot aan 09:00!! Heerlijk dame! Volgens mij mag ik niet klagen.
Hopeloos. N heeft nog steeds bijna elke nacht een nachtvoeding. Ging een weekje goed zonder, maar nu wilt ze vaak toch weer. We bouwen hem wel langzaam af. Deze wil ze graag rond 01.30 hebben. Verder wordt ze vaak nog 2/3 keer wakker omdat ze haar speentje kwijt is. Ze gaat om 19.00 naar bed en slaapt dan tot 08.00. M krijgt natuurlijk nog nachtvoedingen en komt nog om 23.00, 02.00 en 05.00. Dan doet ze gemiddeld 35/40 minuten over een voeding, plus nog rechtop houden na het drinken. Tegen de tijd dat ze slaapt kan ik alweer bijna opstaan voor de volgende voeding.
Was het maar waar. Ze slaapt nooit in ons bed en krijgt geen drinken in de nacht. Ook geen slokje. Beide hebben we eerder heus wel eens geprobeerd in de wanhoop maar t schiet niets op. Ik ben ten einde raad. Nu alweer een uur in de weer met een brullend kind. Geen idee wat er aan de hand is, niets bijzonders dat wij weten. Maar slapen nee. We gaan elke 10 min heen. Zeggen dat het tijd is om te slapen en meer niet. Ik word hier helemaal gek van. Ik snap dat slaapdeprivatie een martelmethode is