Hoe zijn de meubels van leenbakker?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier net zo. Ze zijn bij ons 9 jaar meegegaan. Verhuizen was wat minder, voornamelijk vanwege de achterplaten -maar dat is bij meerdere winkels zo.
    De tafels waren echt nog prima! Eén staat trouwens op zolder nog steeds.

We hebben nu een serie via woonexpress ; Zoekresultaten voor - oogt massief - maar valt mee ;) . Volgens mij hebben we hem trouwens via een internetwinkel besteld trouwens. Wel bekeken bij woonexpress. Qua prijs vergelijkbaar met leenbakker, bevalt weer super! En als ik dit over 10 jaar zat ben, zoeken we wat anders.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.684
    5.714
    113
    Wij hebben een kast, tveubel en tafel van leenbakker. Tafel is wat gammel en er komen snel krassen op. De rest is prima kwaliteit! de kast heeft een aquarium gedragen met gemak. Had nog graag een tafeltje gewild van de serie maar de serie is er niet meer.

3. LSQ

LSQ Niet meer actief

Wij hebben slaapkamermeubilair van LB en nooit meer. Nou ja zeg nooit nooit, maar snel zullen we het niet meer doen. Het in elkaar zetten, was zo veel minder makkelijk dan spullen van bv ikea. Goed dit doe je in principe 1 keer, tenzij je gaat verhuizen.
    Eerlijk, na twee verhuizingen staan de meubels nog steeds, maar man man wat een moeite en extra schroeven en tijd etc

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Toen wij gingen samen wonen hebben we een meubel set van de leenbakker gekocht. Was opzich prima voor de prijs kwaliteit !! Heeft ruim 5 jaar gestaan en daarna nog de eerste 3 jaar bij mijn broertje die uit huis ging. Best tevreden over dus :) was inderdaad een set want ik hou juist niet van meubels die niet bij elkaar horen ;)

Maar de kledingkasten nee nooit meer. Die viel echt uit elkaar (en was goed gemonteerd etc) en de verhuizing was hem fataal geworden ;)

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Haha, of het jaren 90 is weet ik niet, maar ik zelf hou ook niet van complete series ;)

Ik heb sinds 5 jaar een mooi bed van Leen Bakker, maar erg stevig is hij niet. Bij het monteren had ik een paar schroeven een aantal millimeter te ver in een plank gedraaid (achteraf gezien). Ze moesten tot halverwege, dus had ik ongeveer gedaan maar misschien net ietsjes te enthousiast. Omdat ze iets te ver zaten klemde hij niet stevig in elkaar, en terugdraaien kon niet meer. Twee keer voor naar de winkel terug geweest, maar konden ze niets aan doen (wel nieuwe schroeven gehad maar werkte niet). Heb bij IKEA of een andere winkel nog nooit gehad dat 1 keer iets te ver indraaien (1 klein foutje) betekent dat de rest van de levensperiode je hele meubel gammel ist. Lattenbodems zijn wel prima. Matrassen zijn erg slecht, ze waren niet duur maar na 2 jaar lag ik al op de bodem (en ik weeg nog geen 60 kg).

Verder heb ik ook al 5 jaar een TV-meubel van nog geen 100 euro. Die is nog steeds super stevig en ondanks dat het zegmaar zo'n nep-fineer-houtlaagje is, ziet hij er nog steeds als nieuw uit. Deurtjes doen het ook nog prima, en totaal niet doorgezakt.

In algemeen vind ik Ikea kwaliteit beter en montage niet zo fout-gevoelig. Op zich ben ik wel blij met het uiterlijk van de meubels, en na 5 jaar is het uiterlijk van de meubels nog prima.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb vorig jaar een complete set gekocht. Ivm scheiding weinig te besteden en dan kom je al snel daar uit. Krijg veel complimenten over onze inrichting en de prijs/kwaliteit verhouding is prima

7. Islah

Islah Niet meer actief

Wij hebben een bed gehad van Leen Bakker en daar was op zich niks mis mee, maar hebben na twee jaar een ander bed gekocht omdat het bed vanwege mijn bekkenklachten te laag was geworden.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Zelf geen ervaring mee,maar vrienden van ons hebben een bank van Leenbakker...
    De kussens zakten snel in en hij zit niet fijn na een klein jaar...

9. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha nee ik heb dat ook...vaak zie je over duidelijk dat het een serie betreft haha, ik vind het niks iig.

10. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    ik had een bank van leenbakker eerste na een half jaar kapot netjes een nieuwe gekregen 2e bank heeft het helaas ook niet lang volgehouden dus besloten een andere bank te kopen ergens ander, geen garantie meer op andere bank dus niks terug gekregen.

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.642
    173
    63
    Vrouw
    De bavykamer van ons kwam van de leenbakker. Voor 3 kinderen gebruikt.
    En onze U-bank komt ook bij de leenbakker vandaan. Nu bijna 7 jaar oud. Zit nog steeds prima.

Deel Deze Pagina