Begint het bij jullie al te kriebelen? Hier wel! ZOONLIEF heeft luizen. Eerst twijfelde ik nog, maar net naar de kapper geweest en ik zie echt die beesten. Allemaal kleine zwarte puntjes. Ik heb net luizen shampoo en een kam gekocht, maar vroeg me af of ik nog ergens rekening mee moet houden? Vergeet ik wat? Ik haal ons en zijn bedengoed er af Controleer ons 3en en allemaal aan de luizen shampoo Alle jassen aan de kapstok wassen Slaapknuffels en speelgoed wassen Kamer goed schoonmaken Verder nog wat? Hoe kunnen we het best wassen?
Alles wat je niet kan wassen in een afgesloten plastic(vuilnis) zak doen voor een paar dagen. Kussens Vd bank etc Wat ik gelezen had is dit: Oma weet raad Sterkte niet leuk!
nog 2 vraagjes: Ik heb net de was lopen opvouwen (gelukkig nog niet in de kast gelegd). Ik heb zelf ook jeuk en ben bang dat ik het heb. Blijkt dit zo te zijn moet ik dan alle was opnieuw uitwassen (5 wasjes ) M. moet morgen naar het kinderdagverblijf. Ik ga het vanavond natuurlijk wassen en die beesten proberen dood en uit zijn haar te krijgen. Mag hij morgen dan wel naar het kinderdagverblijf?
je moet het wel melden kan ook zijn dat hij het daar heeft opgelopen mijn dochter heeft het nu 3 keer gehad steeds bij de peuter vandaan als je ze haar goed wast moet het er wel uit zijn goed na kijken kun je de opvang niet even bellen wat hun willen mijn gastouder wilde haar niet hebben totdat ze luis vrij was heeft 2 dagen geduurd hier kreeg de eitjes er niet uit ze heeft lang haar en erg dun dus kijk hem goed naar je hebt ook luizenlotion werkt beter dan shampoo
zoiezo jezelf en andere huisgenoten ook behandelen,en vergeet de auto/autostoel niet te stofzuigen. en dan vooral kammen!tot alle luizen en neten eruit zijn.komende 2 weken regelmatig kammen en over 2 weken nog een keer behandelen(voor evt achtergebleven neten die dan uitkomen) en wederom kammen,kammen,kammen....pfff,hier spreekt een ervaringsdeskundige.....succes!
Brr vies he! Ik kan ze nu helaas niet meer bereiken. Ik kan ze morgen ochtend bellen, maar hoe dan ook ik moet toch werken. Kan echt geen vrij regelen zo last minute en familie woont ook niet in de buurt. Als hij nou dood ziek is dan is het een ander verhaal, maar voor wat jeukende beestjes ga ik me niet ziek melden
Ja, ik heb het zelf ook gehad in de kerstvakantie van 2012. Was met kerst alleen maar aan het wassen. Ik had het gekregen van de kinderen uit de klas. Nieuwe voorschriften zeggen dat je niet meer alles hoeft te wassen, ik zou er even op googlen. Sterkte! Hoop niet dat jij het ook krijgt!
Als je hebt behandeld dan kan je er vanuit gaan dat de luizen dood zijn en kan je kind gewoon naar het KDV. Wel goed blijven kammen en alsnog aangeven bij het KDV. Misschien zijn er meerdere kindjes met luizen die ook moeten behandelen. Anders heb je steeds herbesmetting. Trouwens hebben ze het protocol luizen behandeling aangepast doordat ze onderzoeken naar de luizen hebben gedaan. Er hoeft een stuk minder gedaan te worden om van ze af te zijn. Hoofdluis - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu De hoofdluis wordt hoofdzakelijk overgebracht door direct haar-haarcontact. De rol van overdracht via kammen, mutsen, jassen, petten, sjaals, koptelefoons, knuffels en beddengoed is nooit wetenschappelijk aangetoond De overleving van de hoofdluis is afhankelijk van omgevingstemperatuur en luchtvochtigheid. Onder normale omstandigheden blijft een volwassen luis op een hoofd gemiddeld 20 dagen leven. Gescheiden van het menselijk lichaam, dus zonder bloed, kan een volwassen luis bij kamertemperatuur (20°C) maximaal 2 dagen overleven.
Het is belangrijk dat je behandeld met een lotion waar DIMETICON in zit. De rest van de shampoo's enzo zijn ze al resistent tegen. Je hoeft het met dimeticon maar 15 minuten te laten intrekken maar ik heb het een nacht laten zitten. Daarna nooit meer last gehad bij een van de kinderen. Oh ik waste wel ALLES. Jassen om de dag, bedden om de dag.
Mijn moeder moet regelmatig kids op school na kijken en het beleid js tegenwoordig kammen, kammen en kammen. Evt wassen met shampoo met dimeticon. Voor de rest veeeeeel kammen om alle neten eruit te halen en evt luizen die na een paar dagen nog uit gekomen zijn. Bakje afwas en daar je kammetje in uitspoelen/kloppen. Wassen van jassen en spullen heeft geen nut en hoeft ook tegenwoordig niet Meer. Dus dat scheelt weer. Zou ook een beetje onlogisch zijn. Aangezien je door 1 haar was beurt en paar dagen kammen ze niet meteen uitgeroeid zijn. Houd dus in dat je nu bedden afhaald en alles wast en vanavond ligt hij er weer met zn hoofd op en zou alles in theorie weer "besmet" raken. Dan zou je dus elke dag alles moeten wassen. Niet nodig dus.